Wat kleine vraagjes over een GS430 President

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Dag mensen!

Zoals een aantal al weten, heb ik het topic een beetje overgenomen, van het aankoopadvies van de Lexus GS 430 President. Vandaar dat ik hier zelf maar even een topic open :)
De aankoop is bijna rond, er zijn nog een aantal dingen die hij op moet knappen, en als hij dat gewoon regelt is de Lexus van mij :D, dan stel ik me uiteraard weer even opnieuw voor met mooie foto's!

Maaaaar ik heb nog een paar vraagjes

- Er schijnt dus een inbraakalarm op deze Lexus te zitten... Klasse weet ik even niet.. maar is deze op een of andere manier te testen?? Ik heb bijvoorbeeld het raam open gelaten, en dan alles op slot gedaan, en dan vanuit binnen open gedaan, maar toen ging het alarm niet af... Nou zegt de verkoper wel, van jaaa die doet het alleen bij inbraak.. maar dat vind ik erg makkelijk :p wil hem eigenlijk wel ff horen... Weet iemand dat??

- De koplampsproeiers deden helemaal niks, maar kan ook een zekering zijn? Ik hoorde helemaal niks gebeuren ook, toen ik op het knopje drukte..

- Toen er ermee van Alphen aan de Rijn naar Rijswijk was gereden, ongeveer half uurtje, stond ik in rijswijk even wat dingen proberen, met de motor uit, en na een minuut of 10, moest ik hem starten met de booster, want hij deed niet veel meer.. Later daarna startte hij wel iedere keer netjes. Dus kan zijn dat de accu beetje lam is, of Dynamo probleem?

- En niet een punt voor de verkoper maar voor mij.... Is je telefoon nou te koppelen met bluetooth met die radio?? Heb ff zitten zoeken, maar kon het zo snel niet vinden...

- En ik heb het een en ander zitten lezen over een "Grom" audio set, om je telefoon en USB af te kunnen spelen op je originele radio... Is dit wat? Hoe werkt dit, en waar is dit te halen :p
Want ik wil die radio niet wisselen, want er zit ontzettend goed geluid in!

Zoooo dat is een mooi lijstje toch :D Misschien kunnen jullie mij helpen!!
Alvast bedankt mensen!!

Hier toch even een fotootje erbij dan :)
 

Bijlagen

  • photo4341.jpg
    photo4341.jpg
    475,9 KB · Weergaven: 37

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
Alarm:
Mijn GS 450h had een klasse 3 alarm, doe de auto op slot met een raam open. Wacht een minuut met de sleutel buiten bereik van de auto. Steek nu je arm door het raam naar binnen (alweer zonder sleutel in de buurt) en het alarm zou af moeten gaan.
Je kunt het kenteken checken op http://www.kiwascm.nl/kentekencheck/ Mijn auto staat daar ook geregistreerd. Let wel, hij moet dan wel een certificaat hebben, dus periodiek gekeurd worden.

Koplampsproeiers:
Wettelijk verplicht bij oem xenon. (niet bij aftermarket jammer genoeg) Deze komen uit de bumper omhoog. Bij mijn GS werkten ze gewoon met een druk op de knop. Je verlichting moet wel aan staan.

Bluetooth:
Zou hij moeten hebben, zit verstopt in het menu onder telefoon, als je de auto aanzet zou er op het touchscreen "bluetooth verbinding mislukt" moeten verschijnen, mits er een telefoon gekoppeld is en deze niet in de buurt is. Je kunt dit ook zien aan de telefoonknoppen op het stuur. (Deze heb je niet als de auto geen BT heeft)
 
Laatst bewerkt:

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Hoi Higgie,

Bedankt voor deze informatie!! Ik ga het van het weekend eens uitproberen, gewoon bij dat bedrijf voor de deur, dan kan hij het gelijk opknappen mocht het niet werken!:)
En met die koplamsproeiers, volgens mij had ik niet mijn lichten aan inderdaad... Bedankt man!!:rulez:
En dat GROM Audio? Weet jij daar iets van?
 

