Welke IS200 heeft een navigatie?

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Heren,

Hoe is te herkennen of een IS200 een navigatiesysteem heeft?

Vaak zie ik uitvoeringen te koop staan, waar bovenop het dash niks zit.

Maar ook zie ik vaak onderstaande:

0112_06zoom+2002_Lexus_IS_300+Front_Interior_View.jpg

Is dit dan een scherm, of een opbergvakje?

Volgensmij komt de navigatie niet vaak voor? Gezien het huidig aanbod.
Of ze moeten allemaal het scherm neergeklapt hebben.

Vinden jullie de originele navi uberhaupt van toegevoegde waarde?
Mede gezien de leeftijd?

Graag jullie reacties.

Mvg Herman

Op die foto is met navigatie, die is inderdaad ingeklapt.
Deze kan automatisch uitklappen bij het starten van de motor.

Dit is er ??n zonder navigatie:
IMG_3964.jpg

De kaarten in dit systeem zijn inderdaad al lang niet meer ge?pdatet.

Duidelijk, dankjewel!

Het kan dus niet zo zijn, dat ik uitvoeringen tref, waarbij in de bovenstaande situatie, geen navigatie, maar een opbergvak zit?

Nee, je kan wel deze nog treffen:

Hier is bij een model zonder navigatie naderhand nog navigatie ingebouwd. Op dat steuntje moet je dus een scherm klikken.

Ik heb ooit begrepen dat Lexus deze Pioneer navigatiesystemen heeft ingebouwd om de laatste voorraad makkelijker te verkopen (vermoedelijk dus 2004-2005).

Ik vindt het overigens wel vrij opmerkelijk dat vele aanbieders de auto van binnen niet fotograferen met het scherm uitgeklapt.

Lijkt mij toch een extra 'selling point'?

opbergvakje is ook meegeleverd hoor... maar dat zie je snel genoeg, aan de zijkanten van het scherm zitten knoppen om het scherm iets te kantelen of dicht te doen. Als er alleen een opbergvakje zit dan zitten die knopjes er niet
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Wat betreft de foto's van het interieur... tja.. ik denk ook dat velen foto's nemen met de auto uit... Ik zou me niet echt druk maken om de navi, is wel leuk maar de kaarten zijn vaak verouderd...

Aha, dus toch!

Maak me ook niet heel druk om de navi inderdaad, vanwege wat jij zegt.

Neemt echter niet weg dat het er wel erg mooi uitziet, met dat scherm :)

Bedankt!

Hoi Jurgen,

de dvd versie van na 2003 is nog gewoon te updaten met dvd's kijk daarvoor met de originele dvd eens op lexus mapupdates.com.
de cd versie van 99 tot 2003 met dat kleine scherm is helaas niet meer te updaten.
andere software kan er helaas niet op.....

Modellen van voor 2003 hebben CD navigatie met een losse controller (afstandsbediening) in de middenconsole, de latere modellen hebben DVD navigatie met de bediening vast in de middenconsole en een iets groter beeldscherm. Bij beide systemen is de eigenlijke navigatieunit/loopwerk ingebouwd in de achterbak van de auto.

Voor de DVD systemen zijn nieuwe kaartensets verkrijgbaar, echter vrij kostbaar: ? 159,- (updates via internet zijn lastig te vinden en uit eigen ervaring weet ik dat dit updaten niet zonder risico's is).

Bedieningsvriendelijkheid van de originele systemen vind ik matig, het bedienen van een TomTom van ? 100,- is naar mijn idee een stuk handiger ...

Naast de navigatiefunctie bezit het systeem ook nog een service menu waarin je reminders kwijt kunt m.b.t. het vervangen van filters, banden en olie.

Toen ik opzoek was voor een is200 wou ik perse leer en vaste navigatie scherm erin.. Ik vind het persoonlijk wel mooi staan niet dat ik er vaak gebruik van maakt.

khwong26 zei:
Toen ik opzoek was voor een is200 wou ik perse leer en vaste navigatie scherm erin.. Ik vind het persoonlijk wel mooi staan niet dat ik er vaak gebruik van maakt.

Klopt, het navigatiesysteem is gedateerd maar het maakt het wel helemaal af !

toyboy zei:
Modellen van voor 2003 hebben CD navigatie met een losse controller (afstandsbediening) in de middenconsole, de latere modellen hebben DVD navigatie met de bediening vast in de middenconsole en een iets groter beeldscherm.

Mijn IS200 uit nov. 2002 heeft knoppen op de middenconsole. Heb ik dan een 2003-model?

Offtopic: waaraan kun je dat nog meer herkennen? Ik vond geen topic met wijzigingen per modeljaar oid?