Voorstellen

Lexus_Dennis

Nieuw hier
6 mei 2025
14
20
3
Hallo allemaal,

Ik lees inmiddels al een aantal maanden mee. Nu toch maar eens de moeite genomen om te registreren, aangezien ik af en toe de behoefte heb om te reageren!

Ik rijd sinds een jaar Lexus. Daarvoor ruim 11 jaar in een BMW 1-serie gereden. Met ongeveer vier ton op de teller gaf hij er helaas de brui aan. De krukas bleek gebroken. Repareren was mogelijk, maar in relatie tot de restwaarde eigenlijk niet te verantwoorden. Gelukkig hield ik de markt voor Lexussen al langer in de gaten. En wist ik precies wat ik zocht. Namelijk een Luxury Line of F-sport (hoe origineel!). Het type moest een CT of IS worden. De eerste proefrit was in een CT200h. De auto bleek allerlei kleine beschadigingen te hebben. Erg jammer want de uitvoering was goed.

Gelukkig stond er ook een interessante en zeldzaam uitgevoerde IS te koop. En die bleek een schot in de roos! Vanaf het eerste moment voelde de auto erg vertrouwd aan. En vooral erg luxe. Het is een Luxury Line met alle opties. Dus met Mark Levinson, verwarmd stuurwiel, geventileerde- en verwarmde stoelen, glazen schuif/kanteldak en een elektrisch bediend zonnescherm bij de achterruit. Uitgevoerd in blauw metallic met een bruin interieur van leder. Wat mij betreft een prachtige combinatie, al zal het niet ieders smaak zijn.

Groeten,

Dennis

Bijlagen

• IMG_5342.jpeg
    IMG_5342.jpeg
    2,9 MB · Weergaven: 65
  • IMG_5172.jpeg
    IMG_5172.jpeg
    283,6 KB · Weergaven: 64
Welkom hier.

Een hele fraaie auto die je hebt 😍👍.
De iets donkerder getinte zijruiten achter vind ik het enige wat mij niet zo aanspreekt 😉.
Maar, ik zou er wel mee kunnen leven hoor 😁.

• Haha
Waarderingen: Lexus_Dennis
Welkom en oef wat een mooie uitvoering van de IS! :love:
Toch stiekum wel de versie die ik (ooit) nog eens zou willen bezitten :p

Wellicht kunnen we 'm eens in het echie bewonderen....de 24e wellicht? (zie mijn sig) :cool:

Welkom, en je hebt een uitstekende smaak, want het is alsof ik naar mijn eigen auto zit te kijken 🤩 .

Ik ben het met je eens dat het Noble Brown interieur smaak gevoelig is. Ik heb er namelijk twee keer een mooie Luxury Line om laten staan 😁

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
Welkom en oef wat een mooie uitvoering van de IS! :love:
Toch stiekum wel de versie die ik (ooit) nog eens zou willen bezitten :p

Wellicht kunnen we 'm eens in het echie bewonderen....de 24e wellicht? (zie mijn sig) :cool:
Bedankt! Heb de geplande meeting gezien. Leuk initiatief! Misschien kom ik ook, al is het een flink stuk rijden voor mij.

Welkom, en je hebt een uitstekende smaak, want het is alsof ik naar mijn eigen auto zit te kijken 🤩 .

Ik ben het met je eens dat het Noble Brown interieur smaak gevoelig is. Ik heb er namelijk twee keer een mooie Luxury Line om laten staan 😁
Haha bedankt! Kan ik mij iets bij voorstellen. Ik houd wel van wat contrast. Mijn vorige auto was grijs metallic met een interieur in de kleur van cognac. Was dus wel wat gewend.

Erg mooie auto! Had ook mijn keus kunnen zijn. Het bruin spreekt me ook wel aan, maar of ik die lichte banen op de stoelbekleding echt mooi vind weet ik nog niet :unsure:

Bedankt! Het zijn zonneschermpjes. Ik vind dat het mooi aansluit bij het originele zonnescherm bij de achterruit. In gewoon daglicht is het meer grijs dan zwart.

Ben wel benieuwd welke dat zijn, waar je die gekocht hebt.

Erg mooie auto! Had ook mijn keus kunnen zijn. Het bruin spreekt me ook wel aan, maar of ik die lichte banen op de stoelbekleding echt mooi vind weet ik nog niet :unsure:

Ben wel benieuwd welke dat zijn, waar je die gekocht hebt.
Bedankt! De lichte banen zijn vrijwel dezelfde kleur als de hemelbekleding. En de stiksels van het bruine gedeelte van de stoelen zijn ook in die kleur. Wat mij betreft juist een mooi geheel en het is weer eens wat anders. 🙂 Zonneschermen komen bij winparts vandaan. Ik heb de set van twee besteld aangezien al een zonnescherm af fabriek aanwezig is bij de achterruit. Maar ze verkopen ook een set inclusief de achterruit. Al bestaat die voor de achterruit dan wel uit twee delen. Deze set heb ik: https://www.winparts.nl/interieur-b...oor-lexus-is-sedan-2012-2-delig/p1495767.html

Bedankt! De lichte banen zijn vrijwel dezelfde kleur als de hemelbekleding. En de stiksels van het bruine gedeelte van de stoelen zijn ook in die kleur. Wat mij betreft juist een mooi geheel en het is weer eens wat anders. 🙂

Altijd leuk om iets unieks te hebben. En misschien als ik het in het echt zie dat ik ook wel 'om' ben 😀

Zonneschermen komen bij winparts vandaan. Ik heb de set van twee besteld aangezien al een zonnescherm af fabriek aanwezig is bij de achterruit. Maar ze verkopen ook een set inclusief de achterruit. Al bestaat die voor de achterruit dan wel uit twee delen.

Dank je, die had ik al eens gezien op de site van de ANWB en vroeg me af: beschadigt de manier van bevestigen je auto niet? En denk je dat het ook vaker kunt plaatsen en weghalen (bijv. zomer wel, winter niet) zonder schade?

Er zitten metalen clips bij die je vasthaakt tussen bestaande kieren. Dat kan zonder schade. Moet er wel bij zeggen dat ik ze na het monteren niet meer verwijderd heb. En dat ga ik ook niet meer doen. Ook in de winter komt er voldoende daglicht in het interieur. En het neemt het zicht bij over je schouder kijken ook niet weg. Voor de volledigheid hierbij nog een foto bij daglicht. Je ziet dat het niet donker oogt. Maar naar binnen kijken is een stuk lastiger geworden.

Bijlagen

• IMG_5650.jpeg
    IMG_5650.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 43