bunkertje

Hoort erbij
17 apr 2012
35
3
0
Hallo daar, ik heb ook een 3rd gen president en bovengenoemde dingen kloppen allemaal. Ik heb ook een GROM unit gekocht (degene met alleen bluetooth streaming) werkt perfect en iphone is in audio modus vanaf stuur te bedienen. volgende nummer harder zachter etc. Enige nadeel is dat als je de carkit gebruikt van de auto zelf de bluetooth wel eens in de war kan raken. Dus audio via de carkit en geen microfoon of vice versa. Installeren is een eitje ff youtube kijken hoe je alles los haalt en gaan.

succes met installeren en idd dikke auto ben benieuwd naar het verbruik dat heeft mij nl. een gs300 doen kopen.

gr Wouter
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.087
4
790
113
En dat GROM Audio? Weet jij daar iets van?
Nee, ik heb ML. Ik ga dat niet verpesten.

Toelichting:
Zeven jaar geleden had ik een is200, best wel goed geluid -vond ik toen-
Een paar jaar later kreeg ik m'n GS 450h met ML: H0ly Sh!t wat een verschil!!
Een half jaar geleden kocht ik m'n huidige LS, en nu denk ik "jeetje dat ik dat geluid in de GS goed vond..."
Oftewel ik luister nu alleen maar naar de originele bron, CD's die ik netjes koop. (Ja die mensen zijn er nog en het is een wereld van verschil)

Wil ik een house-beat van BOOM BOOM BOOM dat sluit ik m'n telefoon wel aan op de aux-ingang. Of ik brand een MP3 CD of DVD-a
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Ok? mannen!! Top!! Ik ga het eens allemaal uitzoeken!

Had ik nog een vraagje, misschien weten jullie hier ook iets van, op die velgen die er nu op zitten, zitten van die bandenspanningssensoren... Nou wil ik mijn 19" Velgen overzetten van mijn IS200 naar de GS430.. zijn die dingen zo over te zetten, of wordt dit een groot probleem?? Ik lees hier en daar andere verhalen... Dat de hele band eraf moet en dergelijke..
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
De grom audio kun je verkrijgen bij motrade.
Had een technisch probleem uiteindelijk moest ik een draad doorknippen van de interface aansluitkabel.
Snelle reactie via de mail.
Ik gebruik de GROM alleen om muziek af te spelen via mijn iPhone 6 via usb.
Er is wel een bepaalde volgorde van aanzetten heb ik gemerkt in mijn geval anders werkt het soms niet.
Telefoon aansluiten via USB
Auto starten
Radio aan
Schakelen naar USB
De kwaliteit is uitmuntend.
Ik zet FLAC om naar m4a (Apple MPEG-4-audio)
En tip bij montage kwetsbare plekken bij uitbouw afplakken. 😆
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Bedankt voor deze info man!
Ik zie trouwens die GROM voorbij komen, maar ook Yatour Digital Music Changer voorbij komen. Is dat net zo goed, of geen iedee? Het werkt precies hetzelfde, alleen is wat goedkoper.

En dan nog even een andere vraag, wie kan mij vertellen watvoor klasse Alarm er op de Lexus GS430 zit? Want dat moet ik opgeven aan de verzekering... De verkoper zegt klasse 3, maar weet het niet zeker..:(
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Hoi Erik, er zou klasse drie op moeten zitten. Het is een soort aftermarket alarm. De toeter zit tegen het schutblad achter de motor. Het interieur radar heb ik gevonden achter het klepje bij de binnenspiegel. Bij de versies zonder alarm kan hier een zonnebril in. Onder de linkervoor deur drempel kom je nog wat bedrading en een weggewerkt knopje tegen. Waar dit voor is weet ik niet. Ik heb zelf geen herkeuring meer gedaan. Een 10 jaar oude wagen jatten ze vast niet meer zo snel. Testen is simpel. Raam open, auto afsluiten, sleutel weghouden en arm binnen zwaaien. Zowel de toeter (hard) als de alarm sirene (zielig woehoeiehoeie) gaan af.

