- 3 mrt 2014
- 13
- 0
- 0
Hallo Lexusliefhebbers!
Ik heb me vorige week aangemeld op het forum en dacht laat ik zo beleefd zijn om me even voor te stellen.
Mijn eerste 2 auto's waren (echte) Mini's, daarna heb ik nog een hele korte tijd Fiatje Cinquecento Sporting gereden en rij op dit moment een Mercedes 280CE uit 1978.
Met het huidige oldtimerbeleid wordt dat wel redelijk aan de prijs alleen al aan wegenbelasting dus toen ging ik op zoek naar iets anders.
Waarbij ik meteen wel aan achterwielaangedreven auto's dacht. Eerst toch aan Duits gedacht (met name BMW 320) en toen zag ik een Lexus IS200 voorbijrijden.
Een (voor het grote volk) minder voor de hand liggende keuze maar dat maakt het voor mij juist interessant! Toen ik de Sportcross zag was ik helemaal verkocht!
Mijn zoektocht had mij tot afgelopen weekend eigenlijk al teruggebracht tot 2 auto's. Via een Lexus dealer had ik van de ene auto een compleet beeld van de onderhoudshistorie en de andere mist eigenlijk het beeld na 2009. Die laatste stond in Utrecht en daar ben ik afgelopen zaterdag naar wezen kijken.
De verkoper weigerde na flink aandringen om mij de auto voor een proefrit mee te geven. We hadden al eerder telefonisch contact gehad en hij "schrok" toen hij het van de onderhoudshistorie hoorde. Zijn verhaal was: "Lexus dealers doen niet aan onderhoudsboekjes dus daarom zit ie er niet bij maar je kan het complete overzicht bij de dealer opvragen" Toen ik hem vertelde dat dit incorrect was gaf hij aan dit te willen uitzoeken en mij dmv rekeningen te achterhalen het complete plaatje kon geven. Toen ik afgelopen zaterdag aanwezig was had hij weer geprobeerd de garage die de auto had ingeruild te bellen en als het meezit zou ik vandaag antwoord krijgen. Hij wilde de auto niet voor een proefrit meegeven omdat hij eerst de hele geschiedenis wilde geven omdat ik hem bij een niet kloppende geschiedenis toch niet zou kopen. Ik moest hem op zijn woord geloven: "Hij rijdt als een nieuwe dat kan ik je verzekeren"
Dit en het feit dat ik het creme leren interieur toch wat minder vond dan dat het op de foto's leek heeft mij doen besluiten niet verder met de auto te gaan.
Dus eigenlijk is er nog maar 1 auto over, de auto in Hapert. Een SC die bij een handelaar staat die ook nog een paar honderd euro voor mijn huidige auto over heeft(dit zijn lastig te vinden op het moment). Deze auto heeft wel al een langere tijd stilgestaan bij de lexus dealer en heeft hij heeft deze nu sinds december of zo in bezit. Van deze auto heb ik wel de onderhoudsgeschiedenis. De auto heeft 214.000 km gereden heeft geen leren interieur maar stof en daardoor ook geen elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming.
De auto heeft nu een vraagprijs van 5950 euro en heeft zelfs voor 7950 te koop gestaan zag ik op een oud printje wat nog in de auto lag. Heb hier al eerder wel een proefrit in gemaakt en alhoewel een veelgehoorde opmerking is dat ze niet echt snel zijn vond ik het toch wel erg fijn sturen!
Ik wil a.s. vrijdag of zaterdag een aankoopkeuring bij de lokale lexus dealer of een onafhankelijk keurstation gaan doen. Maar kunnen jullie mij misschien nog wat meer informatie geven mbt de prijs? Wat is nou redelijk voor zo'n auto? Ik zat zelf toch wel richting de 4500 te kijken eigenlijk. Aangezien de distributieriem in 2016 weer moet (7 jaar of 150.000 km toch) en door het stilstaan de remmen ook wat roestaanslag hebben (geluid achter bij sturen).
Het is een heel verhaal geworden en mss wel in een totaal verkeerd topic.... hopelijk kunnen jullie me wel iets verder op weg helpen!
