Waar let je op bij het kopen van een LS ?

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Hallo,

Ik zit te denken aan een GS of LS als YoungTimer op naam van de zaak, dus niet jonger dan 97(15jaar).
Ik was in eerste instantie genteresseerd in een GS maar nadat ik van het weekend in een Gs en een LS heb gezeten vind ik die LS ook een prachtig ding.
Mega groot en prachtig geluid(van de motor en de audio..).

Echter...
Waar let je op bij een LS?
Is het verbruik niet nog erger dan bij een GS (300 tov 400) ?
Zitten er nog zwakke punten aan, zoals de roest boven de voorruit bij de GS?
Wanneer moet de riem vervangen worden en wat kost dat ?
Hoe lang gaat het blok eigenlijk mee ?
Ik wil er eigenlijk iets van 35kkm per jaar mee gaan rijden.

Ik hoor van jullie hoop ik :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Met de zoekfunctie binnen het forum kun je een hoop zaken terugvinden ;)

Qua verbruik zal je op de snelweg (beheerst) zo'n 1:10/11 draaien. Blok kan vele tonnen mee. Distributie@150K of 6-8 jaar (800-900 euro). Qua aandachtspunten zou ik vooral denken aan luchtvering, fusees, draagarm(rubbers) etc.

Met een dergelijke auto kun je beter vooraf een aankoopkeuring laten doen bij de lexusdealer, dan heb je in ieder geval een gedegen check op vrijwel alle belangrijke punten.

De Ls die er staat ziet er trouwens helemaal mooi uit maar die is nog duurder. Wel 1ste eigenaar en maar 64kkm.
Deze noemde je in het GS forum, klinkt interessant!
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Ik ben weer ff verder gegaan met zoeken en zag dat er een modelwissel was zo rond november 97.
Volgens autoweek is de motor opeens van 10,2 liter naar 12,2 liter verbruik gegaan.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Verder is de LS met 64kKm weg :O

Na suggestie op forum om lexus.ch of .at te doorzoeken nog even verder gekeken.
Daar staan wel leuke op maar niet zoveel en vooral net iets te nieuw.
Plus: dat zou ik dan ongezien moeten kopen.... zwitserland doe je niet ff op een zaterdag.

Er staat in nederland oa deze te koop:
http://www.autowereld.nl/lexus/ls/400-a ... /foto.html
Er moet wel een riem vervangen worden: deze is bij 130k in 2006 vervangen.
Er was nog wel iets aan de prijs te doen ivm hiermee zei de verkoper.
Verder lijkt het leer gecraqueleerd, zien jullie dat ook of lijkt dat maar zo?

En deze staat er ook:
http://www.autowereld.nl/lexus/ls/occas ... /foto.html
maar dat two-tone groen grijs vind ik verschrikkelijk....

Nog tips ?
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Ik heb een '99 LS met 365000 km op de klok.

Het verbruik valt wel mee, op de snelweg geeft mijn verbruiksmeter bij nederlandsche snelheden zo'n 8L/100km aan, in de stad 14L/100km, ik rijdt gemiddeld 9-10L/100km met veel lokaal verkeer. Op de Autobahn met gepaste haast(130-250km/u) is het wel huilen aan de pomp maar dat is logisch natuurlijk. Je moet denken dat je motorblok met 2 vingers in de neus bij 120km/u verhoogt stationair loopt.
Roest boven de voorruit is helaas ook bij de LS niet onbekend. Verder bekende euvels zijn de bovenste draagarmen aan de voorzijde gevoelig voor speling. De bovenste draagarmen aan de achterzijde hebben vaak speling op de lagers, die kan je niet los vervangen. Ik heb de distributieriem zelf vervangen, was ongeveer ?250.00 kwijt aan onderdelen, dus alle riemen, span- en looprollen en waterpomp. Veel is te verkrijgen bij de betere automaterialenhandel, Nipparts heeft veel onderdelen die je nodig hebt voor het onderhoud van je Lexus.
Let er op dat de kleppen niet tikken of dat de motor niet mooi rond loopt, dit duid erop dat de kleppen gesteld moeten worden, echt een megaklus (moet ik ook nog doen en erg weinig zin in)! Met de luchtvering heb ik nog geen stress gehad, de latere LS-en schijnen betere luchtvering te hebben?

Zoek echt naar een LS met goede onderhoudshistorie als je niet echt handig bent! Ik heb mij er best op verkeken bij de mijne, die heeft toch veel meer straf gehad dan ik dacht maar ik kan gelukkig een stevig potje sleutelen.

Succes met je zoektocht, hopelijk vind je een perfecte LS! Leuk weer eentje erbij op het forum! :rulez:
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Multo danks voor de info.
Wat kost dit als je het gewoon laat doen bij de dealer?
Ik kan wel een beetje sleutelen maar heb er toch niet de ruimte of tijd voor :)
Als ik een keuring bij de Lexus dealer laat doen worden deze zaken dan meegenomen ?
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Uhm, geen idee wat dat allemaal kost. :roll:

Om heel eerlijk te zijn ben ik allergisch voor dealers en garages. Ik kom alleen voor de APK en uitlijnen bij een keuringstation en een bandenboer. Dat is niet alleen om economische redenen, maar ik ben over het algemeen "not amused" over de vaardigheden van dealers en garagebedrijven.
Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met de schade linksvoor te herstellen, ik haal zelf mijn LS uit elkaar en laat dan het strakmaken en spuiten bij een schadebedrijf doen die ik heel goed ken en daarna ga ik alles zelf weer monteren. Tja, iedere gek z'n gebrek zeg ik altijd maar.... :D

