Hallo allemaal,
Net nieuw hier op het forum maar al zo een 9 jaar trotse eigenaar van een Lexus CT200H F Sport Pearl White met mooi rood lederen interieur.
Altijd Toyota gereden, voorheen een Avensis break samen met een GT86 voor in het weekend, maar mijn huidige CT is echt wel de auto voor mij.
Een klote dag verdwijnt meteen bij het instappen van de CT, om maar te zeggen dat de auto bij mij past.
Helaas nu bijna 2 weken geleden in het oosten van Frankrijk getroffen door een gigantische hagelstorm, bollen van 5cm en volgens het nieuws nog groter.
Mijn mooie CT is nu een witte golfbal, er is geen enkel horizontaal of schuin geplaatst paneel dat niet van onder tot boven gedeukt is inclusief alle chrome rond de deuren.
Lang verhaal kort, wegens de ouderdom van de auto vorig jaar de kleine omnium opgezegd waardoor ik nu zelf opdraai voor de eventuele herstelkosten die 6000 euro bedragen. Voor mij een heel flink bedrag waar ik weer lang voor zou moeten werken. Laat ik hem herstellen, laat ik hem niet herstellen daar ben ik nog niet uit... het is in beide opzichten een enorme zonde van de verder mooie wagen.
Het dak moet sowieso gespoten worden en de motorkap word geheel verhangen dus die nieuwe moet ook een laag krijgen.
Dan denk ik van ja, als hij toch moet gespoten worden ... is het dan mss te overwegen om het dak en mss de motorkap in het zwart te laten doen voor een wit/zwat bi tone?
Als ik hem wit laat spuiten gaat een kenner wellicht ook het verschil zien tussen de fabrieksverf en het herspuiten.
Ik vermoed dat de herstelling van de hagel wellicht niet 100% onzichtbaar kan en dat wie het weet de schade nog gaat kunnen zien. Dus ik besef dat dan zwart spuiten de meest onlogische/uitdagende keuze is om het zo goed mogelijk te verbergen, dus daar zit wel een dilemma.
Men hoofdvraag is eigenlijk, los van het feit dat zwart geen goede kleur is om schade te verbergen.
Denken jullie dat de auto er mee zou staan, dus zwarte spoiler (de standaard), zwart dak, zwarte motorkap. Of bijvoorbeeld stoppen bij de spoiler en het dak, de motorkap dan niet zwart spuiten.
Ik weet dus niet of ik hem überhaupt ga laten herstellen en of ik hem nu echt in bi tone zou laten spuiten vanwege dan vooral mogelijks de schade te accenturen of dat de CT er mee staat of niet.
Is bijvoorbeeld een zwarte motorkap nog "mode" of "cool" of doe ik dan eerder afbreuk aan de auto door hem er "goedkoop" te laten uitzien in plaats van nu stijlvol?
Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen uitleggen.
Het is al wat later en ben reeds vroeg op, vind men woorden niet meer zo goed.
Toch alvast bedankt voor alle advies.
Net nieuw hier op het forum maar al zo een 9 jaar trotse eigenaar van een Lexus CT200H F Sport Pearl White met mooi rood lederen interieur.
Altijd Toyota gereden, voorheen een Avensis break samen met een GT86 voor in het weekend, maar mijn huidige CT is echt wel de auto voor mij.
Een klote dag verdwijnt meteen bij het instappen van de CT, om maar te zeggen dat de auto bij mij past.
Helaas nu bijna 2 weken geleden in het oosten van Frankrijk getroffen door een gigantische hagelstorm, bollen van 5cm en volgens het nieuws nog groter.
Mijn mooie CT is nu een witte golfbal, er is geen enkel horizontaal of schuin geplaatst paneel dat niet van onder tot boven gedeukt is inclusief alle chrome rond de deuren.
Lang verhaal kort, wegens de ouderdom van de auto vorig jaar de kleine omnium opgezegd waardoor ik nu zelf opdraai voor de eventuele herstelkosten die 6000 euro bedragen. Voor mij een heel flink bedrag waar ik weer lang voor zou moeten werken. Laat ik hem herstellen, laat ik hem niet herstellen daar ben ik nog niet uit... het is in beide opzichten een enorme zonde van de verder mooie wagen.
Het dak moet sowieso gespoten worden en de motorkap word geheel verhangen dus die nieuwe moet ook een laag krijgen.
Dan denk ik van ja, als hij toch moet gespoten worden ... is het dan mss te overwegen om het dak en mss de motorkap in het zwart te laten doen voor een wit/zwat bi tone?
Als ik hem wit laat spuiten gaat een kenner wellicht ook het verschil zien tussen de fabrieksverf en het herspuiten.
Ik vermoed dat de herstelling van de hagel wellicht niet 100% onzichtbaar kan en dat wie het weet de schade nog gaat kunnen zien. Dus ik besef dat dan zwart spuiten de meest onlogische/uitdagende keuze is om het zo goed mogelijk te verbergen, dus daar zit wel een dilemma.
Men hoofdvraag is eigenlijk, los van het feit dat zwart geen goede kleur is om schade te verbergen.
Denken jullie dat de auto er mee zou staan, dus zwarte spoiler (de standaard), zwart dak, zwarte motorkap. Of bijvoorbeeld stoppen bij de spoiler en het dak, de motorkap dan niet zwart spuiten.
Ik weet dus niet of ik hem überhaupt ga laten herstellen en of ik hem nu echt in bi tone zou laten spuiten vanwege dan vooral mogelijks de schade te accenturen of dat de CT er mee staat of niet.
Is bijvoorbeeld een zwarte motorkap nog "mode" of "cool" of doe ik dan eerder afbreuk aan de auto door hem er "goedkoop" te laten uitzien in plaats van nu stijlvol?
Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen uitleggen.
Het is al wat later en ben reeds vroeg op, vind men woorden niet meer zo goed.
Toch alvast bedankt voor alle advies.