Vraag verkoop auto buitenland

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
80
20
8
Goedemiddag! Ik kan mijn huidige RZ 450 h aan iemand particulier in het buitenland verkopen. Ik heb een gezond wantrouwen.
Degene zegt dat hij/zij het geld op mijn rekening overmaakt om vervolgens de auto op te laten halen door een professioneel transportbedrijf.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een rekeningnummer opgegeven waar € 2,86 op staat ter voorkoming dat daar iets mee kan gebeuren.
Wat kan er fout gaan als degene het geld heeft overgemaakt? En vervolgens komt een transportbedrijf de auto ophalen, overschrijving gaat dan ook de overnemende partij regelen of moet ik hier iets vandaan doen?

Ik bekijk alles met argusogen, maar als het geld op mijn rekening staat . Wat is mijn risico?

Ik zou zeggen “eerst de muntjes, dan de auto”.
Verder weet ik niet wat je aan paperassen nodig hebt om jezelf te vrijwaren.

Heeft diegene de auto fysiek gezien, of is dit ongezien?

Er zijn ook tools om een IBAN te checken of er frauduleuze zaken aan gekoppeld zijn bijvoorbeeld.

En nog wel meer zaken om rekening mee te houden….

Ja ik doe niets voor dat het op mijn rekening staat. Ik krijg nu wel allerlei bevestigingen van RBC Royal Bank per mail(via de koper) dat zij geld hebben ontvangen van koper. Maar daar koop ik niets mee.

Ja ik doe niets voor dat het op mijn rekening staat. Ik krijg nu wel allerlei bevestigingen van RBC Royal Bank per mail(via de koper) dat zij geld hebben ontvangen van koper. Maar daar koop ik niets mee.
Dat is al een rode vlag. Als degene de auto niet fysiek heeft gezien en niet in Nederland alles kan regelen, zou ik er vraagtekens bij zetten

Verhaal komt mij bekend voor. Volgens mij wordt dan met allerlei neppe bewijzen aangetoond dat er betaald is. Voor jij erachter bent dat het niet klopt, is je auto al opgehaald. Die zie je dan niet meer terug.

Er staat volgens mij zat info online hoe je dit het beste aanpakt.
Op de RDW site ook alle info qua overschrijving en export.

Het geld moet natuurlijk op je rekening staan voordat je de auto overschrijft.
Als het er eenmaal op staat kan het er niet meer door anderen afgehaald worden. Of zet het zelf gelijk op een andere rekening als je het niet vertrouwt.

Maar als iemand ongezien een auto van je koopt dan zou ik idd goed opletten.
Het kan maar je hebt geen super zeldzame Ferrari oid. Bij dat soort auto's kan het nog.

Heb je de auto op een of ander platform aangeboden of op een andere manier?
Zolang het geld niet daadwerkelijk op je rekening staat zou ik niets doen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik sta nu op punt dat de buitenlandse persoon zegt een geldbedrag gestort te hebben inclusief transportkosten bij de RBC bank en last mijemails zien dat dit is gebeurd. Nu schermt die persoon dat ik nu €988,- moet overmaken. De persoon schermt met internationaal recht aankoop goederen en diensten. Dus eerst geld overmaken en krijg ik het geld € 43.000,- op mijn rekening gestort. Ik hou vol dat ik niets overmaak. En de koper houd vast dat dit moet anders maakt RBC bank het niet over...

Ik sta nu op punt dat de buitenlandse persoon zegt een geldbedrag gestort te hebben inclusief transportkosten bij de RBC bank en last mijemails zien dat dit is gebeurd. Nu schermt die persoon dat ik nu €988,- moet overmaken. De persoon schermt met internationaal recht aankoop goederen en diensten. Dus eerst geld overmaken en krijg ik het geld € 43.000,- op mijn rekening gestort. Ik hou vol dat ik niets overmaak. En de koper houd vast dat dit moet anders maakt RBC bank het niet over...
To mooi om waar te zijn...... Niet doen.

• Leuk
Waarderingen: Higgie en Lexus_Dennis
dit is een schoolvoorbeeld van internationale voorschotfraude. Heel duidelijk dat het om de 1000 euro gaat.

Ik zou gelijk al het contact verbreken.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n en Higgie
Het is wel een hardnekkige koper. Hij geeft aan dat het een zakelijke transactie is en dat bank dit uit veiligheidswege vasthoud tot ik het bedrag overmaak. Aangegeven dat ik het niet doe. Maar het is iemand die niet snel opgeeft.