nou, weekje of 6. Arnout gaat het volgende doen.
- Arnout maakt een 5 of 6 parameter Boostcontrol:
- (1)huidige turbodruk.
- (2)gewenste doel turbodruk
- (3)huidige toeren
- (4)percentage Ethanol in euro95 of E85, beide brandstoffen kunnen in de tank.
- - -(dan 2 mappings, ??n voor euro95 en ??n voor E85. De software van de AEM
- - - gebruikt dan lineaire interpolatie om optimale mapping te bepalen)
- (5)stand van gaspedaal c.q. hoeveelheid brandstoftoevoer
- (6)eventueel warmte van de motor, bij koude motor geen boost, bij temperatuur stijging dan steeds meer boost tot aan de werk temperatuur. Boven zeg 95 graden celcius (te warm), geen boost.
Op dit moment is de control op slechts 2 parameters en waist gates om e.e.a te beheersen.
Aardige is dat bij E85 met veel ethanol, je op 2.1 bar kan rijden, terwijl in dezelfde situatie
bij euro95 maar 1.2 max haalbaar is.
Dus ik laat em maar fr?belen 6 a 8 weken, ik vind het wel spannend en cutting edge development.