Verder heb ik al een jaartje GROM. Vol pakket kost 200 maar is plug en plan en werkt prima. Goed geluid en makkelijk bedienbaar, al raakt de tel nog wel eens in de war als je belt. Geluid via speaker van de tel, Bluetooth. Ff in de gaten houden.
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Overigens. lps instellingen zin vrij eenvoudig te doen via techstream en een obd2 kabel. Kan je je auto testen op foutmeldingen en de lps instellingen wijzigen.
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Bedankt voor deze info AHAM1!! Ik heb ondertussen al op meerdere manieren het alarm geprobeerd, en dat werkt prima :D Ook heb ik een Yatour audio kastje in plaats van GROM, maar werkt echt super! zit perfect geluid in! Wel fijn dat ik niet de radio hoef te wisselen oid. gewoon dat stekkertje erin prikken, en dat kastje ligt lekker in me middenarmsteun, en kan er zo USB SD of AUX in prikken, ideaal!
Misschien toch maar een keer zo'n obd2 kabel aanschaffen... welke kan ik dan het beste halen, en waar, en de software is dat ergens te downloaden iod??

En misschien kan ik daar dan ook heel wat anders mee doen... rij een nieuwe Caddy (rock & roll:() van de zaak, en die is begrensd sofwarematig... op... jawel... 110 km.. krijg ik dat er dan ook niet uit met die software??? nee zeker :grin:

Nogmaals bedankt!!
 

AHAM1

Hoort erbij
4 mrt 2015
57
0
0
Ik heb de stekker met software bij obd2repair gekocht. Was niet de goedkoopste door een naverrekening BTW en adm kosten. Ik kreeg er wel 2 cd's bij met software. Techstream voor Toyota / lexus en vadis voor Volvo. Ik heb van beide merken een auto, dus dat sloot mooi aan. Of de software helemaal legaal is weet ik niet. Als je het ge?nstalleerd hebt, ben je gelijk ingelogd... Het Is handig. Vorige week gingbhetbTPMS lampje branden. Met techstream kan je zien dat alle sensoren werken en ze geven de bandenspanning weer. Uiteindelijk moest ik opnieuw initialiseren (gewoon het knopje naast de obd stekker ingedrukt houden) en weg was de melding. Je kan tevens alle 32 mboordcomputers en de motor testen. Ik kreeg een fail melding in een o2 sensor. Die laat ik even voor wat het is. De wagen rijdt heerlijk...
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
zou wel even navragen bij de verzekering als klasse 3 verplicht is of er een goedkeuringsrapport bij moet zitten
is een soort apk voor autoalarms
staat meestal in de kleine letters van de polisvoorwaarden (die niemand leest)
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Alarm:

Je kunt het kenteken checken op http://www.kiwascm.nl/kentekencheck/

Handig! Ik heb ook alarm klasse3 op mijn CT200h. Kenteken ingevoerd en kreeg ik de melding dat hij niet geregistreerd is! Blijkbaar niet aangemeld of niet tussentijds herkeurd? Morgen eens proberen of het alarm het ?berhaupt doet. De stickers en de uitknop zitten er in ieder geval wel...

PS Mooi dat topicstarter Eric in zo'n korte tijd zo veel nuttige info krijgt. Prima forum!
 

Erikzalm

Actief
22 apr 2014
354
11
0
Die van mij is wel geregistreerd, maar verder kan ik er niks over vinden, hij doet het overigens prima :D

Dit forum is zeker top om snel duidelijke informatie te krijgen! En ook nog eens erg gezellig :)