Naast de officiele dealers zijn er een paar bedrijven die terecht of onterecht claimen er ook goed van op de hoogte te zijn. Bij mijn weten werd de laatste LS 430 afgeleverd in 2006, dus inmiddels al 17 jaar geleden. Dat betekent waarschijnlijk dat er niet zo veel monteurs meer actief zijn die daar destijds veel mee gewerkt hebben en daar allerlei ervaring aan over hebben gehouden. Voor regulier onderhoud maakt dat niet zo veel uit, maar voor bijzondere storingen mogelijk wel. En als er iets vervangen moet worden, is het de vraag of daar nog aan te komen is.
Uit de vraag krijg ik overigens niet de indruk dat de eigenaar op zoek is naar een "beunhaas", maar meer naar een "vakman met ervaring". Die kun je ook in een niet-merkgebonden onderhoudsbedrijf aantreffen. De kans daarop zou zelfs wat groter kunnen zijn omdat ze daar gewend zijn te werken aan allerlei merken waarbij de behoefte aan creatieve, eerst zelf nadenkende, monteurs groter is dan in een dealeromgeving waar alleen relatief nieuwe auto's worden onderhouden.