Ik heb me vorige week aangemeld op het forum en dacht laat ik zo beleefd zijn om me even voor te stellen.
Mijn eerste 2 auto's waren (echte) Mini's, daarna heb ik nog een hele korte tijd Fiatje Cinquecento Sporting gereden en rij op dit moment een Mercedes 280CE uit 1978.
Met het huidige oldtimerbeleid wordt dat wel redelijk aan de prijs alleen al aan wegenbelasting dus toen ging ik op zoek naar iets anders.
Waarbij ik meteen wel aan achterwielaangedreven auto's dacht. Eerst toch aan Duits gedacht (met name BMW 320) en toen zag ik een Lexus IS200 voorbijrijden.
Een (voor het grote volk) minder voor de hand liggende keuze maar dat maakt het voor mij juist interessant! Toen ik de Sportcross zag was ik helemaal verkocht!
Mijn zoektocht had mij tot afgelopen weekend eigenlijk al teruggebracht tot 2 auto's. Via een Lexus dealer had ik van de ene auto een compleet beeld van de onderhoudshistorie en de andere mist eigenlijk het beeld na 2009. Die laatste stond in Utrecht en daar ben ik afgelopen zaterdag naar wezen kijken.
De verkoper weigerde na flink aandringen om mij de auto voor een proefrit mee te geven. We hadden al eerder telefonisch contact gehad en hij "schrok" toen hij het van de onderhoudshistorie hoorde. Zijn verhaal was: "Lexus dealers doen niet aan onderhoudsboekjes dus daarom zit ie er niet bij maar je kan het complete overzicht bij de dealer opvragen" Toen ik hem vertelde dat dit incorrect was gaf hij aan dit te willen uitzoeken en mij dmv rekeningen te achterhalen het complete plaatje kon geven. Toen ik afgelopen zaterdag aanwezig was had hij weer geprobeerd de garage die de auto had ingeruild te bellen en als het meezit zou ik vandaag antwoord krijgen. Hij wilde de auto niet voor een proefrit meegeven omdat hij eerst de hele geschiedenis wilde geven omdat ik hem bij een niet kloppende geschiedenis toch niet zou kopen. Ik moest hem op zijn woord geloven: "Hij rijdt als een nieuwe dat kan ik je verzekeren"
Dit en het feit dat ik het creme leren interieur toch wat minder vond dan dat het op de foto's leek heeft mij doen besluiten niet verder met de auto te gaan.
Dus eigenlijk is er nog maar 1 auto over, de auto in Hapert. Een SC die bij een handelaar staat die ook nog een paar honderd euro voor mijn huidige auto over heeft(dit zijn lastig te vinden op het moment). Deze auto heeft wel al een langere tijd stilgestaan bij de lexus dealer en heeft hij heeft deze nu sinds december of zo in bezit. Van deze auto heb ik wel de onderhoudsgeschiedenis. De auto heeft 214.000 km gereden heeft geen leren interieur maar stof en daardoor ook geen elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming.
De auto heeft nu een vraagprijs van 5950 euro en heeft zelfs voor 7950 te koop gestaan zag ik op een oud printje wat nog in de auto lag. Heb hier al eerder wel een proefrit in gemaakt en alhoewel een veelgehoorde opmerking is dat ze niet echt snel zijn vond ik het toch wel erg fijn sturen!
Ik wil a.s. vrijdag of zaterdag een aankoopkeuring bij de lokale lexus dealer of een onafhankelijk keurstation gaan doen. Maar kunnen jullie mij misschien nog wat meer informatie geven mbt de prijs? Wat is nou redelijk voor zo'n auto? Ik zat zelf toch wel richting de 4500 te kijken eigenlijk. Aangezien de distributieriem in 2016 weer moet (7 jaar of 150.000 km toch) en door het stilstaan de remmen ook wat roestaanslag hebben (geluid achter bij sturen).
Het is een heel verhaal geworden en mss wel in een totaal verkeerd topic.... hopelijk kunnen jullie me wel iets verder op weg helpen!