Vraag inzake UX en garantie nieuwe RX 450H uit buitenland

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
68
15
8
Ik ben weer aan het oriënteren. De markt is vaak niet te peilen....wat vraag en aanbod voor een Lexus is in dit geval voor een Lexus UX met een courante kleur en kmtrage.
Nu zit ik weer te twijfelen aan een binnenlandse en/of buitenlandse aankoop. Belangrijk punt daarbij is verkoop van mijn UX 250 H.
Weet iemand hoe momenteel de markt is?

Andere vraag, ik heb een nieuwe RX 450 F sportdesign uit 3-2024. Nu komt het onderhoud eraan, hoe moet ik dit regelen om garantie in Nederland te hebben?
Is daar actie van mijn kant nodig of neemt Louwman dit gewoon over aangezien het een "Lexus"is?
 
Ik lees even mee, mijn NX uit 2024 is namelijk ook afkomstig uit Duitsland (via een garage in Nijmegen die hem geimporteerd heeft). Hij is ondertussen al aangemeld bij Lexus in Rotterdam en voor wat ik begrepen heb neemt Lexus Nederland de garantie over zodra hij daar in onderhoud is. (Na iedere onderhoudsbeurt weer een jaar garantie)
 
Klopt, Lexus NL neemt de garantie over als de auto jonger is dan 10 jaar, minder dan 200.000km heeft gereden. Het maakt dan niet uit of de auto later een NL kenteken heeft gekregen dan de datum eerste toelating. Voor de eerste keer claimen kan het van belang zijn dat:
  1. Je al klant bent bij een dealer. Dus als je een Lexus koopt niet via een dealer maar je had een vorige Lexus wel bij een dealer in onderhoud? Dan ben je al klant. Anders heb je een wachttijd van een maand op garantie na het eerste onderhoud.
  2. Heeft de auto minder dan een jaar en minder dan 15.000km geleden een onderhoudsbeurt volgens schema gehad, en ben je al klant, dan kun je direct garantie claimen.
Mijn praktijksituatie:
  • Ik kocht mijn auto bij een handelaar
  • Mijn auto is nieuw geleverd in Duitsland en sinds 2021 in Nederland
  • Mijn auto had minder dan 1 jaar en minder dan 15.000km geleden een onderhoudsbeurt gehad bij een NL dealer
  • Ik was al klant bij een NL dealer
  • Ik bracht mijn auto onlangs voor een onderhoudsbeurt bij een NL dealer en er werd een defect geconstateerd. Omdat ik en al klant ben en de auto minder dan een jaar en minder dan 15.000km geleden onderhoud heeft gehad bij een (andere) NL dealer, kon ik bij die onderhoudsbeurt (die ik voor het eerst liet uitvoeren) direct die garantie claimen.
Maar volgens mij hebben jullie nog recht op fabrieksgarantie. Dat zou een dealer je moeten kunnen vertellen. Stel dat dit niet het geval is, dan zou je een beurt uit kunnen laten voeren en als je al klant was, heb je de dag erna al recht op garantie. Anders moet je een maandje wachten. Maar, disclaimer: check dit bij je dealer om nare verassingen te voorkomen. Voorwaarden staan op de site van Lexus.nl.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le en Bobusa
Ik heb in juli een UX uit 2020 gekocht en een aantal maanden de markt gevolgd. Vooral voor de lagere kilometerstanden.

Wat mij opviel is dat ze allemaal relatief lang in de markt stonden voor prijzen flink boven de koerslijst, maar stuk voor stuk na een paar maanden wel verkochten.

Ik heb zelf lang gezocht tot ik er een vond met mijn voorkeuren (o.a. trekhaak) die in nette staat was. Ik heb hem uiteindelijk door wat gedoe pas 3 weken na de proefrit gekocht. In de tussentijd heel wat UX'en met krassen in deuren en middenconsole gezien. Als de jouwe netjes is lijkt dat me een pre.

De ML-auto's zijn wel snel weg, zelfs in behoorlijk uitgeleefde staat.
 
Mijne is netjes, niet uitgeleefd integendeel! Rij er zelf 8000/10000 km per jaar mee in omgeving. Wat bedoel je met ML auto's?
 
De president pack met Mark Levinson audio. Voor een was ik te laat, die had ik aan het begin van mijn zoektocht geskipt omdat ik toen nog niet naar import keek.

De tweede met die volgepakte uitrusting had krassen op het dashboard, gerepareerde scheur in de leren bekleding, lakschades rondom. Ik had meteen gebeld toen hij online kwam en was de eerste klant ervoor.
De verkoper was enorm verbaasd dat ik hem niet kocht en de volgende dag was hij alsnog verkocht.

Ik vond de audio niet zoals verwacht, de overige opties wel gaaf, maar niet genoeg om een auto die er zo uitzag te kopen.
 
Ik heb uiteindelijk een origineel Nederlandse UX 250h uit 2020 gekocht in het Premium Lease model (maar 4 maanden op de markt geweest). Is een uitvoering met stoffen bekleding, 18 inch wielen en safety pack. Met trekhaak dus en bijzonder netjes, net onder de 50000 km.

Iets ouder en iets andere uitvoering dan de jouwe dus.

Als je prijzen wil vergelijken dan kan dat via privébericht, maar volgens mij zit je wel redelijk goed.