Waar op te letten bij aanschaf lexus gs450h 2013 t/m 2016

Knumed71

Hoort erbij
25 apr 2019
32
14
8
Goedendag,

Na ruim 2 jaar in mijn lexus IS250 gereden te hebben met veel plezier, ben ik
nu opzoek naar een lexus gs450h, zijn er nog zaken/issues waar je moet
op letten bij aanschaf? ik hoor het graag .
 

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Het beste is om op je portemonnee te letten! naast het coronavirus is het GS virus ook erg besmettelijk. Startaccu's zijn niet sterk (12 v)
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Het aanbod daarvan is erg klein, de prijzen relatief hoog. Veel van wat wordt aangeboden heeft een betrekkelijk lage km stand. Dat betekent dat er nog weinig mis zal zijn en dat wat je via een dealer koopt waarschijnlijk met een deugdelijke garantie wordt verkocht. Ook dat leidt tot een steviger prijs. Hoewel er niet zo veel zijn verkocht, is er voor gebruikte exemplaren een zodanig grote vraag dat dealers soms ook goed onderhouden importauto's aanbieden. Het is dus zeker geen kopersmarkt - als je bovendien speciale wensen hebt ten aanzien van de kleur van de carosserie en het interieur kan de zoektocht naar een aan je wensen voldoend exemplaar lang duren.

Uiteindelijk gaat het vooral om de vraag of het beschikbare budget toereikend is en om voldoende geduld. Als je geen zilvergrijze met zwarte bekleding wilt, kan de zoektocht lang duren. Ik heb zelf sinds twee jaar een exemplaar uit 2013 en de zoektocht heeft ook 2 jaar geduurd. Ik had verwacht dat de prijs voor een GS na de introductie van de ES wel wat zou dalen, maar dat is in die tijd niet gebeurt.

Uiteraard is het zaak voorafgaand aan de koop na te gaan of alles wat er op en aan zit goed werkt, maar dat geldt niet alleen voor een GS. De kans dat iets niet goed werkt is bij de GS kleiner dan bij veel andere auto's. Slijtage is eigenlijk alleen te verwachten bij remblokken/remschijven en banden - samenhangend met de rijstijl van de voorgaande eigenaar.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
157
134
43
Zoals je al gemerkt hebt zijn er weinig reacties met issues van de GS450h.
Super degelijk en een klasse apart.
Ga proefrijden in zowel de versies met en zonder variabele vering ( sport + mode ) om te kijken of dit het je waard is.
Luister of de ML audio voor jou een must is of dat de standaard audio al voldoende klinkt.
Eventueel ook voor en na de facelift mocht de buidel geen issue zijn.
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Belangrijkste is een complete Lexus/Toyota historiek. De enige auto’s waar ik al accu op vervangen heb is diegene die nooit de aangeraden Hybride Health Check ondergaan hebben. Voor de rest geweldige auto.
 

Knumed71

Hoort erbij
25 apr 2019
32
14
8
Ik heb zoekfunctie ingesteld op de diverse auto flatforms, een GS450h president line onder 150000 km, dus zal wel ff moeten wachten op een hit, maar heb geen haast , mijn IS bevalt nog steeds uitstekend :sneaky:
 

nielow

Actief
25 sep 2014
110
16
18
wat zoek je en mag hij ook uit duitsland komen? bpm is erg laag op deze wagens dus aantrekkelijk om in te voeren.
ik heb al mijn zoeknotificaties nog aanstaan dus kan je eventuele kanshebbers wel doorsturen.
welke kleur, uitvoering, intrieurkleur richtprijs?
 

Knumed71

Hoort erbij
25 apr 2019
32
14
8
Ik hou het liever op een nederlands geleverde GS met volledige onderhoud historie , maar bedankt voor meedenken!(y)
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Mijn ervaring is overigens wel dat wanneer je een proefrit maakt je bijzonder scherp moet letten op de aanwezigheid van trillingen. Ik had last van trillingen maar die bleken niet zo eenvoudig op te lossen. Inmiddels behoren ze tot het verleden maar ik heb wel alle remschijven en blokken rondom, de dempers rondom en de remklauwen achter moeten vervangen. Iedere keer werden de trillingen minder, maar pas nadat alles vervangen was en de wielen opnieuw gebalanceerd en uitgelijnd reed de wagen zoals een Lexus behoort te rijden.
 

JanVen

Nieuw hier
16 feb 2021
11
0
1
Mijn ervaring is overigens wel dat wanneer je een proefrit maakt je bijzonder scherp moet letten op de aanwezigheid van trillingen. Ik had last van trillingen maar die bleken niet zo eenvoudig op te lossen. Inmiddels behoren ze tot het verleden maar ik heb wel alle remschijven en blokken rondom, de dempers rondom en de remklauwen achter moeten vervangen. Iedere keer werden de trillingen minder, maar pas nadat alles vervangen was en de wielen opnieuw gebalanceerd en uitgelijnd reed de wagen zoals een Lexus behoort te rijden.
Ja, uitgebreide proefrit is een must; allerhande wegen en snelheden; radio uit...
 

PJL

Actief
29 jun 2015
157
34
28
Ik onderschrijf helemaal wat Frank hierboven opmerkte. Mijn huidige GS sport heeft bijna 2 jaar niet lekker gereden. Na grote reparaties ( rekening dealer) is alles nu in orde. Een GS hoort zonder bijgeluiden of trillingen te rijden.
In de buurt van Duinkerken, dichter bij jullie dan bij mij, staat een GS uit 2008 te koop voor 13.000 €. Grijs met licht interieur. 115.000 km. Zie lacentrale.fr. in het Frans ;).
 

Badabing

Hoort erbij
23 aug 2018
60
10
8
Ikzelf heb een 2012 gs450h president gekocht in juli 2020 met 100% onderhoudshistorie bij Lexus Sittard. De auto had wel 240.000 gelopen maar dat is voor mij geen probleem en tot nu toe zeer tevreden. Scheelt wel in prijs als je ook de wat hogere kilometerstanden meeneemt in je afweging.