vraag over sleutel (kwijt...)

Mwi

Actief
13 dec 2024
109
149
43
Dus....ik ben de reservesleutel kwijt. Ik ben er min of meer van overtuigd dat ie ergens in huis moet slingeren, maar waar oh waar ligt dat ding? Op alle voor de hand liggende en minder voor de hand liggende plekken gezocht, maar nog niet gevonden. Vooralsnog rijden we vrolijk verder met de gewone sleutel, maar ja die wil je nu niet kwijtraken. Dus ik dacht: het is een keyless systeem, is er niet een of andere mogelijkheid om het signaal van dat ding te peilen? Een korte zoektocht op het www leverde verrassend genoeg niets op. Kan zijn dat ik op het www net zo slecht zoek als thuis naar de sleutel maar dacht toen: misschien weet iemand hier of dat kan? Ik ben niet technisch aangelegd, dus moeilijke ontvangers zelf bouwen etc dat lukt niet, maar misschien is er apparaatje ofzo te koop hiervoor?

Tja, tijdelijk onzichtbaar... gebeurt mij ook wel met van alles en nog wat. Komt meestal vanzelf goed maar je weet nooit wanneer...
Voor zover ik het snap stuurt de auto regelmatig een signaal waar de sleutel dan op antwoordt. Dus dit gaat alleen werken als je sleutel dicht genoeg bij de auto is, want als de sleutel niets ontvangt gaat die ook niet antwoorden.
Het liijkt me wel een goed idee om sowieso een nieuwe sleutel te laten maken, want als je de laatste sleutel kwijt bent heb je echt een probleem.

Dank beide voor de antwoorden! Ik ga denk ik inderdaad maar voor de zekerheid nog een sleutel erbij laten maken. Zal je altijd zien dat zodra je die hebt, je de andere weer vindt…..ik ga idd ook maar eens wat AirTags kopen en die er aan hangen. Is niet de eerste keer dat we hier in huis wat kwijtraken (overigens wel de eerste keer de autosleutel…) dank!

Dank beide voor de antwoorden! Ik ga denk ik inderdaad maar voor de zekerheid nog een sleutel erbij laten maken. Zal je altijd zien dat zodra je die hebt, je de andere weer vindt…..ik ga idd ook maar eens wat AirTags kopen en die er aan hangen. Is niet de eerste keer dat we hier in huis wat kwijtraken (overigens wel de eerste keer de autosleutel…) dank!
Ik geef altijd mijn huisgenoot de schuld (in dit geval mijn vrouw):unsure::trollface:

Ik ben weleens een sleutel kwijt... De beruchte plekken waar ik ze terug vind na lange tijd is in een colbert, klusjas, overal of de jas na seizoen wissel. šŸ˜…

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Ik ben weleens een sleutel kwijt... De beruchte plekken waar ik ze terug vind na lange tijd is in een colbert, klusjas, overal of de jas na seizoen wissel. šŸ˜…
Ja die zijn hier ook berucht, vooral de talloze jassen van mijn vrouw😁. Inmiddels alle winterjassen, broekzakken etc al doorzocht. Helaas nog geen idee. Vandaag nieuwe sleutel besteld bij bedrijfje hier in de buurt. Sleutel is uitgelezen en nieuwe is besteld. Zodra die binnen is gaan ze proberen die in te lezen/programmeren etc. Zou moeten lukken dacht ie. Als t lukt ben ik 170 euro verder. Leek mij niet gek voor een nieuwe sleutel met keyless entry etc. Als t toch niet lukt kost t niets….

• Leuk
Waarderingen: quattrootje en HondaFan
Doet me plots denken aan een oud verhaal.

Mijn oom en tante gingen met hun Mazda 323 en vouwwagen naar destijds Joegoslaviƫ.
Heel de weg door Duitsland tikte er iets aan de auto, soms was het wat minder, andere keren wat luider.
Plots merkten ze op dat het getik verdwenen was …… en wegbleef.
Opgelucht dat het geen groot defect zou opleveren reisden ze verder.

Totdat mijn oom op de camping de reservesleutel veiliger op wilde bergen.
De slimmerik had deze thuis ergens onder de auto gebonden ….… šŸ™„šŸ˜

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave en Mwi
Doet me plots denken aan een oud verhaal.

Mijn oom en tante gingen met hun Mazda 323 en vouwwagen naar destijds Joegoslaviƫ.
Heel de weg door Duitsland tikte er iets aan de auto, soms was het wat minder, andere keren wat luider.
Plots merkten ze op dat het getik verdwenen was …… en wegbleef.
Opgelucht dat het geen groot defect zou opleveren reisden ze verder.

Totdat mijn oom op de camping de reservesleutel veiliger op wilde bergen.
De slimmerik had deze thuis ergens onder de auto gebonden ….… šŸ™„šŸ˜
Hahaha mooi verhaal😁. Maar geloof niet dat ik er rustiger van word😁

Of topic…..twee weken geleden een dagje regen en geen opdrachten. Heerlijk een heleboel ā€œeven Apeldoorn bellenā€ commercials bekeken. Feest der herinnering.

In een grijs verleden reeds ik rond op vakantie met een zwaar beladen Honda CRV. Helaas was ik de dakkoffer vergeten. In een parkeer garage hoorden mijn ex vrouw en ik een vreemd geluid zo nu en dan. Dat bleek de dakkoffer te zijn die de waarschuwing van van Max hoogte en de wegbewijzering raakte in de parkeergarage. Met meer geluk dan wijsheid kwam alles ongeschonden uit de parkeergarage.

• Leuk
Waarderingen: Lexy

In een grijs verleden reeds ik rond op vakantie met een zwaar beladen Honda CRV. Helaas was ik de dakkoffer vergeten. In een parkeer garage hoorden mijn ex vrouw en ik een vreemd geluid zo nu en dan. Dat bleek de dakkoffer te zijn die de waarschuwing van van Max hoogte en de wegbewijzering raakte in de parkeergarage. Met meer geluk dan wijsheid kwam alles ongeschonden uit de parkeergarage.
haha, herkenbaar, dat heb ik deze zomer nog gehad met onze dakkoffer. Werd na het parkeren aangesproken dat ik op de weg naar buiten beter om de hangende bewegwijzering in de garage heen kon slalommen, nu had ik ze allemaal geraakt:) maar goed het kon net, of zoals de friezen het zeggen: koe krekt :) dat doet mij dan weer denken aan deze :)