Wat Lexus mist

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Een kappersauto dus. Nee man Lexus en cabrio's klikken niet. Kijk maar hoeveel IS cabrio's dr verkocht zijn. Ik ben er pas 1 tegen gekomen en van de SC430 zijn dr ook niet echt veel verkocht.
 
Ach, de IS250c is wel een optie, maar voor de rpijs gewoon niet genoeg vermogen. Ik zou denk ik best een roadster, een soort mini LF-A willen zien.
 
Voor mij mogen ze terug een grotere coup? uitbrengen zoals de eerste generatie SC modellen......
 
Tja, in het gamma mist nog aardig wat.

Mooie station in A4 of A6 kwaliteit (zonder hybride want dat weten we nou wel)

Goede sterke diesels die minimaal vergelijkbaar zijn met de kwaltieit van het Honda blok en de kracht van een 3.0 bmw.

Meer motorenkeuze m.b.t. benzinemotoren, de 2.5 v6 voelt soms wat lam aan en de 3.0 of 3.5 zijn zo beschikbaar.

Lichtmetalen wielen die wel tegen pekel kunnen :mrgreen:
 
Ja, hoe duurder de Lexus des te meer problemen met corrosie op de wielen lijkt het wel :D

Als je bijvoorbeeld kijk wat voor'n flinterdun laklaagje er op de wielen van een 2001-2003 LS430 zit :(
 
Jelmer zei:
Ja, hoe duurder de Lexus des te meer problemen met corrosie op de wielen lijkt het wel :D

Als je bijvoorbeeld kijk wat voor'n flinterdun laklaagje er op de wielen van een 2001-2003 LS430 zit :(

Was op oudere goedkopere Toyota wielen ook al het geval (Celica, Corolla,...).
Zou uiteindelijk niet mogen natuurlijk
 
sharkman zei:
Tja, in het gamma mist nog aardig wat.

Mooie station in A4 of A6 kwaliteit (zonder hybride want dat weten we nou wel)

Goede sterke diesels die minimaal vergelijkbaar zijn met de kwaltieit van het Honda blok en de kracht van een 3.0 bmw.

Meer motorenkeuze m.b.t. benzinemotoren, de 2.5 v6 voelt soms wat lam aan en de 3.0 of 3.5 zijn zo beschikbaar.

Lichtmetalen wielen die wel tegen pekel kunnen :mrgreen:

plus 1

6 cylinder diesel, a la BMW, Mercedes, VW. Of de D5 van Volvo.
 
tja, ik denk persoonlijk dat het hybride systeem wel een goede diesel vervanger is.
 
Ik denk ook, om echt succesvol te kunnen worden, dat Lexus toch met een station-achtige auto zal moeten komen. En de voorsprong die Toyota/Lexus heeft in de hybride-aandrijftechniek zal met het oog op de wijziging in de regeltjes in Nederland ook daar op in moeten spelen.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de lobby van zowel Opel/GM als van VAG voor auto's met minder dan 49 gram/km CO2 heel erg goed gewerkt heeft om de concurrentie voor de zakelijke markt buiten spel te zetten. Toyota, als een van de grotere autobouwers in de wereld met een groot hoofdkantoor in notabene Brussel, zou toch meer invloed moeten kunnen uitoefenen...
 
In nl zijn we echt een stationland, wie zegt dat dit in de rest van de wereld ook op dezelfde schaal zo is?

Ik meende ooit ergens gelezen te hebben dat NL een van de weinig stationlanden is? Uiteraard worden ook elders stations verkocht, maar procentueel gezien is in NL het aandeel groter dan het aandeel sedan oid.

Ik weet niet of daarom een station veel zou toevoegen?
Wat is het favo model in USA en China, sedan volgens mij.
 
Blue-eyes, helemaal mee eens. En idd is in een heel groot deel van de wereld de sedan het best lopende model. Ik zou het eens moeten uitzoeken, maar er staat me iets bij dat een sedan qua kofferbakinhoud zich kan meten met een station. Maar als NL de enige markt zou zijn voor stations, dan zouden er niet veel rondrijden in NL. Vrijwel alle volume merken hebben ook stations, zelfs in de verschillende klasses (B, C, D en soms zelfs E). Het zal aan het beleid/missie/visie liggen van Lexus of er ooit nog een volwaardige station komt.
 
Vergeet ook niet dat... Lexus het kleinst is in Europa... deze moet nog groeien en dat hebben ze geprobeerd met de is220d/is200d en nu de ct200h.. aangezien de markt hier wat lastiger is en lexus er wat moeite mee heeft...

geef ze wat meer tijd en het komt hopelijk goed! :D
 
Jay_Kay zei:
Blue-eyes, helemaal mee eens. En idd is in een heel groot deel van de wereld de sedan het best lopende model. Ik zou het eens moeten uitzoeken, maar er staat me iets bij dat een sedan qua kofferbakinhoud zich kan meten met een station. Maar als NL de enige markt zou zijn voor stations, dan zouden er niet veel rondrijden in NL. Vrijwel alle volume merken hebben ook stations, zelfs in de verschillende klasses (B, C, D en soms zelfs E). Het zal aan het beleid/missie/visie liggen van Lexus of er ooit nog een volwaardige station komt.


Uiteraard is NL niet het enige station land in de wereld. Maar NL is wel het land waarin veel mensen liever een station hebben. Sedan is niet het populairste model.

TEnminste, dat meermaals gelezen op diverse autosites.
 
ik denk dat die meneer met de blauwe ogen wel een punt heeft ;)

als je kijkt in de VS, daar is de station verre van populair. Daar heeft het meer een bestelbus status, of alleen voor gezinnen met grote gezinnen (dan krijg je die stations met een houten buitenkant :D)
Persoonlijk vind ik sedans ook mooier, behalve bijvoorbeeld de 156 SW, wat ook niet echt een ruime station is overigens maar goed het is vaak wel wat praktischer dan een mooie sedan..
 
Ik vind maar weinig stations mooi (bijv. de nieuwe A6, V70R) van deze weet ik het niet.


Maar die velgen mogen wel naar mij toekomen :D