Het aanbod daarvan is erg klein, de prijzen relatief hoog. Veel van wat wordt aangeboden heeft een betrekkelijk lage km stand. Dat betekent dat er nog weinig mis zal zijn en dat wat je via een dealer koopt waarschijnlijk met een deugdelijke garantie wordt verkocht. Ook dat leidt tot een steviger prijs. Hoewel er niet zo veel zijn verkocht, is er voor gebruikte exemplaren een zodanig grote vraag dat dealers soms ook goed onderhouden importauto's aanbieden. Het is dus zeker geen kopersmarkt - als je bovendien speciale wensen hebt ten aanzien van de kleur van de carosserie en het interieur kan de zoektocht naar een aan je wensen voldoend exemplaar lang duren.
Uiteindelijk gaat het vooral om de vraag of het beschikbare budget toereikend is en om voldoende geduld. Als je geen zilvergrijze met zwarte bekleding wilt, kan de zoektocht lang duren. Ik heb zelf sinds twee jaar een exemplaar uit 2013 en de zoektocht heeft ook 2 jaar geduurd. Ik had verwacht dat de prijs voor een GS na de introductie van de ES wel wat zou dalen, maar dat is in die tijd niet gebeurt.
Uiteraard is het zaak voorafgaand aan de koop na te gaan of alles wat er op en aan zit goed werkt, maar dat geldt niet alleen voor een GS. De kans dat iets niet goed werkt is bij de GS kleiner dan bij veel andere auto's. Slijtage is eigenlijk alleen te verwachten bij remblokken/remschijven en banden - samenhangend met de rijstijl van de voorgaande eigenaar.