wel of geen spruitstuk katalysatoren? Uitlaat IS200 APK waardig

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Beste allen,

ik ben sinds ik IS200 rijder ben heel braaf geweest en de auto nooit aangepast. Dat gaat nu toch maar eens veranderen. Nu moet ik voor de APK mijn katalysator gaan vervangen wegens emissie issues en heb ik een lekkage ergens in mijn spruitstuk. Nu de opties,

een stalen katalysator (is altijd aftermarket ook als je het bij lexus koopt) spruistuk kopen. Of een (bv Japspeed) rvs spruistuk zonder. Dan vervolgens daar een sport cat (200cpi ? geen idee hoe dat werkt in waardes) achter en de boel weer opbouwen.

Werkt dit nou wel of niet voor de nederlandse APK? Zover ik kan vinden gezien mijn voertuig registratie (1999) "
  1. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een emissiebestrijdingssysteem, dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde;"
Mijn huidig CO was 0.60 en dus te hoog.

Hopelijk kan iemand mij hier nu wat definitieve info over geven. Gezien ik nu liever een goede aanschaf doe met potentieel oog om misschien in de toekomst er nog een SC op te bouwen.

Hoor het graag.

groetjes

Lennert