Voorwielophanging onderdeel prijzen

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Modedit GPS-10: topic verplaatst naar GS algemeen.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
http://tinypic.com/r/macjzo/6



Prijzen zijn excl BTW.

Prijspeil 2013.

Volgende week worden mijn fuseekogels 43330K & 43340A (91,10 /stuk) en reactiestang 48069A (230,09) vervangen. Er zit wat speling in, die nog net binnen de tolerantie valt, maar bij 130km/h gaat het toch wat trillen, en dit vind ik storend.

Voor de onderste controlearm is ook een vervangende rubber bus te koop, alleen niet bij lexus, die vervangt de hele arm. Een bus van 30,- inclusief of een hele arm van 317,14 ex BTW, die keuze is niet zo moeilijk.
Maar goed deze is nog niet aan de beurt volgens de monteur.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Re: Voorwielophanging 3 tal prijzen

Ik geef alleen maar prijzen door, dan weet je wat je ongeveer kwijt bent als je de onderdelen nodig hebt. Dan kun je nog overwegen om aftermarket onderdelen ipv lexus onderdelen aan te schaffen.

Of, ik heb iets gemist en staan alle onderdeel prijzen al op het forum? Op het volvo forum stond een heel lijstje met onderdeel prijzen, dat werd steeds weer aangevuld met onderdelen. Het leek mij wel makkelijk....

Inmiddels topic naam aangepast. De handgeschreven prijzen zijn afkomstig van de magazijn medewerker van Lexus.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nou, een hoop gevraag, dan licht je het toe....hoor je gelijk niets meer :p

Bedankt voor je toelichting, er zullen vast wel forumgenoten zijn die hier hun voordeel mee kunnen doen.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met de "red carpet" treatment. De auto gebracht en kreeg gratis een CT200h F-Sport mee, en de GS stond aan het eind van de dag weer gewassen en gepoetst (gratis!) klaar.

De GS is voorzien van nieuwe fuseekogels en reactiestang linksvoor, en duidelijk een heel verschil, veel minder zoekerig gedrag bij spoorvorming, en strakker/directer sturen.
Verder waren er geen opmerkingen voor wat betreft de ophanging, dus dat scheelt weer.

Al met al vielen de totale kosten mee, maar deze zal ik verder niet posten, want sommige forumleden zien hier de toegevoegde waarde niet van. :p

Wil je de klus bij Lexus uit laten voeren, en weten wat je in totaal kwijt bent, (want fuseekogels is toch een aandachtspunt bij de GS als ik alle lexus fora zo lees, en de monteur heb ik gesproken), dan wil ik dit per PM wel mededelen, onderdeel prijzen kun je online wel vinden, maar dan de rest....).
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Durf het bijna niet te vragen, maar omdat ik ook een GS heb...wat was de rest???. ;)

Btw, nette RCT :rulez:
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
Moest hem ook 2x lezen voor dat ik hem vatten.

Maar goed om de vergelijking te kunnen maken hier onze prijzen.

43330K & 43340A = ?60 ex btw per stuk
48069A = ?140 p/s of ?210 voor 2 ex btw

levertijd 3 werkdagen
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Praten we hier over originele lexus onderdelen of aftermarket onderdelen? Ik vermeld alleen nml alleen originele prijzen.De laagste prijs die ik kon vinden was $ 422,28 per stuk voor origineel.
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
Dit is hoogwaardig aftermarket, (niet die chinezen rommel wat al stuk aankomt)
OE zou ik even moeten kijken dat importeren we meestal van uit Toyota Japan.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Aftermarket kan idd wel van gelijkwaardige kwaliteit (of beter!) zijn. De SPC variant ziet er goed uit, heeft vervangbare kogels, en is ook nog volledig verstelbaar.
Maar origineel voor een gereduceerde prijs: dat is wel het mooiste.