VSC storing

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

wilcom2005

Heel actief
12 jul 2009
531
204
43
ik had hem toen ik de auto net gekocht had...langs toyota geweest en verwijderd ..langs lexus zwolle geweest en verwijderd en die wilden zonder garantie op resultaat de katalysator vervangen ...en een universele garage heeft ernaar gekeken en verwijderd...niemand wist exact wat te doen...ook lexus zwolle niet...maar kon weinig kwaad zeiden ze en ik merkte er met rijden niks van...en zomaar opeens was de storing weg ..om ongeveer een jaar lang weg te blijven ...en nu opeens is ie er weer...irritant...hopelijk weet beterams wat te doen...ik hou niet van lampjes die niet horen te branden :)

Ff terugkomend op je bericht.
🤔😳 die wilden de katalysator vervangen …… !?

Heb je toch wel gevraagd of ie zijn voeten ongeveer 40cm uit elkaar wilde zetten ?
En een flinke trap … 🙄

Of het is een tikfout of autocorrectie, maar dat slaat helemaal nergens op.

• Leuk
Waarderingen: wilcom2005
Staat je stuur recht bij rechtuit rijden ?

Oud collega van mij had dat ook met zijn pas gekochte Opel Insigna.
Bleek na enig zoek en uitlees-werk dat er een versnellingsopnemer (sensor) in de middenconsole verkeerd om gemonteerd was bij het plaatsen van een “verborgen ruimte”.
Dus de auto ging linksaf en de sensor voelde rechtsaf, daar was de computer het niet mee eens.

• Leuk
Gezien er schijnbaar een code was van een mogelijk defecte katalysator en hedendaagse auto's 'ketenreacties' kennen, is het best plausibel dat de VSC daardoor uitschakelt.
Persoonlijk zou ik de lambdasondes en katalysator nog eens goed laten onderzoeken. Wellicht dat Beterams je inderdaad kan helpen, met een goede diagnose.

• Leuk
Je had toch alleen maar het “VSC lampje”, niet de “check-engine”, en ook geen “ABS-faillure”

Ik ga voor uitlijning, stuur recht, sensoren als snelheid, stuurverdraaiing , en de eventuele andere richting of draairichting gevoelige sensoren.

jawel alledrie ..net als de vorige keer en toen ging ook alles spontaan weer uit....binnenkort maar weer eens naar breda :-)

Alle drie, dat verandert de zaak.
Dat stond niet in je post.

Snelheidssensor … , of de connectie is al bekeken ?