Vraag over de How-To mirrorfold

SVS

Hoort erbij
9 okt 2014
29
2
0
Ik heb net het hele stuk gelezen over het automatisch inklappen van de spiegels bij het afsluiten van de auto.
Mijn IS heeft Double Lock, is deze aanpassing ook zo te regelen dat wanneer je de auto afsluit de spiegels open blijven en bij twee keer drukken op de afstandsbediening de spiegels inklappen.? Of andersom natuurlijk.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.719
458
83
Dat is zeker mogelijk. Maar dan zul je moeten uitvinden welke draad de double-lock activeert en deze aftappen.
 

erik.

Nieuw hier
14 aug 2021
4
0
1
ik heb een lexus is200 van 2004.

ik zou graag weten waarom ik de schakeling niet aan de gang krijg.
geen idee wat ik fout doe.
bij "aansluiten relais 2" gaat het fout:
er wordt gesproken over stekker 1d...dit snap ik niet.
ook "aftakken van rode draad" terwijl daar een witte draad zit, snap ik niet.

kan iemand mij een WERKEND schema sturen?
ik ben namelijk al 50 euro kwijt voor de onderdelen, en zou dit toch graag werkend krijgen.

ook zou ik graag de ramen mee willen laten sluiten.
is daar ook nog iets WERKENDS voor te regelen?

gr.erik.
 

erik.

Nieuw hier
14 aug 2021
4
0
1
vreemd...geen reacties...dat niemand weet waar het probleem zit...mooi shit dus voor mij, want ik heb nu geen werkende spiegels.
ik snap ook niet dat anderen dit wel werkend hebben gekregen, want sommige posities bestaan gewoon niet.
1d heeft geen positie 7 bijvoorbeeld...die heeft er maar 6.
ook bij het contactslot..pos 2 is rood, 3 is wit???
 
Laatst bewerkt:

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
vreemd...geen reacties...dat niemand weet waar het probleem zit...mooi shit dus voor mij, want ik heb nu geen werkende spiegels.
ik snap ook niet dat anderen dit wel werkend hebben gekregen, want sommige posities bestaan gewoon niet.
1d heeft geen positie 7 bijvoorbeeld...die heeft er maar 6.
ook bij het contactslot..pos 2 is rood, 3 is wit???
Je hebt niet veel geduld zie ik,
Je vorige post is nog géén 24 uur geleden geplaatst, of je bent al beledigd dat niemand reageert. Om daarna de schuld van niet werkende spiegels neer te leggen bij mensen die niet binnen 24u een oplossing hebben geregeld voor je.

Ik denk dat er mensen zat zijn die je hiermee kunnen helpen, maar als je het gratis opgelost wilt hebben zul je moeten wachten tot iemand op het forum de oplossing heeft en de tijd heeft om op jouw bericht te reageren.

En als het snel moet kun je altijd bij de dealer terecht.

Desalniettemin hoop ik voor je dat je het probleem weet op te lossen.
 

erik.

Nieuw hier
14 aug 2021
4
0
1
ok henri...ik ben ongeduldig...klopt...zo ben ik nou eenmaal...is niet kwaad bedoeld.
ik snap alleen niet, waarom jij reageert, als je niet met een oplossing komt.
en gratis hoeft voor mij helemaal niet!
en dan naar de dealer?...met een project wat hier op het forum als oplossing geboden wordt, en dus wat niet standaard in de auto voor komt?
maar goed...ik ga niet in discussie.
ik wil alleen dat de persoon die in 2015 mij kan vertellen wat ik verkeerd begrepen heb.
verder even goeie vrienden...hopelijk.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
ok henri...ik ben ongeduldig...klopt...zo ben ik nou eenmaal...is niet kwaad bedoeld.
ik snap alleen niet, waarom jij reageert, als je niet met een oplossing komt.
en gratis hoeft voor mij helemaal niet!
en dan naar de dealer?...met een project wat hier op het forum als oplossing geboden wordt, en dus wat niet standaard in de auto voor komt?
maar goed...ik ga niet in discussie.
ik wil alleen dat de persoon die in 2015 mij kan vertellen wat ik verkeerd begrepen heb.
verder even goeie vrienden...hopelijk.
Geen probleem Erik. Ik ben ook wel eens ongeduldig.

Alleen als lid van een forum wat dagelijks berichten leest, kwam het op mij wat aanvallend over dat er nog niemand gereageerd had...

My bad....

Vervolgens reageer ik op je ongeduldige reactie met 2 suggesties, (dealer bezoeken of nog even wachten) en krijg ik daarna te horen dat ik beter niet had kunnen reageren.

Mijn beeld van het Lexus forum is dat iedereen met respect met elkaar omgaat, dat iedereen vriendelijk naar elkaar is, en dan we elkaar allemaal proberen te helpen waar mogelijk.

Met die insteek heb ik mijn reactie gegeven. En heb ik jou wellicht verkeerd begrepen.
Dat neemt niet weg dat de strekking van mijn verhaal hetzelfde blijft.

Ik hoop van harte voor je dat je het naar wens krijgt, (ik zou mijn spiegels ook graag zo hebben,) maar gun het even wat tijd 😀

Verder uiteraard wat mij betreft blijven we allemaal (dankzij onze gedeelde passie voor exclusieve auto's) even goede Lexus vrienden
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
zou ik nu lang genoeg gewacht hebben, of nog steeds niet?
niemand reageert.
wat nu, henry???????
Tja, in de eerste instantie is jouw probleem echt jouw probleem.
En zoals ik het zie ben je ongeduldig als je boos wordt als je binnen 24u geen antwoord krijgt.

Nu heb je nog steeds geen antwoord.
Dat is voor jou natuurlijk heel vervelend,
Maar ik heb ook wel vragen gesteld waar nooit antwoord op gekomen is.. maar moet ik dan de overige leden dat kwalijk nemen?
Of een andere oplossing zoeken?

Ik weet niet hoe je het bedoeld, intonatie is schriftelijk lastig in te schatten, maar t lijkt alsof je nogal teleurgesteld bent in het forum.

Maar misschien bedoel je het niet zo en lijkt het daar alleen op..

Om antwoord te geven op je vraag: wat nu?
Heb je meerdere opties.

-Kijken of club Lexus je kan helpen zoals @Arbitrator aangeeft.
-de boel opentrekken en met een multimeter aan de slag met de kennis die je zelf hebt en datgene dat op diverse fora te vinden is.
-de auto inruilen voor een exemplaar die het wel heeft.
-Accepteren dat het niet gaat lukken.
-een Lexus monteur zoeken die (wellicht in vrije tijd) iets voor je kan doen.
-contact proberen te krijgen met een eigenaar die het wèl heeft. (zoals wat je bijv. hier deed)

Ik heb hier en daar al best wat dingen gelezen die dat mogelijk moeten maken.

Als jij een knopje hebt waarmee je spiegels automatisch kunnen inklappen, dan moet dat niet moeilijk zijn op dat automatisch op het contact te laten gebeuren.

Bij mijn eigen auto zou ik het allemaal openhalen en uitproberen, bij een ander kan ik dat risico niet nemen.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Maar ik vrees dat je liever hebt dat ik volgende keer niet reageer ,😉