voorstellen ls400

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Hallo allemaal

Na een tip van Iggy over dit forum hier maar eens gaan kijken, erg interessant forum!

Ik zal me hier even voorstellen, ik ben 22 en woon in Overijssel, rij sinds vorig jaar december in een lexus ls400 u9, bouwjaar 1991, een ingevoerde auto uit duitsland. Hier zit al standaard leer en traction control in, een iets uitgebreidere versie dus. De auto had toen 330.000 op de teller, nu zo'n beetje 350.000, de auto voldoet nog prima, die motor is ongekend sterk en van hoogstaande kwaliteit, evenals de rest van de auto trouwens.

Ik vraag me af hoe lang ik er in kan blijven rijden, aan alles komt natuurlijk een eind, eigenlijk wil ik dat eind zelf bepalen, en vlak voordat de auto echt af is een iets nieuwere ls en met minder km kopen, maar ik hoop er eig nog wel een 100.000 km mee te rijden.

Zoals te verwachten ben ik een pure liefhebber, technisch ben ik redelijk, maar ik ben geen ware techneut, en laat dus ook het meeste onderhoud gebeuren door een particuliere garage.

Hier nog een foto.





Dat was het zo'n beetje.
Als je nog vragen hebt, vraag maar raak!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom!

Ik ben ook 22, en heb ook een LS (alleen een E2) met 350.000 er op :llol: ... en nog twee E2's, maar die tellen niet echt mee :mrgreen:

Tuurlijk komt er een eind aan. Maar de kosten vallen mij nog wel alles mee. vooral als je een goed onderhouden exemplaar koop.

Met deze kilometerstanden moeten er vaak wel wat dingen gebeuren:

-Stuurbekrachtiging is vaak ergens lek
-Klepspeling
-Airco display
-Lambda sensoren/katalysatoren
-Rubbers/fusee's/wiellagers
-Schokdempers, al dan niet luchtgeveerd.
-Instrumentarium wat niet meer naar behoren functioneert
-Startmotor
-EGR pijp

Ik kan je wel bang gaan maken met nog een langere lijst, maar dit zijn allemaal dingetjes die je de komende 100.000 kan verwachten wanneer het nog niet eerder is gerepareerd. Motor en Automaat gaan abnormaal lang mee als er netjes mee wordt gereden. De mijne maakt in ieder geval nog steeds de opgegeven prestaties waar, zowel in verbruik als snelheid
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Ik heb net jou project zo'n beetje doorgelezen jelmer :D wel leuk op dit forum, in het echt kom ik maar bar weinig ls400 rijders tegen, laat staan dat ik ervaringen van ze hoor. Wel tof dat die van jou evenveel gereden heeft :D

De airco is net compleet vervangen, en hij staat atm bij de garage :cry: waar er een nieuw koelvloeistof reservoir in komt, en hij is naar het stuur aan het kijken, hij had het over een kruiskop die vervangen moest worden...

eigenlijk zou ik eens een sloop lexus moeten kopen, dan kan ik zelf de kleinere reparaties makkelijker uitvoeren, en eventueel wat oefenen op het sloop model :llol:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Pas wel op, er zit een hoop verschil tussen 1990-1992 en 1993-1994 als je een sloper aanschaf. Ik heb bijvoorbeeld wel een stuurkolom desnoods, maar de spiraal daarvan maakt 6 omwentelingen, de 1990-1992 maar 5. allemaal van dat soort kleine dingetjes ;)

Edit: Maar mocht je nog wat dingen nodig hebben, er zijn wel mensen met slopers hier :mrgreen:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Welkom hier relexus! Apparte kleur LS heb je! Zie je niet vaak! Zo te zien is Jelmer je al tegengekomen, hij kan je wel heel goed op weg helpen met je LS (en dat is al te zien ;) ). Veel plezier op het forum en ik hoop dat je nog veel plezier van je LS zult hebben!
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Hoi! welkom.
ja slopen kunnen we wel, heb zelf ook 1 LS om mee te rijden en 1 in onderdelen voor als je wat nodig hebt.. :mrgreen:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Mooie LS met inderdaad een aparte kleur, maar zeker niet minder mooi.....

Ach, bij 300.000km komt de motor los, dus kan er nog effe tegen :D .
Alles hangt van het onderhoud af en van het voetje, zoals Jelmer al zei. Op tijd het nodige onderhoud en vervangingen en je kan naar de 500.000 km.

