Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Bobusa

Actief
12 okt 2008
233
135
43
Dank je. Kwaliteit is meestal niet goedkoop. Bij Toyota/Lexus moet je beoordelen op wat je voor dat geld krijgt. No substitute for OEM.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Ik rij nog steeds met de originele uitlaat, compleet. Van 2006: IS250, ben benieuwd hoe lang dit mee gaat. Een bijv. Peugeot had al aan zijn 3de of 4de bezig geweest...... Wat een kwaliteit!(y)
Wat is jullie levensduur van de uitlaat, demper, middenstuk of welk deel ook?
Gek genoeg is deze bij de eerste generatie IS van betere kwaliteit dan bij de tweede generatie IS. De plek net na de lambdasensor (zowel links als rechts) is gevoelig voor roest en dus een gaatje. De ene kant was al een keer gelast op diezelfde plek als waar ik aan de andere kant de reparatietape heb gebruikt. De rest zag er verder nog vrij goed uit. Alleen bij het eerste stuk vanaf de motor zat er wel een hitteschild iets los, maar ik hoor geen gerammel, dus ik geloof het wel verder.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Die gekke kappen onder de motorkap een sopje gegeven.

Kappen.jpg


En zonder de kappen zag ik dat m'n blokje nogal stoffig en bladerig was, dus met de bladblazer gelijk maar even al het blad en stof weggeblazen. En nou ik toch bezig was ook maar even het interieur schoon geblazen. Ik heb hier helaas geen foto of video van maar wel van toen ik dit deed bij m'n oude LS 600h.
Werkt prima, zeker onder de stoelen en op de hoedenplank waar je moeilijk bij kunt.

 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Bobusa en D43m0n

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Heb je nou echt een video gepost dat je je LS schoonblaast terwijl deze brandschoon is? Wat was je denkende :ROFLMAO:
Brandschoon?? Ik zag drie stofjes ronddwarrelen. Schande voor de buurt, mijn wagen moet als een operatiekamer cleanroom van ASML zijn..
(buitenkant boeit me niet.)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
175
139
43
Haha, sorry, ik speelde de video niet in de hoogst mogelijke resolutie af maar ik zag het nu ook :cool:

Die kappen onder de motorkap (daarentegen..) wil ik zelf ook doen maar volgens mij moet ik dan eerst een zakje van die plastic "schroefjes" kopen want die gaan allemaal stuk als ik ze los wil halen. Zal aan mij liggen maar toch...
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
826
113
Haha, sorry, ik speelde de video niet in de hoogst mogelijke resolutie af maar ik zag het nu ook :cool:

Die kappen onder de motorkap (daarentegen..) wil ik zelf ook doen maar volgens mij moet ik dan eerst een zakje van die plastic "schroefjes" kopen want die gaan allemaal stuk als ik ze los wil halen. Zal aan mij liggen maar toch...
In de manual van mijn auto, en ik denk de jouwe ook, staat hoe je ze moet verwijderen zonder ze te slopen.
Midden van het klipje indrukken, en dan kun je 'm er uit halen.
Terugzetten? Klik het middenstuk naar boven zodat deze ca. 5mm uitsteekt en je kunt hem terugdoen met een ligt draaiende beweging zodat alle vier de pootjes in het gaatje vallen. Daarna boven op het klipje drukken en ze zitten weer vast.
(Al kosten ze op Ali bijna niets voor een zak vol.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
284
163
43
Vandaag de deurrubbers van de IS eens behandeld met shin-etsu. Nog wel een klusje zoals men al had gezegd, maar met het zonnetje erbij niet erg.

Edit: na een stukje sturen vandaag, lijken de vage geluidjes daadwerkelijk weg. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa