Weggedrag Ct200h

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Goedenmiddag,

Ik heb nu mijn 3e lexus gekocht dit keer een Ct200h hiervoor (is300 gen1 en is 250 gen 2)


Een paar maanden geleden heb ik een lexus ct200h f sport uit april 2014 km stand 85.000km gekocht.

Ik heb het gevoel dat ik op de snelweg constant aan het corrigeren ben met het stuur. Hij voelt gewoon niet strak aan.(ook als het niet waait) Soms ook een beetje onstabiel. Ook is hij heel zoekerig en heeft flink last van zijwind.
Zelf heb ik al 4 nieuwe banden (Dunlop) laten monteren en de auto laten uitlijnen verschillende bandenspanning geprobeert dit heeft het probleem. Niet opgelost helaas.

Toevallig heeft mijn vader ook en ct200h 25th edition uit 2015 en deze auto stuurt echt een stuk fijner. Ook stuurt de auto een stuk zwaarder en ligt deze als een blok op de weg.

Nu is mijn vraag of er iets aan gedaan kan worden
Verder ben ik zeer tevreden over de auto!

Ik heb het uitlijnrapport toegevoegd als bijlage.

Alvast bedankt voor uw hulp.
Gt martijn
a>
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Ik heb de stuur computer omgewisseld met die van mijn vader. Het gevolg hij stuurt een stuk zwaarder en ook voelt hij een stuk minder onstabiel.
Die van mijn vader stuurt nu heel licht en voelt ook een stuk meer instabiel.

Dus mocht iemand ook deze klachten hebben. Vervang de stuur computer voor een uit 2015 of 2016.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Knot

Actief
28 apr 2017
114
4
0
Uitlijning is niet helemaal top hoor, achter (zeker rechts) hoeft het echt niet zoveel negatief camber te zijn, gewoon -0.25 tot -0.50 beide kanten. Sporing staat op 0, dat kan je op -0.25 of -0.50 laten zetten, dan begin je met voorwielen die iets naar binnen staan (pizza punt bij skieen) en op snelheid trekt dat dan naar 0 toe. Nu begin je op 0 en trek je op snelheid de wielen iets naar buiten zodat hij bij elke oneffenheid een kant gaat kiezen om naartoe te trekken.