Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Deze:

Ik heb ook maar aan de trend meegedaan, deze besteld en zojuist alle deurrubbers ingevet. Reden hiervoor is een 'rammeltje' in de vorm van schurende deurrubbers (niets schunnigs aan) thv de bestuurderszijde. Hopen dat het straks minder is.
Spul ruikt wel precies naar "Japan Rail" :ROFLMAO: 🚆

Vandaag 4 nieuwe TPMS sensoren laten plaatsen. De originele waren 12 jaar oud (ga er tenminste van uit dat het nog de eerste waren) en begonnen, zeker met wat kouder weer, te knipperen.

Via die advertentie op MP dus bij Original Wheels in Someren uitgekomen.
Kostte 160,- incl plaatsen, balanceren en inlezen e.d.
Het zijn die van Pacific, die gebruikt Lexus zelf ook.

Hopelijk ben ik nu weer een tijd van het knipperende gele lampje af.

Mijn auto was zo ongelofelijk bedekt met stuifmeel dat het bij wat lager staande zon gewoon mijn zicht begon te hinderen, hoog tijd voor een wasbeurt dus. Dat het écht nodig was werd wel duidelijk toen er gewoon geel water van de auto af kwam! Ook het kunststof aan de buitenkant gedaan, de velgen in Poorboy's World wheel sealant gezet, de banden goed schoongemaakt en met Q² tire beschermd. Het geheel ziet er weer aardig uit vind ik zelf:
Bekijk bijlage 185675
Jarno
Zó uit de showroom 💪👍

Zomerbanden er weer onder laten zetten, waarvan twee nieuw (andere twee net voor de winterbanden laten vervangen). Hankook met heel veel lettertjes en cijfertjes er achter. En weer doorrrrr :cool:

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Dirk_S
Vandaag de laatste stukjes gepoetst en ziet er weer mooi uit

Bijlagen

• 20260423_115752.jpg
    20260423_115752.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 38
  • 20260423_115827.jpg
    20260423_115827.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 38
Van het weekend de zomervelgen gepolijst, alleen de zilveren glimmende voorzijde van de vijfspaaks velgen. Daarna de velgen gecoat met CarPro DLUX en vandaag de Autel TPMS sensoren binnengekregen en geprogrammeerd. Nu nog wachten tot ergens volgende week op de nieuwe set zomerbanden en dan kan ik weer wisselen.

Was mijn eerste keer écht polijsten met polijstmiddel en een DA-polijstapparaat. Mooie hapbare test zo, enkel de voorzijde van 4 velgen. Straks wanneer het weer een keer goed bewolkt is, is de auto aan de beurt.
De voorbereiding is meer werk dan het polijsten zelf. Dat viel wel tegen qua tijd.