Vraag over onderhoud buiten beurten om..

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Hoewel mijn Lexus volgens het boekje alle onderhoudsbeurten heeft gehad, ben ik er niet zeker van dat de remvloeistof volledig is vervangen (ze kunnen dat ook niet nakijken).

Vervangen remvloeistof is aan te raden >2 jaar en ik ga er niet klakkeloos vanuit dat het is gebeurd. Daarbij, de pre 2001 GS300 heeft een 'zwakkere' remcylinder/abs unit, waarbij het 'op tijd' verversen van de remvloeistof redelijk belangrijk is.

Lexus gebeld of ze dit willen uitvoeren (ik heb er zelf helaas niet de mogelijkheden meer voor) en ze gaven aan dat dit niet mogelijk was, tenzij ik een grote beurt zou laten uitvoeren. Voorlopig ben ik daar nog niet aan toe (rij nogal weinig km's).

Iemand hier ervaring met het uitvoeren van 'klein onderhoud' buiten de gangbare beurten om door Lexus?

TX, Mike
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Mike,

Je zou mogen verwachten dat dit uitgevoerd is tijdens de beurten (mits door de dealer gedaan). Heb je problemen met de auto?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik begrijp wat je zegt, maar alle reguliere servicebeurten of reparaties zijn op tijd via de Lexus dealer verlopen en genoteerd in boekje.

Niet echt problemen, maar ik vind wel dat e.e.a. wat minder strak (sponziger) remt dan voorheen. Zelf wel wat checks gedaan m.b.t. remblokken, schijven en leidingen (alles origineel overigens), maar dat ziet er verder keurig uit (e.e.a. is bij aanschaf auto vervangen of gangbaar gemaakt).

Verder geen zichtbare lekkages, vloeistof is op niveau. Pas ver volgend jaar kom ik op een grote beurt (180K). Maar goed, remvloeistof trekt in tijd vocht aan en kan o.a. problemen geven als beschreven.

Misschien ben ik te argwanend of een mierenneuker, maar ik voorkom liever dan genees, helemaal als Lexus niet kan bevestigen of iets daadwerkelijk is ververst (bijvullen zie ik niet als verversen).

Er zijn natuurlijk altijd andere mogelijkheden, maar ik blijf het vreemd vinden dat een dealer zo'n verzoek tussentijds niet wil aanpakken..

Mike
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, ik vind het ook een beetje raar... andere dealer geprobeerd?
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
doe het zelf is peanuts, je kan bijna niets mis doen, vergeet wel niet van diagonaal te ontluchten
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
doe het zelf is peanuts, je kan bijna niets mis doen, vergeet wel niet van diagonaal te ontluchten

Dat was feitelijk ook het plan, behalve dan dat mijn schouder niet geheel meewerkt op 't moment. Je zou toch denken dat men in deze tijden wat geld wil verdienen (of de CT slokt alle tijd op) ;)

andere dealer geprobeerd?

Nope, deze dealer is het meest praktisch in de zin van afstand, maar een andere is wellicht wel wat meer servicegericht, dus daar zal ik nog even verder informeren.

Maar goed, ben kennelijk niet de enige die er een vraagteken bij zet...

Bedankt voor de respons mannen!
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Met een pompje, weet alleen niet of het op een lexus past, maar denk redelijk universeel is het goed te doen.
Potje vullen, dan pompje erop met reservewiel op druk en dan beneden bij je wielen 1 voor 1 vloeistof eruit laten lopen. Wel in de gaten houden dat reservoir niet leeg is.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Lexus is300 zei:
doe het zelf is peanuts, je kan bijna niets mis doen, vergeet wel niet van diagonaal te ontluchten


Bij een auto met ABS hoor je eigenlijk met het verversen de pomp te activeren zodat je niet alleen de leidingen doet maar ook de pomp spoelt. (gebeurt overigens bijna nooit bij garage's)



gr. koen