Vraag voor de schroefsetters onder ons.

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Ik heb al een tijdje een schroefset onder mijn SX(SportCross), en ik had hem eerst lager staan.
Maar ik heb hem iets omhoog geschroefd omdat ik, als ik een snelle kuil, of een behoorlijke drempel te snel pakte, ik een metaal achtige knal/klap hoorde.. :eek:
Een voor mij, niet thuis te brengen geluid.
Zat aan een paar dingen te denken, dat de bovenste draagarm tegen de onderkant van je spatbord. (boven het wiel)
Of dat de veer zover ingaat dat hij de verdraaiing van de veer kwijt moet, en dat dus doet, door middel van een klap.
Zijn hier nog meer mensen die daar last van hebben of weten wat ik er aan kan doen?

Zodat ik weer iets lager kan :D.
FF verdere info, ik heb andere springrates dan normaal, voor 8kg/mm en achter 6kg/mm.

Ben benieuwd. :hi:
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Je hebt wel hele lichte veren, ik heb 14 voor en 10 achter.
Ik denk dat het geluid idd van je veer is die draait, je kunt ff proberen om wat vet op de uit einde te spuiten.
Ik rijd ook nooit heel langzaam over drempels maar zo'n geluid heb ik nooit gehad.
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Dus ik ben echt de enige? Heeft de rest dan de standaard veer druk?
Jij hebt extra zware veren, toch Nick?
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
Bij mij hoor je dat ook als je te hard over een drempel gaat.
Ik heb een bc racing schroefset. En ook redelijk laag staan. Ik weet wel zeker dat het de bovenste draagarm is die tegen het schutbord aan komt bij het inveren. Hiervoor heb ik links en rechts stootrubbers geplaatst in de schutborden zodad je die klap niet meer hoort.
Ook zou je de veerspanning wat strakker kunnen zetten.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik heb idd wel echt zware veren. De fabrikant stuurde toen een maailtje of ik dat echt wou.
Het stuiterd wel lekker en de kleine slaapt er goed van als ze in de auto zit, haha
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Hahaha, owkee mooi.
Maar ik hoor nou wel tegenstrijdige berichten. De ene heeft hem hard staan, en de ander zacht.

@Phaebo, hoe heb je die rubbers bevestigd? En wat voor een rubbers zijn het?

Thanks