Vuilwerenede coating voor ramen

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Goedemorgen,

ik heb hier op het forum al eens gelezen over een coating welke vuil en water afstotend is. Ik kwam deze destijds ook al via Facebook tegen echter weet ik niet meer hoe dat spul heet en waar het te verkrijgen is.

Help?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De "standaard" anti rain of rain x.
Veel andere merken te krijgen, prijs doet zeker iets met de kwaliteit.
De een blijft er veel langer dan de andere erop zitten 2 weken of 3 maandenšŸ˜‚
 

Erwin Lagcher

Actief
16 nov 2015
181
16
18
Ja, die ken ik al, echter schijnt er ook een permanente behandeling te zijn. Iets van hydro......
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Hydrofobische coating.
Maar ik wist niet dat er zoiets bestaat dat permanent is...
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Die coating kan met zeep/afwasmiddel en heetwater weggewassen worden. En is niet bestand tegen chemicali?n.
En laat een witte waas achter, want ik wou eerst heel mijn auto daarmee behandelen... nooit meer wassen.
 

MrDaniel

Actief
13 dec 2015
414
173
43
Ik heb zelf een coating over mijn ramen ( gyeon Q2 view ) zit er nu al 1.5 jaar op en nog steeds even goed als in het begin. Topspul en dat voor maar 24.99

Veeeeel beter dan rain X
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Dat is afhankelijk van verschillende factoren. Ik gebruik Nanolex de ene keer hoef ik het minder snel weer opnieuw aan te brengen dan de andere keer.

O.a. je omgeving, bijvoorbeeld onder bomen e.d. en of je de ruitenwissers vaak gebruikt en wat voor ruitenwissers vloeistof gebruikt. Dat kan allemaal dat laagje bescherming aantasten.
En zeker ook hoe je het hebt aangebracht, goede voorbereiding en achteraf weer goed afgenomen?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
100 jaar niet nee, maar hoe doen ze het af-fabriek dan? Die blijven 10+ jaar erop zitten. Of is het glas op een bepaalde manier gepolijst?

Ik denk dat het polijsten niet het geval is, maar eerder aan een bepaalde dichtheid van het glas. Met waxen smeer/vul je in principe alle "pori?n" waardoor het achteraf glad wordt.