Voorstelronde

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Als Test Engineer is het natuurlijke complete onzin om te gaan rijden in een luxe auto. Maar uit luiheid vind ik een automaat betrekkelijk prettig en 14% bijtelling als leaser is natuurlijk ook een prima bijkomstigheid. Rijden in de Auris was ansich acceptabel, maar de afwerking vond ik maar zo-zo. Daarnaast vond ik het geluid van de motor bij acceleratie bloedirritant. De Prius is een rijdende doodskist en dient zo snel mogelijk richting graveyard te worden vervoerd. Met Honda heb ik prima ervaringen, maar de CR-Z is uitermate onpraktisch, de Civic vind ik niet zo mooi en de Insight is een rijdend stuk plastic. Leuke bijkomstigheid: als voorloopauto heb ik nu juist de civic!

Uiteindelijk was de keuze daardoor tussen de Jazz, die uitzonderlijk goed te betalen valt, en de Lexus, die mooi is. En iedereen met een beetje stijl en klasse heeft dan snel een keuze gemaakt.

Ergens begin september heb ik dus de Lexus CT 200h Business Line Pro besteld, met LED-koplampen, parkeersensoren, navigatie en chromen strippen aan de buitenkand. Alle Hybrid-logo's, alsmede de tekst Lexus en CT200h worden verwijderd. Na veel wikken en wegen besloten de non-metallic 'Black' te bestellen, met Saddle-Tan Nappa lederenbekleding (uiteraard met zwarte stiksels). Er stond een GS in deze kleurcombinatie en ik moet zeggen, mooi!

Na wat verhalen hier op het Lexus Forum heb ik de dealer gevraagd wat foto's toe te zenden over de achteraf ingebouwde stoelverwarming en de daarbij behorende ingebouwde buttons. Mijn god. Teringlelijk (zie foto). Maar alle lof voor de dealer (Amsterdam), want na een paar telefoontjes is het mogelijk gebleken om de buttons niet OP mijn dashboard te installeren, maar aan de zijkant van mijn stoelen. Prima dus! Dus voor hen die ook een auto besteld hebben met achteraf ingebouwd leer, weet dat dit gewoon kan!

De auto staat gepland voor half februari. Ik ben heel erg benieuwd. Voor nu rij ik met veel pijn in plastic.
 

Bijlagen

  • Nappa.jpg
    Nappa.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 31

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom :) Leuke combinatie. Ik denk dat je veel plezier met de auto gaat hebben.

De stoelverwarmingsbuttons zijn inderdaad lelijk, OEM zijn ze mooier.

Anyway, ik hoop de fotos te zien wanneer je de auto geleverd krijgt.
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Dank! En foto's zullen zeker komen.

Veel mensen reageren nogal verschrikt door de kleurcombinatie zwart outside darkbrown inside. Hoe denken jullie hierover? ;) Ik wilde eigenlijk wit-leer maar vond dat uiteindelijk te onverstandig.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Non-Metallic zwart met donkerbruin leer klinkt als een hele mooie CT200h! Volgens mij een stijlvolle combi. Schreeuwt om foto's!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het meest belangrijke is dat je het zelf mooi vind. Persoonlijk vind ik het een mooie combo.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom op het forum!

ik ben benieuwd naar foto's van de kleuren combo!
lijkt me wel netjes!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Mooie combi! en goed om te weten dat je samen een oplossing hebt kunnen vinden voor de knoppen!
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Eergisteren van Lexus Amsterdam een brief, of ik even mijn keuzes wil doorgeven voor navi-systeem enzo. Schitterend, op zo'n menukaart, maar een beetje overdreven vind ik het wel. Moet waarschijnlijk het premiumgevoel verhogen, maar ik vind het vooral een beetje lachwekkend. Hadden ze ook bij de bestelling kunnen vragen. Anyhoo, het schijnt dat de auto inmiddels in Nederland is. Dat vernam ik van een verkoper, want als ik op de Leverdatumchecker kijk staat daar nog steeds januari 2012. Er moet alleen nog leer in worden gebouwd en dat kan pas de tweede week van januari. Dus krijg hem alsnog pas eind januari :(
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
tja, wachten, wachten, wachten... Het schijnt het offer te zijn dat de CT rijder moet geven ;)

Maar goed, het zijn nu nog +/- 7 weken :) Je kan aftellen!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ook leerbekleders hebben het erg druk tgenwoordig, of je rijdt even zonder lerr
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Hierbij twee foto's. Als je hem van een andere hoek wil, moet je maar even zeggen. Het is dus Saddle Tan. Had het donkerder verwacht, dit is bijna cognac, maar vindt het erg mooi.

De knopjes van de stoelverwarming zijn netjes aan de zijkant van de stoelen bevestigd. Ik ben een tevreden mens.
 

Bijlagen

  • foto1.jpg
    foto1.jpg
    142,9 KB · Weergaven: 32
  • foto2.jpg
    foto2.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 32

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Tis een artistieke fotohoek, echter, zeer fraaie kleur ;)

Mooi levendig contrast, wellicht zou dat minder zijn als het leer donkerder zou zijn.
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Proficiat met je CT, de kleurcombinatie is gewaagd zelf rijd ik in een zwarte pro met ivory bekleding oogt ruimer dan donkere bekleding maar dat is persoonlijk. :rulez:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Welkom op het forum! Ik vind het leer wel wat hebben :rulez:
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Ik had zelf ook verwacht dat het leer twee tinten donkerder zou zijn. Maar ik vind het niet tegenvallen, na de eerste shock vind ik het zelfs wel iets hebben. Gewaagd, tja. Het is in ieder geval niet standaard :)

Trouwens: Een ieder die de Lexus gaat bestellen, of je nu voor de standaard gaat of voor de business line (pro), neem in ieder geval de optie van LED-licht. Ik rij regelmatig 's avonds en het is echt een wereld van verschil.