Als je met deze wagen verder wilt gaan, kan je een motorrevisie overwegen natuurlijk, maar kost wel centjes....
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
lol tof thnx voor de reacties, en idd gekocht in nieuwekerk aan de ijssel, is nog de foto van toen, moet er nog eens mooie foto's zelf van maken. moet ook nog wel wat aan gebeuren, heb alleen zo enorm weinig tijd ervoor :(
 

Bijlagen

  • 7.jpg
    7.jpg
    401,9 KB · Weergaven: 36

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Wat leuk nog een bordeaux rode LS 400 ik heb precies dezelfde kleur. Ook de mijne komt uit Duitsland maar heeft alleen 117000 km gelopen. Creme kleur leer van binnen. Ik heb er andere velgen onder gezet, 17 inch. Ben nog aan het kijken naar speciale velgen in Duitsland met wat meer zilverkleur. Welkom op dit forum en laat wat vaker van je horen.
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
Gelukkig heb je hem laten staan, ik kan m'n lexus niet meer missen, laatst nog eens aan het kijken geweest of ik er mee verder wou, een alfa 166 diesel bekeken, maar als je eenmaal verwend bent blijf je kieskeurig :) En tja, het is wat duurder, maar goed een hobby kost meestal geld :)
Ik vind zelf deze kleur het mooist, alleen moet die wel goed schoon zijn, valt me op hoe goed de lak is! Ik wil binnenkort de kale plekjes gaan bijwerken, de blanke lak laat ook op een paar plekken ook los, en er zit op het dak een rare plek, het is wel gelakt, alleen gewoon met een kwast en enkel normale lak zonder blanke lak eroverheen :? en verder roest die bij de achterruit, alleen vraag me een beetje af of ik dat met gewone lak kan doen, ik kan de kleur wel laten maken, alleen zou ik nog een speciaal soort lak moeten gebruiken?

Trouwens coordinator, ik heb je auto gezien op autoweek, leuk verhaal en mooie auto! Echt gaaf om zo'n auto nog in zo goed als nieuwstaat te kunnen kopen.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Ja het verhaal staat al een tijdje op Autoweek maar daar kijken toch de meesten naar boeiende Volkswagen Golfjes. De LS 400 blijft een liefhebbers auto pur sang en wordt vaak gezien als dikke Toyota. Geheel ten onrechte natuurlijk maar de meeste mensen kijken niet verder. Het stikt inmiddels van teveel Aygo's en andere bagger op de wegen ik wordt ook wel eens meewarig aan gekeken met mijn dikke bak. Helaas worden de Nederlanders door onze huichelachtige regering in deze broodbakjes gedwongen. Ik doe aan dat downsizen niet mee. Het mooie van al die kleine kippehokken op de weg is dat dikke auto's meer ruimte krijgen, lachen. Verder is het comfort voor mij zo belangrijk en dat is in nieuwe auto's totaal anders. Dat veert niet meer maar stuiterd sportief. Ja ja maar op en neer Zuid-Frankrijk praat je wel anders met je nieren aan de voorkant. Ik blijf mij verbazen over hoe goed mijn LS nog steeds rijdt na al die jaren. Nu heeft die van mij ook amper geleden in de afgelopen 18 jaar met net 117000 km op de klok. Net 4 schokdempers eronder gezet, kijk op het forum over dit verhaal. (dat doe je niet op een zondagmiddag!). Je kunt met preventief onderhoud zo'n LS best redelijk goedkoop rijden. In Autovisie stond een verhaal over een tweedehandse LS 400 en zeiden ze weer dat de onderhoudskosten zo hoog waren. Maar als je zelf wat kan doen valt het enorm mee. Vraag maar eens aan een Audi A-6 eigenaar wat een nieuwe distributieriem vervangen kost, kun je van op vakantie in Australie. Elke auto heeft wel wat maar een LS heeft een bepaalde rust die toch invloed op de eigenaar heeft. Ik kom altijd tot rust als ik rij en ik geef flink gas met de V-8. Dat is ook een voordeel van deze auto's ze zijn voor zo'n zware auto verrassend zuinig. Ook als ik stevig rij kom ik niet onder de 1 op 9. Doet een nieuwe Mondeo ook. Nou veel plezier met je LS en oh ja op de foto zie ik dat je rechter voorwiel eigenlijk links moet zitten. De velgen hebben elk hun kant. Staat er op. Succes.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Hallo Alor, ik drink geen pils maar rode wijn als water! Is goed voor mijn hart zeggen de experts. Geen idee of dit zo is maar we gaan er gewoon van uit nietwaar. Na 49 jaar zit het ritme er nog steeds in. En ja ik zou ook wel eens bij elkaar willen komen ergens aan de snelweg of zo, Haje bv in de polder en dan lekker kleppen over onze mooie auto's. Ik stuit ook vaak op onwetendheid naar Lexus toe. Maar ik heb nu op mijn boortoren in Duitsland een Duitser zo knetter gekregen dat hij een GS 430 gaat kopen. Rijdt nu een E-Klasse van de vorige generatie die hem onder zijn gat weg rot. Jawel maar het is wel een auto met ster. Lekker belangrijk allemaal. We hebben nachten op internet gekeken op mobile.de en meneer gaat voor een GS 430 of zelfs een GS 460. Met zo'n V-8 rij je elke pipo in zijn BMW 5 serie het snot voor de ogen weg. Ik ken hier iemand op een andere boortoren met een gechipte GS 460 die meekomt met een V-10 BMW M-5. Kijk dat is lachen. Maar Lexus blijft een imagoprobleem behouden. Met wie je ook praat. Men gaat liever naar die arrogante BMW en Cedes dealers om voor veel geld als een zak stront behandeld te worden. En geloof mij ik koop vaak auto's voor mensen en wat ik allemaal mee heb gemaakt in showrooms. Echt niet bij Lexus. Nu begint Infinity hier nu ook. Die auto's zijn beter dat wat dan ook maar ja geen status he. Nou laat iedereen maar lekker rijden in hun taxi's ik ben zeer tevreden over Lexus en er moet erg veel gebeuren als ik van dit merk afstap. Tenzij er een LS uitkomt met een 1.8 Prius motor onder de kap zoals met de nieuwe 4 cylinder S-Klasse. Wel een sterke maar mensen wat ben je dan een kneus. Lang leve de V-8 of groter. Zal wel komen omdat ik zelf gas en olie aanboor. En geloof me er zit nog voor eeuwen aan die zooi in moeder aarde. (in tegenstelling wat de politici ons vertellen.) En die rijden toch ook groot of zie ik dat verkeerd? Hier in us mooie Fryslan rijden de gedeputeerden in Audi A-8 want die hebben zoveel beenruimte. Nou kijk en daarom rij ik ook een grote auto want laat ik nu ook lange benen hebben, discussie gesloten. Maar laat weten waar je woont en ik kom een keer langs of we kunnen ergens elkaar treffen. Geen probleem. Heb ik weer een ritje. Lache.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Drive Hybrides, I Need You Gas :worship:

