Vraagjes aan de VLAND koplamp rijders

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Beste VLAND-ervaringsdeskundigen:

1. Wat is jullie ervaring met de lichtopbrengst van deze aftermarket VLAND LED koplampunits (met 3 lenzen/unit)? Presteren ze (beduidend) beter dan de originele exemplaren? Zo ja: had je voorheen de OEM-halogeen of -HID versie?

2. Waar ik ook benieuwd naar ben: ondersteunen deze VLAND-units koplamhoogteverstelling?

3. Weet ook iemand van welke keurmerken deze units zijn voorzien?

Help me out please! :oops::thumbsup:. Alvast dank...
 
Laatst bewerkt:

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Waar vind je zo een dimmer? Welk merk is goed en hoe aan tesluiten?
Ik heb het uiteindelijk niet toegepast, de dimmer die ik had werkte niet, gaf geen output terwijl die er wel zou moeten zijn. Uiteindelijk is de auto zonder aanpassingen bij de Lexus dealer door de APK gekomen, dus vind het ook wel goed zo.
 

V6 Gerrit

Nieuw hier
7 jun 2023
16
5
3
Ik heb het uiteindelijk niet toegepast, de dimmer die ik had werkte niet, gaf geen output terwijl die er wel zou moeten zijn. Uiteindelijk is de auto zonder aanpassingen bij de Lexus dealer door de APK gekomen, dus vind het ook wel goed zo.
Ben je van Nederland? Hier in België zijn ze streng.. Is het dagrijlicht zo fel dan van licht?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Ben je van Nederland? Hier in België zijn ze streng.. Is het dagrijlicht zo fel dan van licht?
Yep, Nederland hier. Maar het was mij ook een beetje onduidelijk of dat dimmen ook moet op auto's ouder dan de invoering van die regelgeving.

Het dagrijlicht is gewoon ongeveer net zo fel als het normale licht, maar niet verblindend verder. Mijn auto (vanuit de US) had overigens wel dagrijverlichting al in de xenon koplampunits, maar die functie heb ik wel via de software uit moeten zetten omdat dat via het stadslicht gaat en die in dat geval ging knipperen met de nieuwe units.
 

V6 Gerrit

Nieuw hier
7 jun 2023
16
5
3
Yep, Nederland hier. Maar het was mij ook een beetje onduidelijk of dat dimmen ook moet op auto's ouder dan de invoering van die regelgeving.

Het dagrijlicht is gewoon ongeveer net zo fel als het normale licht, maar niet verblindend verder. Mijn auto (vanuit de US) had overigens wel dagrijverlichting al in de xenon koplampunits, maar die functie heb ik wel via de software uit moeten zetten omdat dat via het stadslicht gaat en die in dat geval ging knipperen met de nieuwe units.
Mijn auto komt uit Frankrijk xenon verlichting en leds vanachter 2010 model. Ik ben nog aan wachten op de achterlichten dan ga ik beginnen in bouwen zodra mijn 500 bumper gespoten is. Dan zal ik het resultaat zien hoop dat het nice gaat worden. Heb gelezen dat er dimmers bestaan maar niet goed werken of iemand met meer ervaring mag altijd de juiste dimmer vermelden ook heb ik gelezen drl afzetten via techstream of Afs zekering onder dashboard uittrekken..?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Mijn auto komt uit Frankrijk xenon verlichting en leds vanachter 2010 model. Ik ben nog aan wachten op de achterlichten dan ga ik beginnen in bouwen zodra mijn 500 bumper gespoten is. Dan zal ik het resultaat zien hoop dat het nice gaat worden. Heb gelezen dat er dimmers bestaan maar niet goed werken of iemand met meer ervaring mag altijd de juiste dimmer vermelden ook heb ik gelezen drl afzetten via techstream of Afs zekering onder dashboard uittrekken..?
AFS zekering heb ik inderdaad ook uit moeten trekken, maar dat doe je alleen om de foutmelding op het dashboard weg te krijgen.

DRL heb ik inderdaad via Techstream uit moeten zetten, als je lampen beginnen te knipperen als ze uit staan, dan zie je vanzelf of dit wel of niet moet ;)
 

V6 Gerrit

Nieuw hier
7 jun 2023
16
5
3
AFS zekering heb ik inderdaad ook uit moeten trekken, maar dat doe je alleen om de foutmelding op het dashboard weg te krijgen.

