waarde automatische voorverlichting aanpassen

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
155
128
43
HI All,

Als ik door een tunnel rij dan gaat mijn automatische verlichting wat laat aan.
Heb de gebruiksaanwijzing is doorgenomen maar om dit bij te stellen moet men dat door de dealer laten fixen.
Ik heb zelf een Lexus IS-F uit 2010 , is het misschien te veranderen door een OBD2 tool en zo ja welke zou ik dan moeten kopen ?
 
Oplossing
Iedere ELM 327 adapter kan dit met de juiste app, als de dealer het kan met Techstream, kun je deze instellingen ook veranderen met bijvoorbeeld de app Carista, deze gebruik ik zelf ook.
Carista kan alle "verborgen" instellingen in Toyota's en Lexus aanpassen, niet alleen de verlichting. Eea is afhankelijk van wat de auto ondersteunt uiteraard.
Hint: mocht je een ELM 327 adapter willen kopen, koop dan een versie 1.5 en niet de 2.0.
Zo'n adapter kost nog geen tientje. Voor iPhone neem een wifi variant, voor Android maakt het niet uit.

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
789
113
Iedere ELM 327 adapter kan dit met de juiste app, als de dealer het kan met Techstream, kun je deze instellingen ook veranderen met bijvoorbeeld de app Carista, deze gebruik ik zelf ook.
Carista kan alle "verborgen" instellingen in Toyota's en Lexus aanpassen, niet alleen de verlichting. Eea is afhankelijk van wat de auto ondersteunt uiteraard.
Hint: mocht je een ELM 327 adapter willen kopen, koop dan een versie 1.5 en niet de 2.0.
Zo'n adapter kost nog geen tientje. Voor iPhone neem een wifi variant, voor Android maakt het niet uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken
Oplossing

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
155
128
43
Iedere ELM 327 adapter kan dit met de juiste app, als de dealer het kan met Techstream, kun je deze instellingen ook veranderen met bijvoorbeeld de app Carista, deze gebruik ik zelf ook.
Carista kan alle "verborgen" instellingen in Toyota's en Lexus aanpassen, niet alleen de verlichting. Eea is afhankelijk van wat de auto ondersteunt uiteraard.
Hint: mocht je een ELM 327 adapter willen kopen, koop dan een versie 1.5 en niet de 2.0.
Zo'n adapter kost nog geen tientje. Voor iPhone neem een wifi variant, voor Android maakt het niet uit.
Met Carista ben ik bezig geweest maar helaas... deze ondersteund alleen de basic features voor mijn IS-F . We zijn nu aan het kijken voor een Techstreamoplossing .
 

IS-F kuiken

Actief
15 apr 2021
155
128
43
Heb op Amazon een interface besteld , de verkoper had een downloadlink voor techstream en ik kan nu wat uitproberen :)



2021_11_11_15_45_IMG_8789.JPG