Waar let je op bij het kopen van een LS ?

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Hallo,

Ik zit te denken aan een GS of LS als YoungTimer op naam van de zaak, dus niet jonger dan 97(15jaar).
Ik was in eerste instantie genteresseerd in een GS maar nadat ik van het weekend in een Gs en een LS heb gezeten vind ik die LS ook een prachtig ding.
Mega groot en prachtig geluid(van de motor en de audio..).

Echter...
Waar let je op bij een LS?
Is het verbruik niet nog erger dan bij een GS (300 tov 400) ?
Zitten er nog zwakke punten aan, zoals de roest boven de voorruit bij de GS?
Wanneer moet de riem vervangen worden en wat kost dat ?
Hoe lang gaat het blok eigenlijk mee ?
Ik wil er eigenlijk iets van 35kkm per jaar mee gaan rijden.

Ik hoor van jullie hoop ik :D
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Zo woensdag afspraak gemaakt in Nieuwegein.
Hmm dan nog wachten op kenteken , dan pas platen maken..
Duurt dus nog wel 2 weken eer dat ie van de oprit af mag..
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Alexusls400 zei:
Let er op dat de kleppen niet tikken of dat de motor niet mooi rond loopt, dit duid erop dat de kleppen gesteld moeten worden, echt een megaklus (moet ik ook nog doen en erg weinig zin in)!

Ik lees dit net, maar mijn LS tikt ook een beetje en ik hoor van alle kanten dat het niets uit maakt.
Het zou een tuimelaar zijn die op de klep tikt en dat kan helemaal geen kwaad.

Of zijn hier andere meningen? :O
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Toen ik nog in bezit was van mijn LS400 heb ik de riem laten vervangen door Lexus Breukelen. 1000 euro inclusief halen en brengen. alles erop en eraan. De riem zag er na 13 jaar nog als nieuw uit maar idd hij zal maar knappen. Met de mijne van 1992 gebeurt is niks met je kleppen maar het blijft een hele reparatie. Het blijven dure auto's als je door Lexus laat sleutelen. Ik ben oud automonteur maar de riem heb ik laten doen. Verder een complete onderhoudshistorie is van vitaal belang. Koop niet een twijfelgeval want je gaat de bietenbult op. Lees vooral op dit forum over de ellende " luchtvering en LS" Sommige mensen dromen elke nacht ervan. :D
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Nou,

Ik heb net het oordeel gekregen: alles ok behalve fusee kogels.
Links en rechts voor allebei teveel speling.
Nou schijnt dat een afkeuringspunt te zijn.
Dus ben ik benieuwd of ik dan morgen het ding op kenteken krijg....
iemand een antwoord hierop ?

Ondanks dit blijft het een goeie investering..aldus lexus breda (en mezelf)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Op Ebay beide bovenste draagarmen kopen, een 100 dollar per stuk. Zitten er zo onder. Origineel zijn ze een beetje duurder, tot 500 euro aan toe. Per stuk met een strikje er om heen. :D
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
MichaelR64 zei:
Nou,

Ik heb net het oordeel gekregen: alles ok behalve fusee kogels.
Links en rechts voor allebei teveel speling.
Nou schijnt dat een afkeuringspunt te zijn.
Dus ben ik benieuwd of ik dan morgen het ding op kenteken krijg....
iemand een antwoord hierop ?

Ondanks dit blijft het een goeie investering..aldus lexus breda (en mezelf)
Volgens de rdw site kan je ook na de kentekening een apk laten doen bij een ander apk bedrijf.
Dus ga ik morgen kijken hoever ik kom met mijn TUV/HU stempel.
En anders daar ter plekke een APK keuring van 30 euro, misschien zien ze de fusee kogel speling niet :)
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Coordinator zei:
Op Ebay beide bovenste draagarmen kopen, een 100 dollar per stuk. Zitten er zo onder. Origineel zijn ze een beetje duurder, tot 500 euro aan toe. Per stuk met een strikje er om heen. :D


Volgens Lexus breda 750,-- euro inkl alles. En aangezien het een auto van de zaak wordt moet ik dan wel bonnetjes hebben ..
Als ik alles zelf doe kan ik niks aftrekken als kosten .... :)
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
MichaelR64 zei:
Coordinator zei:
Op Ebay beide bovenste draagarmen kopen, een 100 dollar per stuk. Zitten er zo onder. Origineel zijn ze een beetje duurder, tot 500 euro aan toe. Per stuk met een strikje er om heen. :D


Volgens Lexus breda 750,-- euro inkl alles. En aangezien het een auto van de zaak wordt moet ik dan wel bonnetjes hebben ..
Als ik alles zelf doe kan ik niks aftrekken als kosten .... :)

Kosten als je koopt op ebay kun je prima aftrekken.
Als je ze zelf monteert heb je geen kosten :)
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Je hebt een punt....

