Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

Paar jaar zoeken naar de juiste auto vind ik best knap iedere keer dat ik zoiets hoor, ik besluit dat een bepaalde auto mij wel wat lijkt en dan is het vaak de eerste of tweede die ik ga bekijken die ik koop.

Waarom is een paar jaar zoeken eigenlijk zo raar? 😅 Als ik een auto zoek en ik wil echt het maximale eruit halen qua opties en uitvoering, dan vind ik het niet gek dat dat langer duurt. Hoe vaak zie je nou in Nederland een Lexus LS 430 te koop staan die echt helemaal compleet is met alles erop en eraan?

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Vandaag mooie v-land achterlicht units gemonteerd , echt mooie upgrade voor de is250 ben er blij mee zeer mooi !

Bijlagen

• 20260518_140615.jpg
    20260518_140615.jpg
    3,5 MB · Weergaven: 42
Tsja, Ik heb niets aan de IS250 zelf gedaan, maar wel met "AI" de auto wat dikker gemaakt..... Toch blijft de auto voorlopig nog redelijk origineel

Bijlagen

• IS250 AI.png
    IS250 AI.png
    2 MB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Ik heb vandaag de auto gewassen, daarna gekleid, in de Poorboy's World White Diamond gezet, en tot slot beschermd met Collinite Liquid Insulator Wax No. 845. Hij is nu heel erg wit en heel erg glimmend, en ik ben voor de rest van de dag uitgeschakeld. Het was namelijk een beetje warm, ik heb drie literflessen water leeggedronken en heb nog steeds dorst...

Edit: zo staat hij er nu bij. Het viel niet mee een foto te krijgen waar het parelmoer een beetje op te zien is, de belichtingsmeter van mijn camera was flink aan het stoeien.
DSC_1839.jpg

Jarno

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de auto gewassen, daarna gekleid, in de Poorboy's World White Diamond gezet, en tot slot beschermd met Collinite Liquid Insulator Wax No. 845. Hij is nu heel erg wit en heel erg glimmend, en ik ben voor de rest van de dag uitgeschakeld. Het was namelijk een beetje warm, ik heb drie literflessen water leeggedronken en heb nog steeds dorst...

Edit: zo staat hij er nu bij. Het viel niet mee een foto te krijgen waar het parelmoer een beetje op te zien is, de belichtingsmeter van mijn camera was flink aan het stoeien.
Bekijk bijlage 185967

Jarno
Goed gedaan hoor, een heel erg mooi resultaat na noeste arbeid 👍👍. N.b. zie ik nu allemaal zweetdruppels rondom die wagen liggen op de stoeptegels?😎😎😎😎😎

Bekijk bijlage 185967

Jarno
Zolang jezelf niet zo wit gaat zien als je NX is er nog hoop. ;)
Ik zit nu ook steeds tegen iets wits aan te kijken….schuimkraagje van Affligem.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paniekje en quattrootje
Strikvraag:
Wat doe je als je stuurbekrachtiging het niet meer doet?
Vroeger...toen de gemiddelde auto nog op smalle bandjes stond en haast niks woog was dat allemaal niet zo`n punt.
Echter; met de brede sloffen en buitengewone gewichten van tegenwoordig wordt het een ander verhaal.

Het overkwam mij afgelopen week in the f...g middle of nergens toen de P/S lamp aansprong en sturen een pittige onderneming werd, en dat ook nog eens `s avonds laat.
Thuisgekomen (ja, dat is gelukt zolang het rechtuit ging en er flauwe bochten waren, parkeren kost je je armen) maar direkt in de Failure modus gesprongen met als uitkomst dat het aan 3 oorzaken kon liggen.....fijn die elektrische stuurbekrachtiging.

Drie mogelijke storingscodes dus, maar welke?
Veel leek te wijzen naar de stuurbekrachtigingsmodule, leuk...maar waar zit ie?
Na enig zoekwerk op een plek waar je m niet verwacht (danku Google); pal onder de accu..... weggeborgen onder de bodemplaat van de accubak op een plek die nogal vuil, en daar komt ie, ook water kan vangen.

De plaatselijke Toyotadealer bracht uitkomst en na enig stekkeren met de laptop ter plekke kwam de aap uit de mouw; idd de module.
(De Onderdelenlijn kreeg meteen voor alle zekerheid een vraag voor een ander exemplaar)
Na enig gesleutel het ding er uitgehaald, stekkers en contacten ietwat schoongemaakt (alles droog...da`s wel weer kwaliteit), geaaid, lief toegesproken en vervolgens weer ingebouwd.
Een vervanger was immers niet direct te leveren.

Na dit alles weer teruggebouwd en de startknop te hebben ingedrukt blijkt tot mijn verbazing alles het weer te doen!
Het is dus zo dat in de loop van de tijd de stekkerverbindingen op den duur wat verval tonen, oplossing in deze: alles loshalen en reinigen kan geen kwaad.
Zeker niet als het ding al 20 jaar het daglicht niet gezien heeft.
Maar ja...wanneer kom je in die hoek?

En de Onderdelenlijn werkt ook naar behoren, voor alle zekerheid ligt er nu een reserve module op de plank.
Ze zijn er wel maar zijn niet dik gezaaid.

Moraal van dit verhaal: eert uw stekkers : :LOL:

Bijlagen

• EPS.jpg
    EPS.jpg
    461,2 KB · Weergaven: 2
  • Leuk
Waarderingen: Paniekje en Higgie