Weer terug bij Lexus

Knumed71

Hoort erbij
25 apr 2019
32
14
8
Hoe bevalt de ES tot nu toe? , ik zocht een GS 4 e genaratie, maar vind deze ook wel fraai.
Momenteel staat er 1 bij Joham Meure te koop, een president line. Alleen is het vermogen voldoende tov een GS450h ?
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Hoe bevalt de ES tot nu toe? , ik zocht een GS 4 e genaratie, maar vind deze ook wel fraai.
Momenteel staat er 1 bij Joham Meure te koop, een president line. Alleen is het vermogen voldoende tov een GS450h ?
Ik vind de ES in alle opzichten geweldig. Het is dè ideale auto om lekker ontspannen te cruisen. Maar ik geniet ook van elk klein ritje of het dagelijkse woon/werkverkeer. Voor mij is het vermogen ruim voldoende, maar ik ben geen racer. Qua aandrijflijn is er natuurlijk een behoorlijk verschil met de GS 450h. De GS heeft een 6-cilinder, een veel groter systeemvermogen en trekt binnen 6 seconden naar 100 km/u. Daar doet de ES 3 seconden langer over. De ES verrast me echter wel bij inhaalmanoeuvres, die verlopen opvallend vlot. Maar als je echt tot de snelste verkeersdeelnemers wilt behoren, kun je naar mijn idee beter voor de GS 450 h gaan, die is wat sportiever en heeft meer reserves. De ES is wat meer een "zen" beleving, zonder echte sportieve ambities. Het is maar wat je voorkeur heeft. Ga in beide een proefrit maken en kijk wat het beste bij je past :) Ik ben benieuwd!