Ik verbaas me er ook elke keer over dat ze de LS400 duur in onderhoud noemen, natuurlijk, in vergelijking met een Suzuki Alto (no offense). Maar vergelijk hem nu eens met de 7-serie, A8 en S-Klasse, en laten we maar ophouden over Jaguar's XJ. Ik durf te wedden dat hij de goedkoopste is. Dus als je voor een LS kies, wil je gewoon een luxe auto rijden zonder de hoogste financi?le sores.

Onze LS-en bij elkaar, weet niet of ik hem al gepost had ergens:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Mooi he zo'n Lexus oprit. Gaaf gezicht Jelmer bedankt voor de foto. En je oude 16 inch velgen zijn weer als nieuw en gaan deze maand onder mijn LS met winterbanden. Wel nodig want ik wil niet weer zoals vorig jaar alle kanten opglijden met zo'n zware auto met dat vermogen en koppel. Zodra de velgen en banden eronder zitten komt en eer foto op het forum.
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
lol heil to you all :D :worship: qua kosten valt die me hard mee, ik zit bij een particuliere garage, zijn erg goed in wat ze doen en ken ze al een tijdje, dus laat ze lekker door knutselen. De onderdelen kosten me helemaal niet zo enorm veel, een klein probleempje kan soms de levertijd zijn, maar eerlijk gezegd is het nu de eerste keer dat ik een weekje zonder lexus ben aangezien de onderdelen er nog niet zijn. Verder zijn de kosten misschien wat hoger doordat het een grote motor is waar je niet ff simpel wat in vervangt, maar dat is alleen als je het laat doen, en ik verwacht dat ze bij bmw/audi/of wat voor schroot dan ook ze het zelfde hebben.
En eigenlijk vind ik het wel fijn dat de meeste mensen niet weten wat voor auto's lexus bouwt, anders zou toch iedereen een lexus kopen, en dan rij ik niet meer lekker origineel :D

Oh en jelmer, puur persoonlijk hoor, maar die voorste vind ik wel het mooist ;) al is je blauwe ook wel erg tof