Wat betekent AMG?

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ok ik ben deze dagen een beetje op het internet aan het kijken naar auto's die ik later wil kopen tenminste als ik ooit in mijn leven alweer een nieuwe auto kan kopen maar wat ik heb gemerkt met mercedes is dat ze een bijzondere type motor hebben die heet AMG.
Niet alle Mercedes auto's hebben dit maar een paar hebben dit zoals Mercedes e63 AMG.
Waarschijnlijk zijn deze RACEMOTOREN maar ik kan geen informatie geven over waarom ze eigenlijk voor racemotoren worden genoemd.
Iemand zij dat deze motor beter kan tegen hogere toerentallen dan normalle motoren maar wanneer ik de binnenkant van een E63amg op een foto zag leek het alsof de redline toch rond de 6000 toeren zit dus ongeveer hetzelfde als bij Lexus en andere auto's.
Zelfs sommige Acura's en Mazda's hebben een redline bij 9000 toeren.
Ik snap dat de remsysteem ook beter is waardoor de auto van een heel hoge snelheid heel snel tot stilstand kan komen.
Maar wat is er so speciaal aan die AMG motor?
Ook ik weet dat ze veel meer vermogen hebben dan de meeste motoren van Lexus want ze zijn HEEL Groter zo'n 6.3 liter en zuipt benzine.
Maar is het echt een racemotor.
Want op het eiland waar ik woon is het verkeer veel te chaotisch en onveilig dus eigenlijk wil ik een auto die sneller op kan trekken dat doet het ook maar is het tot daar of is er veel meer?
Maakt het ook wat uit bij hoe lang de motor kan duren dat het eigenlijk van beter kwaliteit is.
Dus bijvoorbeeld als je elke dag dicht bij de redline rijdt dat de motor niet opblaast of zo.
En dat de versellingbak het ook goed kunt tegen een abusive driver?
Want ik ben benieuwd als deze soort auto's eigenlijk beter tegen bestuurders kunnen die op een onveraantwoordelijk manier veel optrekken want helaas moeten wij dit hier vak doen.
En met dat bedoel ik dat de auto niet sneller kapotgaat als je er hard meggaat of als te te sportief mee rijdt of je trap te veel op het gaspedal, remt hard en zo.
Als het zo is dan kan het zijn dat ik over een jaar of 2 gaat proberen 1 van deze te kopen.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
AMG is een Duits automerk, dat in 1967 opgericht werd door Hans Werner Aufrecht (A) en zijn partner Eberhard Melcher (M), terwijl Aufrechts geboorteplaats Gro?aspach (G) de derde letter leverde in de bedrijfsnaam. Aanvankelijk gestart in een oude molen in Burgstall (in de buurt van Affalterbach), later verhuisd naar Affalterbach, waar het bedrijf naar uiteindelijk tot 4 fabrieken uitbreidde.

Het eerste succes kwam in 1971, met een klasse overwinning tijdens de 24 uur van Spa-Francorchamps. Naast races ging AMG zich toeleggen op het tunen van auto's. Op dit gebied werd het bedrijf vooral bekend, en kwam tot uiting toen in 1990 AMG en Mercedes-Benz een verbond sloten, waarmee AMG auto's in Mercedes-Benz showrooms verkocht konden worden.

Daarna zou AMG in een stroomversnelling terechtkomen, temeer daar haar naam flink groeide door de successen in de DTM en later ITC en FIA GT kampioenschappen. In 1999 werd AMG onderdeel van Mercedes-Benz, waarmee de beide merken een flinke boost kregen in verkoop.

Hier is de link naar het hele artikel!

http://nl.wikipedia.org/wiki/AMG
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ja dit heb ik al gezien maar dat is niet wat ik wil weten.
Ik wil weten of de AMG echt racemotoren zijn want iemand heeft me gezegd dat de AMG motoren eigenlijk op FORMULA 1 motoren gebaseerd zijn en daarom kunnen ze beter tegen hoge toerentallen.
Maar ik wil weten of dit waar is.
Iemand zij dat een Mercedez met een AMG motor en versnellingsbak een harde auto is en dat je met deze auto kan rijden hoe hard je wel en dat je snel kan optrekken enz.zonder dat je veel slijtage veroorzaakt aan de motor omdat de motor daarvoor SPECIAL voor is gemaakt.
Ik wil weten of dat waar is of niet?
Is AMG dan gewoon een merk en niets anders?
Dus gewone normale auto motor?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hey,

