Welke all-season banden

Dinomi

Nieuw hier
26 okt 2020
13
7
3
Momenteel rijd ik de GS450h President op de standaard 18" velgen met Micheling Primacy4 zomerbanden.
Deze zitten nu rond 3mm en ben ik van plan eerdaags te vervangen voor een setje all-seasons, maar de vraag is welke.

Ik weet dat all-season nooit 'ideaal' is altijd een compromis, maar het gemak van niet meer wisselen bevalt me wel en circuit rijden doe ik wel met een andere auto. Dus ben ik vooral op zoek naar comfort en stil. Ik had onder de IS300h Michelin Cross-Climate+ en deze bevielen me niet zo heel goed. Erg luidruchtig wat het comfort niet ten goede kwam.

Dus welke all-season banden zijn nu wel lekker comfortabel onder de GS? Ik hoor goede berichten over Hankook en overweeg deze, maar wellicht zijn er goede ervaringen van andere Lexus (GS) - rijders?

Jullie input is welkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Ik geef maar weer eens aan dat bandengeluid - luidruchtig of stil - heel erg subjectief is. Ik heb bijna 3 jaar en 50000km op de Cross Climates+ gereden met mijn IS300h en was er heel tevreden over. Voordat ik ze eronder liet zetten zat er een Bridgestone zomerband onder, wat een herrieschoppers waren dat zeg, en de verademing toen ik wegreed op de Michelins..... En 1 of 2 of 3 db verschil hoor je niet als je in de auto zit, alleen met meetapparatuur buiten is dat te meten...en zo wordt het ook gemeten ;)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
835
1
436
63
Eens, ik denk ook dat we het verschil tussen oude (waarschijnlijk ook harde) banden vergelijken met nieuw (soepeler) rubber binnen een uur na vervanging.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

zjelko

Actief
9 aug 2020
217
147
43
Heb ook de Michelins, en achter de Continentals, ik hoor geen banden geluid.