Maarre fusee kogels klinkt anders dan draagarmen ....
Praten we over het zelfde ? Indeed, niet veel gesleuteld, ik weet dat draagarmen in de buurt van de fuseekogels zitten maar verder weet ik het niet :)
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
De bovenste fuseekogels aan de voorkant zitten in de draagarm. Deze kogels kun je niet apart vervangen. De hele arm moet eruit en een nieuwe moet erin. Origineel erg duur, zat te koop in de USA voor normaal geld. :D
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
- minstens 50 km rijden om te kijken of TRC lampje gaat branden
- hard over een hobbelige weg rijden om te kijken of ophanging voor speling heeft en om ondestel te testen
- handrem intrappen en dan proberen weg te rijden, dit is om de afstelling te controleren
- bandenslijtage, dit is een erg belangrijke
- controleer werking antenne
- controleer werking airco
- rem een aantal keer hard vanuit hoge(re) snelheid om de remmen te testen. deze mogen na een aantal keer hard remmen niet sponzig aanvoelen/wegzakken en niet gaan trillen
- controleer werking ABS
- controleer werking TRAC (indien aanwezig)
- controleer hoogte werking vering
- let op onduidelijke electronische storingen als knipperende lampen op opeens terugschakelen indien rem indrukken
- controleer de middendempers op roestvorming op demper want deze zijn gevoelig voor roest en gaan daar lek
- met multimeter met de rode op de - en de zwarte op de + meten als de auto uit staat en NADAT de auto gestart is. paar keer gas geven of het voltage omhoog gaat. stationair dalende is wss kapotte dynamo
- stationair qua electronica alles eens rustig proberen of alles werkt, bijvoorbeeld:
1) probeer stoelen
2) probeer stoelgeheugen te gebruiken. geheugen kan leeg zijn door losse accu dus programmeer hem: sleutel in "On" stand met motor uit(en voet NIET op rem) en houd de "Set" knop in en druk dan op knop "1" *bliep*. verzet dan de beide spiegels, verstel de stoel, verstel leuning, verstel hoofsteun, verstel gordelspanners en dan zelfde met knopje 2. nu zijn beide geprogrammeerd en kun je door beide in te drukken de werking controleren
- indien sleutel eruit gehaald wordt, kan het stuur omhoog gaan. doet het stuur dat niet dan kan die functie uit staan
- controleer electronische kofferbak ontgrendeling. indien die niet werkt sleutel links ernaast erin en naar links draaien en kijken of het dan wel werkt
- controleer werking stuur. links naast stuur zit knopje voor 2 dimensionale beweging. dit moet werken
- controleer koplampen op vocht
- haal het kapje van de EGR af en knijp het stukje stof samen met 2 vingers en haal het eruit. indien erg vies is de auto op dit punt verwaarloosd. kun je reinigen met remmenreiniger maar de EGR boel kan vastgekoekt zitten.

en de belangrijkste: indien je bij een handelaar koopt: nooit en te nimmer melden dat je komt anders halen ze trucjes uit (net) voordat je komt. als de auto echt koud is iemand achter de auto laten staan met starten en dan letten op blauwe rook. auto moet aantal keer ronddraaien en meteen aanslaan zonder veel moeite en zonder tik geluiden vlak na het starten. verder meteen in de rook gaan staan en ruiken of je olie ruikt, dit kan duiden op een lekke stuurbekrachtiging
 

MichaelR64

Hoort erbij
5 apr 2012
82
0
0
Ok,

Net geweest bij rdw.
BPM aangeven kan je daar wel, betalen echter niet.
De aangiftes worden verzameld en naar Veendam verstuurd. Van daaruit wordt er een email gestuurd naar het adres wat je hebt ingevuld.
De email bevat factuur, na betaling ervan duurt het nog 4/5 werkdagen.
Ik krijg vrijdag de factuur waarschijnlijk, en dan zou ik dus volgende week vrijdag kunnen karren.

Duitse APK oftwel TUV-HU keuring overnemen is alleen geldig icm TUV rapport. Alleen HU stempel is niet voldoende.
Je kan APK ook doen nadat je het kenteken hebt gekregen, maar dat moet je wel snel doen anders krijg je boete wegens niet hebben van geldige apk.