Wat ik er altijd van heb begrepen is dat AMG de zwaarste motor in de serie nog 1 keer verbeterd. maar dan met name het vermogen. maar omdat AMG meer een in huis tuner is, net als SRT en OPC kan het best zijn dat er ook sterkere componenten worden gebruikt.
Aangaande jouw verhaal over het iets andere rijgedrag:
Het is altijd zo dat hoe hoger het topvermogen en hoe hoger b.v de max cruise snelheid is, hoe harder er mee kan worden gereden en van stilstaand worden opgetrokken terwijl dit de levensduur minder snel beinvloed.
voor geen enkele auto is het goed om dit constant te doen, ook racemotoren gaan maar al te vaak kapot.
Mijn keuze zou uitgaan naar een motor die in verhouding met het aantal L weinig vermogen levert. b.v de 7 L Amerikanen met 250-300 pk gaan veel langer mee als een 4 liter met dit vermogen, vervaardigd uit hetzelfde materiaal.
Dat de redline bij 6000 toeren is hoeft helemaal niks met de duurzaamheid van de motor te maken.
Waarom zou je een motor meer toeren laten maken als als het max vermogen rond de 4000 zit.
Hoe lager het max koppel en vermogen zit hoe beter het voor constant optrekken is.

Zelf denk ik niet dat een AMG beter hoeft te zijn als b.v de F motor van de IS.
tegenwoordig heeft Mercedes ook niet de beste motoren.
misschien is een hybride iets voor jou, veel koppel onderin geleverd door een elektromotor (weinig slijtage) laag brandstofverbruik, en lekker, nee super stil !!

ik ben nu best wel benieuwd waarmee jij nu rijdt???
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ik rijdt nu met een Lexus sc400 uit 1994.
En sorry dat ik je verteld maar je bent totaal fout!!!!!
Je kan wel gelijk hebben als je over europese auto's praat maar over die 7liter amerikaan die gaat helemaal niet langer mee.
Ik woon op een eiland waar veel amerikaanse auto's rijden.
Je heb hier bijvoorbeeld de DODGE CARAVAN die komt met twee versies een 2.4 liter I4 of een V6.
Maar bij de 2.4 liter gaat de versellingsbak veel langer mee dan bij de V6.
Want de v6 heeft te veel vermogen voor die versnellingsbak.
Dat weet ik zeker.
Dus het is niet van hoe meer vermogen hoe meer kwaliteit nee helemaal niet.
Ik ken iemand die boven de 50 is en een Ford Taurus rijdt en rijdt nooit harder dan 90 km/u.
Toch moest ze haar transmission reviseren en de auto komt uit 2002 en heeft een 3.0L V6.
Maar er zijn mensen die een Toyota STarlet hebben uit 1993 die instaleren een TURBO en rijden zo hard en onveraantwoordelijk en toch gaat niets kapot.
Dus het hangt echt niet af van de displacement in CC van de motor het hangt af waarvoor de auto is gemaakt.
Bijvoorbeeld een Ford Taurus is gemaakt voor mensen die niet hard rijden maar toch een grote v6 motor willen hebben.
Waarom?
Weet ik niet maar de fabriekanten denken niet on deze auto zo goed te bouwen dat het tegen hoge toerentallen kan.
Maar koop je een FORD MUSTANG dan is dat een heel ander zaak.
Dus daarom mijn vraag.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Ik begrijp wat je bedoelt en het is helemaal niet erg om te zeggen dat ik het verkeerd heb.
het antwoord dat ik gaf heeft ook het meest betrekking tot de MOTOR.
ik weet dat Amerikanen in sommige modellen HELE slechte automaten hebben.
En dit is nou net wat ik bedoelde, je kunt het voorbeeld wat jij net gaf met die auto die in meerdere versies te verkrijgen is, en zowel de lichte als de zware (sterke motor) uitvoering met dezelfde bak is te krijgen.
maar wat men dan b.v bij een AMG zou doen is deze bestaande bak indien mogelijk versterken.
Meerdere plaatkoppelingen sterkere tandwiel stelsels enz.
het is hetzelfde als b.v de 2jz-gte die ze tot 1000 pk opvoeren, alleen mogelijk door componenten van veeel betere kwaliteit als origineel.

Ik denk om heel eerlijk te zijn dat het LEXUS forum niet echt de plaats van AMG kenners is.
Misschien zou het een goed idee zijn om even langs een mercedes dealer langs te gaan om meer informatie hoe het nou precies met AMG zit in te winnen.

