- 22 aug 2010
- 492
- 37
- 28
Hallo allen,
Met mijn huidige UX250h, mijn vijfde Lexus en 15+ jaar enorm veel plezier in het rijden in dit bijzondere merk, zat ik recentelijk in een Toyota Touring Sports 2.0 Hybrid GR-Sport. Uiteraard bommetjevol en ook enige herkenning wat je terugziet in Lexus. (knoppen, boordcomputer e.d.)
Er waren enkele zaken die mij opvielen. Als ik fout zit, rectificeer mij dan aub.
1. Het bleek dat de stoelen nagenoeg dezelfde waren als in de UX
2. Er schijnt exact hetzelfde blok + CVT in de Touring Sports 2.0 te zitten als in die van de UX
3. De afwerking viel mij mee (minder plastic bovenzijde dashboard dan ik vooraf had verwacht)
4. Veel meer fysieke knoppen wat vele malen eenvoudiger navigeert
5. Net als in de UX een deels digitaal dashboard
6. Net als in de UX een eco/normal/sport mode
7. Touch screen (ontbreekt in de UX)
8. Lichter, zuiniger en ruimer dan de UX
De minpunten van de Touring Sports die mij direct opvielen waren:
1. De glanzende panelen in de dash (wie heeft dit ooit verzonnen), maar wellicht te vervangen.
2. De touchscreen welke m.i. veel te hoog geplaatst is.
3. Iets meer binnengeluid bij 60 km/u. (slechts 3 db)
4. En uiteraard iets minder premiumgevoel, hoewel de UX ook niet vies is van plastic.
Lang verhaal kort: ik was positief verrast. Omdat ik stilaan weer uitkijk naar een opvolger voor de UX zit ik dus nu ineens met een dilemma waar ik nu dus al een week mee worstel: stap ik over of niet. De motor, CVT en zetels zijn hetzelfde als van mijn huidige UX. De boordcomputer is touchscreen, hij is zuiniger, lichter en veel meer bagageruimte maar wél met de kwaliteit van Toyota. Het-is-alleen-geen-Lexus.
Mijn vraag is dan ook: waarom zou ik overstappen, maar waarom zou ik ook NIET overstappen. Ik zie door de bomen het bos even niet meer...
Met mijn huidige UX250h, mijn vijfde Lexus en 15+ jaar enorm veel plezier in het rijden in dit bijzondere merk, zat ik recentelijk in een Toyota Touring Sports 2.0 Hybrid GR-Sport. Uiteraard bommetjevol en ook enige herkenning wat je terugziet in Lexus. (knoppen, boordcomputer e.d.)
Er waren enkele zaken die mij opvielen. Als ik fout zit, rectificeer mij dan aub.
1. Het bleek dat de stoelen nagenoeg dezelfde waren als in de UX
2. Er schijnt exact hetzelfde blok + CVT in de Touring Sports 2.0 te zitten als in die van de UX
3. De afwerking viel mij mee (minder plastic bovenzijde dashboard dan ik vooraf had verwacht)
4. Veel meer fysieke knoppen wat vele malen eenvoudiger navigeert
5. Net als in de UX een deels digitaal dashboard
6. Net als in de UX een eco/normal/sport mode
7. Touch screen (ontbreekt in de UX)
8. Lichter, zuiniger en ruimer dan de UX
De minpunten van de Touring Sports die mij direct opvielen waren:
1. De glanzende panelen in de dash (wie heeft dit ooit verzonnen), maar wellicht te vervangen.
2. De touchscreen welke m.i. veel te hoog geplaatst is.
3. Iets meer binnengeluid bij 60 km/u. (slechts 3 db)
4. En uiteraard iets minder premiumgevoel, hoewel de UX ook niet vies is van plastic.
Lang verhaal kort: ik was positief verrast. Omdat ik stilaan weer uitkijk naar een opvolger voor de UX zit ik dus nu ineens met een dilemma waar ik nu dus al een week mee worstel: stap ik over of niet. De motor, CVT en zetels zijn hetzelfde als van mijn huidige UX. De boordcomputer is touchscreen, hij is zuiniger, lichter en veel meer bagageruimte maar wél met de kwaliteit van Toyota. Het-is-alleen-geen-Lexus.
Mijn vraag is dan ook: waarom zou ik overstappen, maar waarom zou ik ook NIET overstappen. Ik zie door de bomen het bos even niet meer...