Vraag bij aanschaf RX 450 H 2020 F Sport alarm

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
50
8
8
Goedemiddag,

Eind volgende week ga ik mijn RX 450H sport van 1 jaar oud ophalen.
Eindelijk het gewenste exemplaar te pakken gekregen tegen een schappelijke prijs met goede inruil voor huidige RX.
Aangezien de cat waarde naar € 100.000,- gaat is bij (bijna) alle verzekeraars klasse 4 alarm(met detectie benodigd terwijl 3 standaard in auto zit.
Ik heb wel een lijntje uitgegooid om dit wel acceptabel(ob basis van 3) te krijgen, maar weet niet of dit gaat lukken.
Zijn er hier nog tips voor de juiste en prijstechnische aantrekkelijke verzekeraar?
Of een prijstechnisch fijn adres om de benodigde beveiliging aan te brengen?
20211018_104113.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Goedemiddag,

Eind volgende week ga ik mijn RX 450H sport van 1 jaar oud ophalen.
Eindelijk het gewenste exemplaar te pakken gekregen tegen een schappelijke prijs met goede inruil voor huidige RX.
Aangezien de cat waarde naar € 100.000,- gaat is bij (bijna) alle verzekeraars klasse 4 alarm(met detectie benodigd terwijl 3 standaard in auto zit.
Ik heb wel een lijntje uitgegooid om dit wel acceptabel(ob basis van 3) te krijgen, maar weet niet of dit gaat lukken.
Zijn er hier nog tips voor de juiste en prijstechnische aantrekkelijke verzekeraar?
Of een prijstechnisch fijn adres om de benodigde beveiliging aan te brengen?Bekijk bijlage 179142
Heb je centraal beheer al geprobeerd?
Die doen bijna nooit moeilijk
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Of misschien even bij United Consumers kijken, daar kon ik mijn aanstaande '16 RX probleemloos verzekeren met een SCM3 alarm.

Jarno
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
WA verzekeren zal niet zo'n probleem zijn, All risk is een ander verhaal, bij mijn verzekeraar is het bij auto's vanaf 2012 en een nieuwprijs boven €120.000.-- (dacht ik, kan het even kwijt zijn) verplicht om extra voorzieningen te treffen zoals bijvoorbeeld een volgsysteem. Dit kan per verzekeraar anders zijn.
Bij een online vergelijkingssite als Independer.nl krijg je ook geen hits bij (beperkt) casco, dat moet individueel bekeken worden, duurde bij mij enkele dagen.
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
50
8
8
  • Een CCV SCM of VbV SCM goedgekeurd voertuigvolgsysteem klasse 4 of klasse 5, met geldig certificaat. Dit was voor 1 januari 2021 het CCV/SCM of VbV/SCM goedgekeurde voertuigvolgsysteem inclusief jamming detectie.
  • Een CCV SCM of VbV SCM goedgekeurde TV01 peilzender, met geldig certificaat.
  • Een LoJack peilzender.

Bovenstaande is bij Centraal Beheer(en een enkele andere) van toepassing voor auto's met cat waarde boven € 75000,- en < 5 jaar.
Dus ik moet 1 van de 3 dingen plaatsen, kan iemand wat prijstechnisch het vriendelijkst is en het meest praktisch?
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
50
8
8
O.k. bedankt voor je terugkoppeling, maar het volgende is benodigd waar ik het e.e.a. ga verzekeren.

Diefstalbeveiliging​

Voor uw auto met kenteken N-698-DJ geldt dat deze met een beveiligingssysteem alarm met hellingshoekdetectie en voertuigvolgsysteem moet zijn uitgerust volgens de eisen van VbV. Daarbij moet u beschikken over een geldig certificaat dat voldoet aan de eisen van de VbV. U ontvangt dit certificaat als uw auto een VbV-goedgekeurd beveiligingssysteem heeft dat is ingebouwd door een VbV-erkend inbouwbedrijf.



Uw auto is alléén volledig tegen diefstal en joyriding verzekerd als u hiervoor de juiste preventiemaatregelen neemt. Op www.stichtingvbv.nl kunt u hier meer over lezen en vindt u alle inbouwbedrijven die door de VbV zijn erkend.

Dus het moet door een VbV erkend bedrijf ingebouwd worden. Dus met abonnement van € 115,43(waar is dit overigens?) ga ik helaas niet mee wegkomen.

Centraal Beheer eist minder maar is duurder met premie dan bijvoorbeeld NN. Terwijl daar de beveiligingseisen strenger zijn.....
Maar dan maar liever voor beide opties per saldo even veel betalen met een goed alarmsysteem....