Natuurlijk willen wij graag helpen, maar mercedes :madd: is volgens mij hier niemand zijn lieveling merk en wij zijn zeker geen AMG specialisten.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Maar het zal zeker van betere kwaliteit zijn als de niet AMG versie van dezelfde motor.
Maar als jij genoeg geld voor een AMG hebt, is een LFA dan niet iets voor jou?? volgens mij veeel meer tijd aan besteed dan de meeste modellen van AMG.

Made for the track man!! :rulez:
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Nee de Lfa kost toch $400.000?
Een Mercedes E63 AMG kost zo'n ongeveer $87.000 nieuw dat is een GROOT VERSCHIL.
Maar nee hoor miljoenair ben ik nog niet om die LFA te kopen.
En ik wil het van JULLIE weten JUIST OMDAT jullie geen Mercedes liefhebbers zijn.
Want als ik dit vraag aan een Mercedes liefhebber stelt dan gaat die zeker zeggen dat het beter is dan de Lexus dat zeggen ze allemaal.
Maar je heb mijn vraag nog beantwoord ik ga nu niet direct een auto kopen maar later het kan over zo'n 2 of 3 jaar zijn dus ik wil beginnen te sparen en het kan zijn dat ik een tweedehandse koopt of zo ik weet het niet allemaal.
Maar ik wil een auto hebben als mijn goal om eraan te werken het wordt of Mercedes of Audi denk ik maar ik heb moeilijkheden met het kiezen.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Waarom van Duitse kom af??? :sad:
waarom geen geen Lexus meer ?? :worship:
Duits is echt niet net zo goed als vroeger :neutral:

Ik snap het niet helemaal, heeft de lexus jou al eens langs de weg laten staan??
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Nee nog niet maar hevige regen heeft ervoor gezorgt dat ik grote problemen hebt gekregen met roest op de bodemplaat.
Maar zijn duitse auto's echt niet goed?
Want ik dacht tenminste dat een Mercedes ongeveer hetzelfde kwaliteit heeft dan een Lexus ik weet niet zeker maar ik heb gedacht maar Europeanen zijn beter aan Innovatie en zo dan Lexus.
Volkswagen moet tog beter zijn dan Toyota dacht ik want ik herriner me nog toen ik in Nederland woonde dat ze daar 10 jaar garantie gaven op hun auto's.
En nu doet niemand anders dat en Toyota heeft in de laatste 2 jaren een hele slechte naam aan deze kant van de wereld door de problemen met recalls over Gaspedalen en andere motorproblemen en zo dus ja als de duitsers ook achteruit zijn gegaan daan weet ik niet meer.
Of ga ik voor een HYundai Genesis of zo uit Korea?
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
de Mercedes van vandaag is niet dezelfde als die van 10-15 jaar terug, de kwaliteit is behoorlijk afgenomen.
VW is ook van hetzelfde hout gesneden. de nieuwe golfjes maken geen 5 ton meer!!!!
Toyota maakt een kleine fout en iedereen zegt dat het nu een slecht merk is, weet je wat ik denk. ze zaten gewoon op een fout van Toyota te wachen, waarom? omdat ze doorgaans beter als de rest zijn!!
ik hoefde geen lexus maar wel een Toyota.
iets wat ik nog kwijt wil is dat Toyota al ik weet niet hoeveel jaren een diesel met gasklep heeft. en ze doen het nog steeds daarna kwamen de andere merken met hetzelfde idee en die hebben div. problemen.
iedereen maakt een keer een fout, waarom mag toyota het dan niet??
heb je wel een goede tectyl laag op de bodem zitten?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Even kort mijn mening over het onderwerp:

AMG is de performance afdeling van Mercedes, dit wil zeggen:

-Krachtige motoren (sportief getuned) Gebruik van compressor in sommige modellen
-Onderstellen zijn vaak ook sportiever> stugger > minder body rol > verlaagd, lager zwaartepunt > geen deinen
-Stuurgevoel is aangepast en richt zich meer op feedback
-Looks zijn sportiever > body kit > koeling/downforce
-Grotere betere remmen die beter tegen fading kunnen.
-Stoelen die je meer zijdelingse steun bieden
-Versnellingsbak op een agressiever/sneller/ sportiever afgesteld.
-etc

Met andere woorden: een auto die zich richt op sportieve rijders, daarnaast wordt de AMG motor met de hand in elkaar gezet. Je krijgt ook een certificaat, met naam van de monteur mee, deze plaat is op de motor te vinden.

En tja roesten doen alle auto's zo ook lexus en mercedes....
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
pff om eerlijk te zijn vindt ik het allemaal beetje erg vaag dit topic.

Zorg nu eens eerst dat je van dat zinkend eiland af kom.

