Voorstelronde

Wagyu

Nieuw hier
11 dec 2025
3
6
3
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en dan is een voorstelronde weel op zijn plaats vind ik. Ik ben Willem uit Overijssel en ben (nog) geen Lexus rijder. Altijd al gecharmeerd geweest van Lexus maar het is er nooit van gekomen. Rond het millennium vond ik de IS200 een meer dan geweldige auto, eigenlijk nog steeds alhoewel de Sportcross nu meer de voorkeur zou hebben. Vroeger kon ik het niet betalen en nu zijn ze te oud. Momenteel rij ik al jaren Subaru en daarnaast een Saab voor de hobby. Maar het wordt tijd voor wat anders en ik kijk al een tijdje naar een Lexus. De NX vind ik mooi en ik ben aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Als ik op dit moment moet kiezen wordt het een NX450 maar een NX300 zou ook prima kunnen. De eerst genoemde vind ik zeker mooier maar er hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan.
Importeren is mij niet vreemd en ik kijk dus ook wel rond in het buitenland, Frankrijk en Italie zijn wat dat betreft gunstig geprijsd. Klein nadeel van Lexus vind ik wel een beetje het kleurenpalet, dat vind ik vrij saai.
Anyway, genoeg voor nu, ik ga het wel beleven.

Welkom Willem en mede Overijssel inwoner! Wel een waarschuwing. Eens een Lexus altijd een Lexus. Er zijn simpelweg geen betere auto's. Ik wens je veel succes met de zoektocht. En als je van plan bent om de auto minimaal 10 jaar te houden dan is de aanschafprijs wat minder belangrijk, ik zou dan voor NX 450h gaan of zelfs een RX.

• Leuk
Waarderingen: Avontuur en Jan v
Hoi Willem, bijna twee jaar geleden ook hetzelfde pad bewandeld. In april een RX450h gen.3 als youngtimer aangeschaft. Waanzinnig fijn rijdende wagen. Aanbevelenswaardig. Veel plezier bij je zoektocht.

Allen bedankt.
Qua rijden geloof ik zeker dat het goedkomt, wat de stoelen betreft ben ik nog wat terughoudend. Pas in een 300h gezeten en die stoelen vond ik niet geweldig. Drukte toch wat teveel in mijn schouderbladen. Sommige vinden dat fijn, maar mijn ding is het niet. De f-sport heeft dat waarschijnlijk nog wat meer terwijl dat qua looks mij dan weer meer aanspreekt.
Als ik nu zou moeten kiezen heeft de Cadmium-orange kleur de voorkeur, maar dat wordt zoeken in een hooiberg. Wel een unieke kleur.....

Bijlagen

• 7216601d-f0e5-4fae-a790-84781a0fa9e3_15a2f285-8cdf-4a98-8199-3ca7bf29d72d.webp
    7216601d-f0e5-4fae-a790-84781a0fa9e3_15a2f285-8cdf-4a98-8199-3ca7bf29d72d.webp
    37,3 KB · Weergaven: 13
Welkom Willem, welk model het wordt, het zal je niet teleurstellen. Allemaal fijne auto's met hun eigen kenmerken.

En kleuren saai?

Noem het maar saai...... ;)

Welkom Willem, hier ook een inwoner uit het mooie Overijssel.
Alvast veel zoekplezier gewenst.

Laatst bewerkt:
Welkom Willem en mede Overijssel inwoner! Wel een waarschuwing. Eens een Lexus altijd een Lexus. Er zijn simpelweg geen betere auto's. Ik wens je veel succes met de zoektocht. En als je van plan bent om de auto minimaal 10 jaar te houden dan is de aanschafprijs wat minder belangrijk, ik zou dan voor NX 450h gaan of zelfs een RX.
Welkom Willem,

Ik heb mijn 2016 RX450h verkocht in 2020 door omstandigheden. In krap 5 jaar heb ik een Avensis, Corolla en Rav4 gehad. Ik heb een gen5 RX gekocht, omdat ik de rijervaring miste. De NX vond ik te krap achterin voor mijn kinderen (oudste is 14 en bijna 1.8 meter). Ik zou zeker de RX proberen. Maar ja wat @Bobusa zegt klopt in mijn geval zeker.

Mijn vriendin heb ik een Lexus aangesmeerd. Ik heb haar verpest toen ze als eerste auto (ze heeft net haar rijbewijs) in mijn RX moest rijden. De eerste proefrit in een auto was ook een Lexus, daarna viel alles tegen haha.

Ha, ik snap dat jullie vol zijn van de kwaliteit van een Lexus. Dat zal ongetwijfeld terecht zijn want de cijfers liegen er niet om. Zelf rij ik al jarenlang Subaru, en op het vlak van kwaliteit heb ik niks te klagen. Het is de belastingdienst die de boel verpest. De BPM wordt onderhand zo hoog dat een Subaru veel minder interessant wordt. Een Outback is in Spanje leverbaar vanaf 40k, in Nederland vanaf 79k, zeg maar het dubbele. Onderhand zijn we met z'n allen knettergek geworden denk ik.
Maar die hoge BPM opent weer nieuwe deuren, in dit geval die van bijvoorbeeld een Lexus.