Vraagjes GS 300 EXECUTIVE

Jos9999

Nieuw hier
27 nov 2011
1
0
0
Hallo allemaal,
Mijn Naam is jos en ben eigenlijk een Mazda fan.
Maar Ik ga waarschijnlijk een Lexus GS 300 Navi Executive uit 2004 erbij kopen, maar voordat ik dat doe had ik een paar kleine vraagjes voor experts....

1 : Wat is zo een een auto reeel nog waard, 170.000 op de teller en hier en daar wat kleine krasjes, voor de
rest altijd bij de dealer geweest ( laaste jaren toyota dealer ) , navigatie erin , clarion etc....?

2: Waar moet je bij deze modellen op letten , roest ?..problemen met remmen ?...ik heb geen idee..

3:Stel dat er iets kapot gaat aan zo een lexus, zijn er tweedehands onderdelen te koop ?....goede garage aan te
raden etc...

In ieder geval al bedankt voor de antwoorden :)

Thx Jos :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Die tweede is eigenlijk best wel interessant. Inzake vies leer; als het niet te beschadigd is, kun je veel doen met reiniging. Daarbij kun je op de prijs wellicht nog iets aftroggelen, dat zou je itt de eerste bijna 2000 a 2500 kunnen schelen (gasinbouw). Er zit verder geen NAV op, dus bediening airco al aanwezig, mocht je iets willen inbouwen aan audio. En als genoemd, geen 150.000km distri.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
goed,

Net ff gegoogled op de groot en kwam hier terecht.
Dan zakt de moed me al gelijk in de schoenen om bij die club te gaan kijken ..
Zucht ...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Via het kenteken kan de Lexus dealer je informeren inzake onderhoudsverleden, mits de auto daar natuurlijk in onderhoud is geweest. Zo niet, b.v. andere garage, dan wordt het natuurlijk lastiger.

Neem iemand mee die goed verstand van zaken heeft of laat liefst een aankoop- of occasionkeuring doen door de Lexus dealer (voordat je tot afsluiten koop overgaat uiteraard). Prijs hiervan valt mee en de auto wordt op (bekende) manco's goed doorgelicht. Testritje kan veel zeggen, echter niet alles...

Slecht aangeschreven handelaar wil niet altijd zeggen dat de auto zelf niet goed is, je zou dus daarmee een goede slag kunnen slaan, mits je de zaken als hierboven volgt. Is er geen animo voor zo'n keuring, of verifieerbare onderhoudsachtergrond, vergeet het dan maar.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Ander vraagje; nu staan er zo'n 5 te koop.
Komen ze echter veel te koop of is het toch een uitzondering?
Ik ben natuurlijk alleen geinteresseerd in de oudste gs2 aangezien hij zo snel mogelijk als YoungTimer op de zaak gezet moet worden :)
Helaas is het nieuwe type pas in november 1997 op de markt gekomen, en de meeste van dit type die ik zijn van mrt tot juli 1998. Eigenlijk te nieuw maar ja als ze zeldzaam zijn dan moet het maar :)
Nog iemand goeie tips ?
Autoscout DE geeft er maar 2 allebei onbruikbaar...
www.mobil.de ook niet veel...
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Hai,

Ik heb gisteren de GS uit Uden gezien http://auto.marktplaats.nl/lexus/523287986-lexus-gs-300-executive-navigatie.html.
Mooie auto, echter vrij veel last van roest boven de auto ruit.
Meerdere plekken waarvan 1 grote met blaarvorming en 1 door de lak heen geroest.
De verkoper had het erover dat de voorruit gedeeltelijk eruit ging en dat dit maar iets van 550 euro kost.
Daar heb ik een beetje moeite mee te geloven...

Kan iemand mij vertellen hoe groot dit probleem is?
Is dit typisch GS en wat kost het gemiddeld om te fixen, kan eea dan weer lang mee of is het einde in zicht?

Daarnaast stond een LS met maar 64kkm erop. Dat was wel een snoepie zeg, mega groot maarja ook duurder...
Ikneem aan dat ik ff in het LS gedeelte moet kijken hierover?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Dat het vooruit er voor een deel uit word gehaald, is een slecht teken. dit kan echt niet.

Het raam moet er gewoon helemaal uit en de plekken moeten goed worden behandeld, en eventueel een nieuw stuk in worden gelast.

Wees niet tevreden met een snelle fix want dan gaat het onderhuids gewoon door.

Hij ziet er verder wel netjes uit, het leer buitenkant enz.

550 is krap maar het kan.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Het is ook niet dat hij dat doet begreep ik maar meer iets wat hij had nagevraagd.
Gaat het ding dan weer jaren mee of is het nu toch het begin van het einde?
Inderdaad ziet hij er verder mooi uit.

De Ls die er staat ziet er trouwens helemaal mooi uit maar die is nog duurder. Wel 1ste egenaar en maar 64kkm.
Allebei vind ik ze trouwens aan de dure kant zeker als je bedenkt dat de GS nog gerepareerd moet worden.