DRL heb ik inderdaad via Techstream uit moeten zetten, als je lampen beginnen te knipperen als ze uit staan, dan zie je vanzelf of dit wel of niet moet ;)
OK bedankt voor de info
 

V6 Gerrit

Nieuw hier
7 jun 2023
16
5
3
Voorlichten terug gestuurd konden mij de achterlichten niet leveren out of stock, ja heb de voorlichten terug gestuurd want wat ben ik bij maar 1 paar lichten kwou net de achterste die waren voor mij 't belangrijkste. Ik kan je zeggen na 73 e-mail s heb ik mijn geld terug... Het had niet veel gescheelt of ik kon naar mijn geld fluiten had ik er niet elke dag achter aan gezeten. Bestel nooit van vland. Afrader!!!
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Voorlichten terug gestuurd konden mij de achterlichten niet leveren out of stock, ja heb de voorlichten terug gestuurd want wat ben ik bij maar 1 paar lichten kwou net de achterste die waren voor mij 't belangrijkste. Ik kan je zeggen na 73 e-mail s heb ik mijn geld terug... Het had niet veel gescheelt of ik kon naar mijn geld fluiten had ik er niet elke dag achter aan gezeten. Bestel nooit van vland. Afrader!!!
Ik begrijp enigszins je teleurstelling, maar om nu meteen "...bestel nooit van vland..." te roepen, is dat misschien niet wat kort door de bocht?
Als een verkoper méér belooft, dan wat hij waar kan maken, dan hoeft dat toch niet meteen aan het product zelf te liggen?

Anyway... Ik heb bij de IS van vrouwlief ook weer de stock-gloeiende-spijkers-H11 erin geschroefd. Meneer TÜV keurde het lichtbeeld van de VLAND's goed, maar het viel hem toch op dat dit niet de OEM-units waren. In zijn overijverige bui ging hij dus maar eens op zoek naar E-keurmerkjes. Die trof hij niet op de VLAND's aan (wist ik), dus kon het ineens ook meer niet deugen. Toen ging hij ook op zoek naar de E'tjes in de achterlichten (ook VLAND, dus ook daar ontbreken de E'tjes). En jawel hoor: de achterlichten die hij zelf sinds 2017 steeds heeft goedgekeurd, voldeden nu ineens niet meer. Dus de IS tuft weer rond met de stock voor- en achterlichten (waarvan ik me afvraag hoe de OEM-koplampen ooit aan E-keur zijn gekomen, want er komt eerder water dan licht uit deze units... <kuch>.

Ik heb de puf niet meer om weer de voorgevel van de IS te moeten demonteren en de VLAND's weer terug te zetten. En viceversa voor de volgende TÜV. Dus...
mocht nog iemand op zoek zijn naar een set VLAND voor- en achterlichten (smoke), zowel technisch als optisch in uitstekende staat, benader me dan maar via een PM'etje. Ik doe ze beslist niet kado, maar we komen er vast wel uit. Fotootjes moet ik nog even opsnorren...
 

V6 Gerrit

Nieuw hier
7 jun 2023
16
5
3
Sorry hoor maar vind het niet meer dan normaal om hier mensen te waarschuwen kijk maar eens op trustpilot.. Dat zegt genoeg🙄 mijn xenon originele en originele achterlichten doen het super en ben eigenlijk blij dat ik mijn geld terug heb, geen gezeik en gezever op de keuring lekker origineel houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Tja, dan toch maar via Amazon bestellen, is dan misschien een tientje duurder, maar ze hebben tenminste wel goede klantenservice ;) (tenminste, mijn ervaring met de klantenservice van Amazon is meer dan uitstekend te noemen)
 

V6 Gerrit

Nieuw hier
7 jun 2023
16
5
3
Probleem is dat zij ook hun spullen uit China halen van bij vland. Ach heb het geprobeerd en is tegen gevallen. Ander en beter
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
[...]

Ik heb de puf niet meer om weer de voorgevel van de IS te moeten demonteren en de VLAND's weer terug te zetten. En viceversa voor de volgende TÜV. Dus...
mocht nog iemand op zoek zijn naar een set VLAND voor- en achterlichten (smoke), zowel technisch als optisch in uitstekende staat, benader me dan maar via een PM'etje. Ik doe ze beslist niet kado, maar we komen er vast wel uit. Fotootjes moet ik nog even opsnorren...
Het gaat om deze smoked VLAND's. Ze verkeren in uitstekende staat, hebben een prima pasvorm en beide zijden zijn (net zoals origineel) voorzien van zowel 'n achteruitrijlicht als mistachterlicht (3xLED).
De koplampen zijn voorzien van stelmotoren voor de hoogteverstelling en witte zijreflectoren. Zien er eveneens tiptop uit. Zoals eerder geschreven: het lichtbeeld is conform de eisen, maar het E'tje ontbreekt... :geek: En in tegenstelling tot Nederland hangt hier in Duitsland daar (helaas te) veel van af.
 

Bijlagen

  • VR4L7731.JPG
    VR4L7731.JPG
    9,6 MB · Weergaven: 80
  • VR4L7729.JPG
    VR4L7729.JPG
    5,6 MB · Weergaven: 77

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Het gaat om deze smoked VLAND's. Ze verkeren in uitstekende staat, hebben een prima pasvorm en beide zijden zijn (net zoals origineel) voorzien van zowel 'n achteruitrijlicht als mistachterlicht (3xLED).
De koplampen zijn voorzien van stelmotoren voor de hoogteverstelling en witte zijreflectoren. Zien er eveneens tiptop uit. Zoals eerder geschreven: het lichtbeeld is conform de eisen, maar het E'tje ontbreekt... :geek: En in tegenstelling tot Nederland hangt hier in Duitsland daar (helaas te) veel van af.
Jammer, als het de rode waren, was ik geïnteresseerd.