En je bent aan het kijken voor:
Audi
Volkswagen
Mercedes
Hyundai

En Amg is de huistuner van mercedes net zo als TRD van toyota, Heico van Volvo, OPC van Opel enz.
En Mercedens heeft een 12cilinder Biturbo met een patch van Amg. Zou die dan voor omatjes zijn?

Mijn mening nogmaals: Koop een boot! zolang je op dat eiland zit. :rulez:
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ja dat dacht ik ook maar we hebben een probleem dus daarom kunnen we niet verhuizen.
Ik wil ook geen andere auto kopen om het alweer te beschadigen door het rijden op deze ondergelopen wegen.
Maar ik ben wel bezorgd want het probleem is we kunnen nog niet weg en de tijd komt dat mijn Lexus niet meer kan rijden en dan MOET IK een andere auto kopen.
Want door ons levenstijl hebben we een auto nodig.
Hier op dit eiland zijn er geen fietspadden dus we kunnen hier niet fietsen zoals in Nederland dus zonder auto betekent voor ons een HEEL GROOT PROBLEEM.
Mijn vriendin heeft nu een andere auto gekocht voor haar zelf maar uit 2001 dus ik weet niet of die lang zou meegaan of niet.
Maar 1 ding is zeker!
Waaneer ik de andere auto koopt kan het nooit beter zijn dan mijn LEXUS SC400.
Want er bestaat geen auto op de wereld die de eerste generatie van Lexus auto's kan vervangen.
Ik weet niet wat er met die persoon is gebeurt die de eerste generatie van Lexus auto's heeft uitgevonden maar als die persoon nu nog leef moeten ze die persoon snel in dienst terugnemen.
Want toen deze eruitkwam was er toen niets beter dan Lexus zelfs Mercedes S kla sse waren toen niet zo mooi als deze auto's.
Maar nu hebben alle merken betere design's dan Lexus omdat Lexus zichzelf liet achteruitgaan.
De nieuwe SC430's die zijn niks meer.
Ze hebben een achterbank maar je kan deze helemaal niet gebruiken want de voorbanken zitten er tegen aan.
En wij hebben een kind dus die is niet geschikt voor ons.
De ES330 heeft niet eens een navigatie systeem als standard de auto is te simpel van binnen en wanneer je een navigatie systeem gaat instaleren kan dat ook niet goed want dan zit je met alle knoppen van de originele radio op je dash die je niet meer kan gebruiken.
Ik heb eigenlijk geen nav systeem nodig maar ik vindt dat het bij een luxe auto wel standaard aanwezig moet zijn.
De IS is niks vergeleken met de SC.
En ze zijn ook met voorwielaandrijving terwijl de SC een achterwielaandrijving systeem heeft.
AUdi en bijna alle andere merken hebben een ALL WHEEL DRIVE systeem behalve lexus die hebben in 2010 nog steeds niks met ALL WHEEL DRIVE 4 motion of zo.
De LX is wel goed maar gaat teveel benzine zuipen.
Dus voor een nieuwe auto kan ik zeker niet bij Lexus terecht.
VW OF Audi's zijn wel beter dan nieuwe Lexus aan de kant van innovatie want die hebben ALL WHEEL DRIVE en TIPTRONIC transmission en dat is alweer iets anders dat TOYOTA nog niet eens in 1 van hun auto's hebben.
Maar AUDI's zijn ook niet een goede auto om de LEXUS SC te vervangen.
Een niewe AUDI betekent voor mij een downgrade want AUDI"S zijn helemaal niet zo mooi als de SC en eigenlijk weet ik niet eens waarom ze tot te categorie van luxe auto's behoren want ik vind ze helemaal niet zo mooi.
Maar ja als de SC HELEMAAL NIET MEER RIJDT dan is die wel welkom natuurlijk maar het moet wel net zo lang meggaan als mijn SC anders beter niet.
Dan blijft de MERCEDES AMG dat is de enige auto die beter kan zijn als de SC maar ik twijfel of de rijkwaliteit ook beter gaat zijn als mijn SC volgens mij bestaat er geen auto die beter rijden dan de eerste generatie van Lexus.
En daarmee bedoel ik de stilte in de kabine en ook de soepelheid want de wegen hier zijn zeer slecht en toch rijdt deze auto heel erg soepel erop maar ik merk dat zelfs de nieuwe auto's van tegenwoordig niet zo mooi rijden als deze eerste generatie Lexusen.
Want in die tijd heeft TOYOTA veel geld en tijd besteed om te zorgen dat de LEXUS beter rijden dan alle andere auto's op de wereld.
Als deze auto's uit DETROIT waren gekomen hadden ze allang een tietel van de beste klassieke auto's op de wereld.
Want ze zijn erg klassiej ze zijn nog beter dan alle andere auto's en je vind ze niet meer te koop.
Maar ja helaas anders zou het over 20 jaar net zo'n hoge waarde hebben als een Chevrolet Nova of zo want deze zijn one of a kind auto's.!!!!!!!!
Dus ja ik weet dat mijn keuze naar auto's niet goed is maar ja ik heb iets anders nodig om in te rijden.
Maar ja nog eerst verhuizen.
We zijn van plan om naar TENERIFE te verhuizen maar door een probleem zitten we nog vast hier ik heb meer legale advies nodig over hoe we moeten emigreren.
Vooral voor het dochter van mijn vriendin want die is in de U.S.A geboren.
DE moeder is Nederlander maar heeft het kind in de U.S.A gekregen dus daarom moeten we eerst advies krijgen wat de process is om haar te laten emigreren en daarna kunnen we beginnen.
Maar in de tussentijd moet ik hier werken om te kunnen overleven en om te werken heb ik een auto nodig dus daarom.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Lexus heeft vanaf model 2006 AWD modellen. Zowel in de GS als IS. Vanaf 2007 ook in de LS.
Een soort gelijk tiptronic systeem heeft Lexus vanaf 2001 op bepaalde modellen zitten, dat heet dan wel E-shift .
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
In principe is je boodschap:

The 1st generation Lexus zijn de beste en daar hoort die van jou ook erbij, helaas zijn alle nieuwe auto's niet beter geworden.

Ik zou zeggen: Probeer nog een leuke SC400 te vinden die in goede staat is.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat er veel dingen zijn in je tekst die niet kloppen, misschien moet je toch eens wat meer verdiepen in de nieuwere auto's en technieken, want volgens mij ben je niet altijd helemaal op de hoogte van de huidige auto's en technieken. Wellicht heb je dan wel een andere mening en kan je hiermee je zoektocht wat vergemakkelijken :) Want de SC400 kan een hele goede auto zijn, maar 1 ding is een feit.. het is een auto die zijn tijd al heeft gehad.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Wel het zou goed zijn als jullie me meer vertellen over de E shift want als het bestaat dan bestaat het alleen in Europa want op deze kant van de wereld vind je geen Lexus of Toyota met E shift.
All wheel grive ook niet en de meeste Lexus modellen die uit Amerika komen hebben nu voorwiel aandrijving.
Ik ken iemand die en ES330 heeft uit 2007 en die heeft voorwielaandrijving dus daarom ik weet niet wat ze in Europa hebben.
Maar als ze all wheel drive zijn in Europa dan is dat geweldig maar ja helaas een nieuwe auto koop ik nog niet.
Ik moet eerst een nieuwe land krijgen maar ik wil toch graag meer weten over die E shift.
Ik ben al verdiept in auto's maar hier krijg ik alleen Amerikaanse tijdschriften zoals Motor Trend en Motor trend en in Amerika bijvoorbeeld daar komen de nieuwe VW golfjes met TWIN CLUTH AUTO!!!!!!!
Dat is iets wat alleen in dure Italiaanse wagens te vinden is en nu krijg je dat in een GOLF!
Ik ben ook benieuwd wat jullie denken over Italiaanse wagens.
Want niet alle Italiannse wagens zijn duur.
In Motortrend zag ik een Maserati of zo voor zo'n $80000 dollars dus over een paar jaar kan het bijvoorbeeld $40000 kosten en dat zal geweldig zijn.
RIjden in een Italiaanse auto's.
Maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn.
Al die anderen zijn te duur maar deze is goedkoop maar ik kan de merk niet herinneren maar volgens mij was het de MASERATI QUATTROPORTE of zo.
Maar dat is voor wanneer ik al is Spanje woon of Nederland hier niet meer want het is niet verstandig hier om een nieuwe auto te kopen.
En ik zeg niet dat mijn auto beter is ik zeg gewoon dat Lexus meer tijd had moeten besteden aan innovatie want in Amerika bijvoorbeeld daar verkopen ze meer Volkswagens dan Lexus omdat volkswagens meer modern en sportief zijn.
Maar de meest betrouwbare auto in Amerika is nu de HYundai Genesis.
Daarom denk ik ook een beetje aan een HYundai.
Ik ben niet zo'n grote fan van Hyundai maar de Genesis heeft wel een tiptronic transmission.
Dus zien jullie wel.
Er is teveel keuze.