Er zijn vast wel Forumleden die wel goede ervaringen hebben met dealers e.d., misschien kunnen die je wat meer input geven. :rulez:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Zet de auto op een superstrakke vloer die egaal en waterpas is, denk aan een parkeergarage daar ik zou de luchtvering per wiel is goed bekijken, dat betekent dat je de beschermhoezen moet verwijderen de auto moet laten lopen en alle standen proberen en kijken en voelen aan de luchtzakken of ie lucht lekt. Kijk of ie echt recht staat en niet scheef hangt. Lekke veren lopen niet altijd meteen leeg ....
Ik zou daarbij de hoogtesensoren en de hoogte stelstangen goed bekijken want alles rot weg na 20 jaar.
De Lexus Air Ride is een kostbaar systeem, een klep of sensor 500 eu een veer 500 eu.

Dan zou ik de motorbeschermkap van onderen weg halen en controles houden op lekkages.
Lekt de stuurpomp het rackhuis of een ander onderdeel van de powersteering ? :hi:
Zijn alle poelies nog ok ? Vooral de krukaspoelie en de riemspanning .... ;)
En natuurlijk waar en wanneer zijn de laatste onderhoudsbeurten geweest ? :rulez:
Wordt de airco echt koud ? :worship:
Doet de remote controller het ? :(
Werkt de LCD ? En de CD speler ?
Heb je er 3 sleutels bij ? :mrgreen:
Doen alle lampjes het wel ? Zowel interieur exterieur maar ook op je MDC=Multi display Copmuter :photo:
Een diagnose check is zeker niet te ver gezocht in de ABS TRAC heightcontrol en main engine .
Tijdens de test rit moet je de TRAC en ABS meteen testen door vol in de rem te gaan en ergens proberen te driften.

Kijk niet teveel naar hoe mooi hij is, maar probeer de LS op een brug te krijgen en inspecteer de onderkant.
Inspecteer alle stangen en rubbers en kogelgewrichten :O
En de remmen he ....... kromme schijven en remzuigers die vastzitten een revisie setje voorrem kost 120 eu das ex schijf blokken veertjes en olie.

Bij mijn aankoop mistte ik echt alles achteraf gezien heb ik bovenstaande punten moeten repareren.

Succes

Lexter
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
tsja,

Al die wijze raad toch in de wind geslagen en er eentje gekocht zonder proefrit :O
En dus staat er nu eentje op de oprit, ziet er puntgaaf uit, en ja de motor doet het. :D
3 sleutels/ab's erbij .
Is wel een gokje weet ik, maar hij(05-96) was "maar" 5000 en er stond 109.000 op met TUV.
Ik ga wel als eerste na de rdw zooi de distri-riem vervangen, de rest zie ik wel.
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
In kofferbak zit gereedschapssetje helemaal compleet met het zaklampje in een folietje ....
Onder kofferbakmat lag fles wijn verstopt uit '97 :D
CD Wisselaar zat ook nog hoesje bij ..
Hopen dat de rest ook ok is.

Kennelijk waren er indertijd 3 opties: dak/airride/lexusphone. Zit er allemaal op.

Ik zou wel willen weten of je van buiten kan zien of distri-riem ok goed genoeg is om naar keuring te rijden.
Is nog nooit vervangen en boekje geeft aan na 10jr/150k maar er staat nog maar 109k op en heeft laatste jaren nauwelijks gereden, eigenaar was ziek en te oud.

Stempels van tuv zijn niet erg duidelijk, zou nog tot maand 10 tuv hebben.
Dan kan ik met import apk overnemen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Kennelijk waren er indertijd 3 opties: dak/airride/lexusphone. Zit er allemaal op.
+ wijnkelder :D

Qua distributieriem zouden scheurtjes of ontbrekende tandjes nog wel iets kunnen verraden, maar het blijft een soort wilde gok, leeftijd in aanmerking genomen. Is nu iets van +/- 16 jaar oud toch? Ik zou dat zelf niet aandurven..

Maar goed, je luistert toch niet naar advies, dus wellicht gaat het helemaal goed :p
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
:)
Maar goed met die riem zit ik wel mee...
Dan moet ik dus auto o trailer naar garage brengen om riem te laten wisselen.
Moet dit door lexus dealer gebeuren of kan dit ook door lokale toyota dealer gebeuren?
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
zucht...
Heb ik weer.. Lexus R'dam heeft pas tijd op de 28e en trailer kost 120,-- voor pokke stukkie(woon 5 km verder)
De Toyota dealer in de buurt durft het waarschijnlijk niet aan, is eerste keer voor hun ...

Kan iemand ff kijken onder de motorkap :) want gewoon ff keuren bij Nieuwegein op 1dagskenteken is opeens een stuk aantrekkelijker geworden.

Dan kan ik daarna zelfstandig naar Lexus of Toyota karren .op de 28de .

IK WIL NU RIJDEN...
Sorry moest er ff uit..
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Nou ik ben er uit...
Hij gaat naar Lexus Breda op de aanhanger .
Die konden er sneller mee aan de gang(dinsdag ) dan Lexus Rotterdam(28e) en gaven een beter gevoel dan Rotterdam kwa inschatting kosten enzo.
Gaan we kijken of ik hem woensdag kan laten keuren..