Voorstellen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

JohanH

Nieuw hier
25 dec 2016
4
0
0
Beste allemaal,

Ruim een maand geleden ben ik toegetreden tot de club van Lexus-eigenaren.
Een mooie GS300 uit 2004 was de reden hiervoor.
Mijn eerste japanse auto en nog geen moment spijt.
De auto lijkt goed onderhouden en heeft regelmatig een beurt gehad; om toch iets te doen te hebben, heb ik de multiriem en het interieurfilter vervangen.
Aangezien de navigatie DVD's niet meer up to date worden gehouden heb ik de navigatiemodule vervangen door een module uit een Prius waar wel recente kaarten van zijn.
Plug en play verhaal; zeer aan te raden.
Ander dingetje was dat de foamrand van de woofer in de hoedenplank vergaan was; op ebay uit de US een nieuwe rand gekocht en de luidspreker doet het weer als nieuw.
Ik overweeg nog een GROM USB3 module maar vind het een nadeel dat je bv niet op artiest ed kan zoeken op een grote stick of info over het spelende nummer op de display ziet.
De nieuwe GROM VLine zou dan een optie zijn maar die vind ik dan weer te veel aan de prijs (waarschijnlijk iets van 500,-).

Zelf nog geen mooie foto's gemaakt, maar hier staat ie nog bij de handelaar.

Groeten,
Johan

01_85cr.jpg

Schitterende auto Johan, vooral mooie kleurencombinatie, blauw buiten en beige binnen. Zelf twee jaar een GS300 (Sport) gereden, ook tweede generatie en kon ik nog jaren mee doorrijden.
Deze blokken zijn zeer sterk ( 3 liter lijnmotor) en zaten ook in een Supra maar dan met turbo en het loopt als een naaimachine. Daarom zelf weer voor dezelfde gekozen in mijn huidige IS300 Sportcross. Ik heb overigens het zelfde probleem met mijn navigatie, is nog goed bruikbaar maar kan ik ook niet meer updaten. Wat bedoel je precies met vervangen van de navigatiemodule door eentje uit een Prius? Gaat het dan alleen om de CD-Rom eenheid?. In mijn GS zat overigens een fraaie Kenwood 2-din radio. Je kan deze 2-din goed laten aansluiten qua uiterlijk door een passend frame te plaatsen waardoor het er professioneel uitziet en het staat naar mijn mening ook goed om een 2-din te plaatsen in een GS in tegenstelling tot mijn eigen IS waar de knoppen wat unieker zijn.... Ik zit zelf ook te denken om als alternatief een Grom USB3 te plaatsen. Veel plezier met de auto!

• Leuk
Waarderingen: JohanH
Hoi Esote,

Dank voor het vriendelijk welkom.
Ik heb inderdaad de DVD module uit de kofferbak vervangen door een andere (kwam uit een Prius (typenr 86841-50100). Daarmee gaat de navigatie naar gen. 3 en kun je de modernere navigatie DVD's gebruiken. Na aansluiten en plaatsen van een nieuwere DVD volgt er kort een melding van 'systeem updaten' oid en gaan maar. Je hebt er dan wel een aantal instellingen van de Prius bij (zoals vroegere adressen en onderhoudsgegevens).
Zelf neig ik naar de GROM Vline ipv de USB3 omdat je met de USB3 geen track info ed ziet op de display. De Vline is echter nog lang niet klaar (beta), dus wacht ik nog even.