Wat betekent AMG?

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
succes met google, want waarschijnlijk kan je daar heel veel informatie vinden die je nodig hebt en MOET lezen! Mocht je hierna nog vragen hebben dan ben je altijd welkom om deze te stellen.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Juist in Amerika heeft Lexus veel All Wheel Drive modellen

Maserati is een hele dure auto om te onderhouden,
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
goedkoop zit vaak in de leeftijd of het aantal km's die de auto al heeft gelopen,

Dus voor jou vergelijking is het 'goedkoop' = Duur onderhoud
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
WEl op google niet veel informatie gevonden.
Als ik E shift googled dan krijg ik meer informatie over brommers dan voor auto's en als ik E drive google dan krijg ik info over Hybrid auto's.
Ik heb wel een beetje info gekregen maar ik weet nog niet geen details van.
IK weet niet bijvoorbeeld hoe het werkt want bij een Volswagen of Audi ligt de pook naast het stuur dus makelijk om te schakelen maar ik weet niet waar de pook in de Lexus zit volgens mij moet je op een knop drukken die op pf ergens naast de versnelligsbak ligt om te schakelen.
Dat is niet zo leuk meer.
En dan weet ik nog niet in welke Lexus modellen deze E drive of E shift zitten.
Volgens mij in de is maar zijn er nog andere modellen die met een e shift komen?
En nog iets anders is de S MODE.
Want mijn broer die in de VS woont heeft een BMW en hij heeft me gezecht dat je die S MODE ooit MOET PROBEREN hij zij zo iets van de S MODE IS VEEL BETER DAN DE pwr mode.
Maar ik denk niet dan de Lexus auto's de S mode hebben want volgens mij komen ze alleen maar voor in Europese auto's.
Want volgens mij heeft Volkswagen toch de Tiptronic uitgevonden?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Wat wil je precies weten over E-Shift?

Lexus Is300:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


E-Shift is niks anders dan door middel van een knopje op en terug schakelen van je automatische versnellingsbak. Tegenwoordig doen we dat met flippers en via de pook

S-mode begrip is voor elke auto(fabrikant) anders gedefinieerd.

S-mode bij de nieuwe lexussen is E-shift wat het vroeger was, je kan dan zelf je versnelling kiezen. Power mode is bij lexus een aangepaste reactie op het gaspedaal en het agressiever terug en opschakelen wanneer er gebruik wordt gemaakt van de ECU/Automaat bak/gedrag/input van de bestuurder.

S-mode bij andere merken staat gelijk aan sport mode, dit wil zeggen dat de volgende dingen anders worden afgesteld:

-Gaspedaal
-Dempers
-Stabilisatorstangen
-Stuurwiel
-noem maar op

Misschien moet je jouw vragen wat concreter stellen, zodat we je ook concreter kunnen helpen. ;)
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ok dus hebben Lexus auto's ook de S mode dan of niet?
En in WELKE MODELLEN van Lexus is de E shift beschikbaar anders dan de IS?
Dat zijn die dingen die ik wilde weten.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Lexus heeft volgens mij op bijna alle bestaande modellen over de hele wereld S-mode.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
OK goed te weten?
Hebben jullie ook de GS in Nederland?
En komt die ook met E shift?
Want als ik een andere Lexus koop dan gaat de de GS zijn denk ik.
Maar dan zit ik op Tenerife en ik weet niet of ze daar of in heel Europa de GS modellen hebben.
Hier op deze kant van de wereld hebben ze dat wel ik we hebben eentje een paar dagen geleden gezien de nieuwe versies lijken echt op dure mercedes auto's.
IK heb een paar dagen geleden eentje gezien het was in een heel mooie kleur een soort GOLDEN BROWN of zo van ver dacht ik dat het een Mercedes was maar het was een GS je moet ze zien ze zijn echt mooi geworden mooier dan die Gs van vroeger.
Maar een ding is er ik weet nog niet veel over de motoren van de GS.
Bijvoorbeeld de GS 400 zit daar ook de 1UZFE in of een andere motor?
En bij de GS 300 welke motor zit daarin?
Want als het dezelfde motor is dat in de V6 camry's zitten dan kan ik ze helaas niet kopen want die motoren hebben grote problemen met Sludge buildup en overheating.
Maar als er iets anders in zit bijvoorbeeld de I6 van de supra dan komt het wel goed dus het zijn veel dingen die ik moet weten.
Maar een Gs lijkt we wel een goed upgrade volgens mij.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het ligt eraan welke GS je zoekt, maar de GS heeft ook Smode (zelf schakelen) En een powerknop (agressief schakel patroon) en sommige GSen hebben zelfs een actieve stabilisatorstang.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Net wat Alan zegt. daarbij heeft de GS (2e generatie) een lijn 6 2jz-ge of gte (supra!!) motor en is deze echt super sterk. ik heb met mijne nu al bijna 80.000 km in 8 maanden gereden, en ik rijdt elke dag min 1 keer 200 en elke zaterdag rond de top. dit en zo hard mogelijk accelereren behoren tot de dagelijkse bezigheid.
 

lex2007

Hoort erbij
13 nov 2010
36
0
0
Ok sorry dat het zo lang duurt om te reageeren.
Ik zat hier druk met werk maar dank je voor alle informatie.
Ik vind dat Lexus wel wat beter propaganda's moet maken vor hun wagens want ze hebben WEL AL DIE OPTIES die de europese auto's hebben maar niemand weet het.
Als ik niet op deze forum ben gekomen wist ik dit allemaal niet.
Volgende maand loopt mijn Internet contract op en ik ga het niet meer verniewen omdat het internet hier heel slecht is.
Dus ik heb maar 1 maand om alle info te vinden.
Ik ga verhuizen of naar Nederland of naar Tenerife maar ik moet nog kijken.
Ik heb net een paar dagen geleden een auto week tijdschrift gekockt en daarin stonden een paar alfa's te koop.
Wel mijn vader had vroeger ook zo'n Alfa Romeo en hij had het voor 13 jaar.
Nu dat ik ze alweer heb gezien heb ik ook een beetje zin in Alfa's gekregen.
Ik was nog een kind toen mijn vader de Alfa had dus ik weet niet veel van die auto maar hij had het tot 1981.
Toen moest hij het slopen omdat de politie de wagen van hem in beslag had genomen en de reden in die tijd was ook een Veroeste bodemplaat.
Ik weet niet van welk bouwjaar de auto was maar een ding kon ik herinneren.
In de cockpit had het een lamp en die lamp ging altijd branden wanneer je de auto opstart bij een koude motor.
En elke morgen was dat zo dus eerst die auto opstarten dan wachten totdat het lamp niet meer brandt en dat betekent dus de motor is warm en dan pas begon mijn vader te rijden.
Maar het was een heel betrouwbare wagen en problemen had het niet.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Veel succes :) Ik hoop weer van je te horen als je straks weer internet hebt.