- 9 okt 2016
- 34
- 4
- 0
Dag allemaal,
In het IS200-deel van het forum heb ik mij al snel voorgesteld, maar daar lanceerde ik mijn aanwezigheid direct met een stel vragen. Aangezien ik het wel zo gezellig vind mijzelf ook hier te introduceren, nogmaals een bericht.
Ik ben 27 jaar, autojournalist en autogek sinds ik mijzelf in de achterbak van de Daihatsu Applause van mijn vader opkrulde om autoboekjes te lezen. Mijn automobiele carri?re begon met een Suzuki Swift uit '96, gevolgd door een Daihatsu Applause uit 1997 die ik wegens nostalgie heb gekocht. Ruim drie jaar de handen op elkaar gehad, waarna ik wegens het rijden van grote hoeveelheden kilometers een Xedos 6 op LPG aanschafte. De Xedos verdween na een jaar, waarna ik weer in de Applause stapte als dagelijks vervoer. De Applause is inmiddels vervangen voor een Daihatsu Copen, maar ook die gaat er spoedig uit. Sinds een ruime week staat een IS200 uit 2003 voor de deur, op moment van aanschaf nog geen 123.000 kilometer op de klok. Als liefhebber van Japanse auto's - het blijft heel ?n heeft voor mij een bepaalde charme, ingetogen - veruit de beste auto die ik heb gehad. Tevens zeer onder de indruk van de kwaliteit van de IS200. In combinatie met het beige interieur en - op het schuifdak na - het feit dat hij fully loaded - is, maakt het voor mij een auto waar ik in elk opzicht weg van ben.
Her en der heeft de auto uiteraard kleine gebruikssporen, maar naast een kras op de neus, wat krasjes bij de handgrepen, twee minimale roestpuntjes aan weerszijden van de achterklep en de bekende bubbelende 17-inch wielen en doffe koplampunits, is hij optisch dik in orde. Het dashboard plakt helaas aan alle kanten, de verflaag van diverse zwarte panelen is daar denk ik de oorzaak van. Op technisch vlak heb ik, denk ik, een fuseekogel die voor trillende remmerij zorgt. De handbak jankt minimaal en schakelt gevoelsmatig wat grof, maar dat zijn kwaaltjes waar de IS200 volgens mij zeer oud mee kan worden.
Volgende week zaterdag komt er een oliebeurt aan, krijgt hij nieuwe bougies, een nieuw lucht- en interieurfilter ?n krijgt mijn Lexus nieuwe kentekenplaten en -houders. Ook laat ik de bakolie verversen, mogelijk dat dit het geluid uit de bak enigszins weet te verhullen.
In het IS200-deel van het forum heb ik mij al snel voorgesteld, maar daar lanceerde ik mijn aanwezigheid direct met een stel vragen. Aangezien ik het wel zo gezellig vind mijzelf ook hier te introduceren, nogmaals een bericht.
Ik ben 27 jaar, autojournalist en autogek sinds ik mijzelf in de achterbak van de Daihatsu Applause van mijn vader opkrulde om autoboekjes te lezen. Mijn automobiele carri?re begon met een Suzuki Swift uit '96, gevolgd door een Daihatsu Applause uit 1997 die ik wegens nostalgie heb gekocht. Ruim drie jaar de handen op elkaar gehad, waarna ik wegens het rijden van grote hoeveelheden kilometers een Xedos 6 op LPG aanschafte. De Xedos verdween na een jaar, waarna ik weer in de Applause stapte als dagelijks vervoer. De Applause is inmiddels vervangen voor een Daihatsu Copen, maar ook die gaat er spoedig uit. Sinds een ruime week staat een IS200 uit 2003 voor de deur, op moment van aanschaf nog geen 123.000 kilometer op de klok. Als liefhebber van Japanse auto's - het blijft heel ?n heeft voor mij een bepaalde charme, ingetogen - veruit de beste auto die ik heb gehad. Tevens zeer onder de indruk van de kwaliteit van de IS200. In combinatie met het beige interieur en - op het schuifdak na - het feit dat hij fully loaded - is, maakt het voor mij een auto waar ik in elk opzicht weg van ben.
Her en der heeft de auto uiteraard kleine gebruikssporen, maar naast een kras op de neus, wat krasjes bij de handgrepen, twee minimale roestpuntjes aan weerszijden van de achterklep en de bekende bubbelende 17-inch wielen en doffe koplampunits, is hij optisch dik in orde. Het dashboard plakt helaas aan alle kanten, de verflaag van diverse zwarte panelen is daar denk ik de oorzaak van. Op technisch vlak heb ik, denk ik, een fuseekogel die voor trillende remmerij zorgt. De handbak jankt minimaal en schakelt gevoelsmatig wat grof, maar dat zijn kwaaltjes waar de IS200 volgens mij zeer oud mee kan worden.
Volgende week zaterdag komt er een oliebeurt aan, krijgt hij nieuwe bougies, een nieuw lucht- en interieurfilter ?n krijgt mijn Lexus nieuwe kentekenplaten en -houders. Ook laat ik de bakolie verversen, mogelijk dat dit het geluid uit de bak enigszins weet te verhullen.