Vraag over verkoop mogelijk wel niet in 2023?

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Goedenavond, ik heb een prachtige zwarte RX450 h F Sport met 49.000km te koop. Het liefst wil de auto toch in 2023 kwijt vanwege een topdeal voor een nieuwe RX450 h Fsport in Duitsland. Momenteel hebben de dealers de "luiken" gesloten en ik ben niet van plan onder een bepaalde bodem te zakken. Als het niet lukt dan moet ik me er maar bij neerleggen dat het simpelweg in 2023 niet haalbaar is. Ik zoek nog allerlei wegen om de gouden tip of koper te vinden waaronder hier!
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Dat heb ik al eerder beschreven…..rare markt op dit moment. Als je een auto wil inruilen krijg je echt een belachelijk bod en de dealer vraagt de hoofdprijs. Ik zou zeggen…….niet geschoten is altijd mis. Plaats een paar foto’s en je vraagprijs en wie weet?
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Dat kan hier, maar er zijn voorwaarden aan verbonden. Wat je ook kunt proberen is de ANWB verkoopservice. Volgens mij ben je niet verplicht het bod te accepteren. Ik heb 10 jaar geleden op die manier mijn auto verkocht. Ik kreeg daar een hoger bedrag dan bij inruil en ik hoefde niet te leuren op Marktplaats. Kijk wel even of de voorwaarden zijn aangepast, het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik er gebruik van maakte. Via de ANWB heb je een veel groter bereik dan via het forum.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Dat kan hier, maar er zijn voorwaarden aan verbonden. Wat je ook kunt proberen is de ANWB verkoopservice. Volgens mij ben je niet verplicht het bod te accepteren. Ik heb 10 jaar geleden op die manier mijn auto verkocht. Ik kreeg daar een hoger bedrag dan bij inruil en ik hoefde niet te leuren op Marktplaats. Kijk wel even of de voorwaarden zijn aangepast, het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik er gebruik van maakte. Via de ANWB heb je een veel groter bereik dan via het forum.
Helaas mag Robin74 hier nog geen auto's of onderdelen te koop aanbieden. Je moet minstens 50 posts hebben. De forumregels zijn duidelijk:
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Bedankt, Nee ANWB bied weinig soelaas. Dealers kopen niets in momenteel. Dus deze website met mede lexusliefhebbers had een optie geweest, maar de beleidsregels laten dit niet toe.
 

yeahello

Hoort erbij
1 mei 2023
47
39
18
Je zou het op internet kunnen proberen via een site als wijkopenautos. Zelf al een aantal keer zaken mee gedaan, niet altijd aan verkocht. Bod was wel altijd reëel.
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Bedankt maar al dit soort sites verkopen aan dealers. En die kopen nu niets in.Ik heb een lexus te koop ver onder dealerprijzen. Maar dealers kopen nu niets meer in. En op autoscout worden alleen maar de x5 vw golf etc verkocht. Dus ik zit een beetje in een patstelling. En anders houd de aankoop helaas dit jaar gewoon op.
 

Stefan O

Heel actief
25 mei 2015
559
195
43
Dat was dus ook mijn reden om de IS te verkopen. Ik had een auto nodig met trekhaak. Trekhaak kost goud bij Lexus dus dat was geen optie en de IS mag niet zoveel trekken. Ik kon iets kopen dat waardevast is met trekhaak en ik kon een goede deal maken. Ik rijd dus nu even rond in iets wat ik nooit had gedacht maar ik doe deze move om straks weer wat moois terug te kopen. De markt is nu heel apart, de elektrische auto’s liggen ook op hun gat. Je zal een jaar geleden een nieuwe elektrische auto hebben gekocht……….
Ik wacht dus gewoon even af wat er gaat gebeuren en sla weer toe als ik wat leuks zie.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Het is toch niet zo verbazingwekkend? Iedereen wacht af wat er gaat gebeuren met BPM, MRB, rekeningrijden, BEV subsidies en energieprijzen. Ik zou op dit moment ook geen andere auto kopen en ik zou bovendien niet weten of dat een hybride zou moeten worden (al dan niet plugin) of een BEV. Een heleboel mensen houden sowieso de hand op de knip, met dank aan het Haagse gepruts en gestuntel. Het is even niet anders.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan O

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Nee het is niet verbazingwekkend. En ik snap ook dat investeringen in goederen alles staat met vertrouwen van consument. Maar ik heb een particuliere koper nodig voor mijn prachtige auto en dit voor een auto waarin belastingtechnisch niets is gewijzigd of waarschijnlijk gaat wijzigen.