Wellicht binnenkort SC200 eigenaar?

Helemaal mee eens. Daarom wil ik ook graag die "aankoopkeuring" laten doen. Ik weet niet of elke dealer dan ook met een formeel rapport komt voor een relatief laag bedrag. Dat ga ik wel even navragen. Ik wil graag morgen gaan proefrijden. Is het wat dan wil ik proberen of ik morgen ook meteen de keuring kan laten doen. Op basis van de bevindingen wil ik dan over de prijs gaan onderhandelen. Of voorwaardelijk op de keuring een prijs uitonderhandelen.
Trouwens erg fijn hoe er op dit forum meegedacht en gereageerd wordt! TOP!
 
In ieder geval om gedachten uit te wisselen met gelijkgestemden en denkelijk kan dhr. Kakerken ook wel iets informatief toevoegen. Aankoopkeuring zal wellicht afhankelijk zijn van de locatie waar je een auto koopt of je woonplaats. Daarnaast is het uiteraard ook een gezellige happening ;)
 
Net even gebeld met Lexus Amsterdam, ze kende de auto in Zaandam wel. Hij (of zij?) is daar tot 2011 in onderhoud geweest en tot die tijd klinkt het als een goed onderhouden auto. In 2010 de distributieriem plus waterpomp vervangen. Vreemd alleen is dat als het allemaal klopt hij sinds 2011 maar 4000 km zou hebben gereden.

Klopt het trouwens dat rond de 150/180.000 de koppeling en drukgroep vervangen moete worden? Een reparatie waarvan hij zei dat het toch wel zo'n 2300 euro zou gaan kosten. Dat zijn wel flinke kosten binnen een relatief korte tijd.

Ze rekende bij de Lexusdealer gewoon het uurtarief voor een aankoopkeuring ?? 120,- p/u (ex btw dacht ik)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb destijds op het punt gestaan om naar hapert te gaan kijken. Gelukkig vond ik mijn huidige die in een hele goede staat verkeerd. Enige jammere was dat de mijne geen trekhaak heeft. Momenteel helaas ook wat bumperschade en twijfel om een mpv aan te schaffen maar gezien de immense interesse voor mn sportcross nog steeds niet verkocht ;-)
 
Zie ook dit topic voor wat info en prijzen: http://vb.lexusforum.nl/forum/modell...en-is200-rs200

Koppeling en slijtage is uiteraard een resultaat van hoe er is gereden met de auto (veel optrekken, snelweg, agressief, etc). Mijn advies, informeer ook even bij andere (universele) garages of een reguliere Toyota dealer. Daar kan flink wat verschil in uurtarief zijn. Desnoods zelf een onderdeel scoren en laten inbouwen door een welwillende vakgarage.

Een aankoopkeuring zou een versleten koppeling moeten kunnen aantonen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gekeken naar de auto in Zaandam. Vond dat de auto best wel veel gebruikssporen had maar al met al een mooie auto toch (krijg steeds meer een zwak voor de sx) maar over de prijs werden we het nog niet eens. Hij gaf (natuurlijk) aan dat het een echt eerlijke auto was en dat ik zelfs de eerste eigenaar zou mogen bellen. Feit is wel dat de onderhoudshistorie na 2011 (141000 km) stopt. Verhaal is dat de auto bereden is door de vrouw van de directeur tot kort gereden maar dat is dan wel heel weinig (huidige km +/-146000) in 4 jaar. Ik wilde op voorwaarde van een aankoopkeuring niet meer dan 5500 bieden. Uiteindelijk ging er over nadenken (met inruil) en wilde hij de andere proefrit afwachten uiteraard. Meneer Bakker. Mss een bekende van het forum? Meneer had een accord in te ruilen... Al met al even afwachten dus. De twijfel slaat wel weer enigszins toe. Zoek ik niet naar een speld in de hooiberg? Maar goed we wachten weer even af! En houden ogen er oren open!
 
Met schade 3500. Zonder schade 4500....
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    114 KB · Weergaven: 56
Het is geen zoeken naar een speld in de hooiberg, maar voorkomen dat je een miskoop doet met alle gevolgen van dien. Zelf heb ik er een jaar overgedaan om mijn Lexus te vinden, in de juiste kleur, de juiste uitvoering e.d
Alles moet kloppen , onderhoudsboekjes die ergens anders vandaan moeten komen bestaan niet en ja elke handelaar heeft de mooiste en de beste Lexus voor jou, daarom is een aankoopkeuring aan te bevelen en de kosten hiervan wegen niet op de ellende en kosten die je bij een verkeerde aankoop zou kunnen krijgen.
De mijne heb ik in Duitsland gevonden, misschien een optie om eens over de grens te kijken
 
Inmiddels de trotse eigenaar van de auto die Mike1975 te koop had staan.
Nu op zoek naar een adres dat of de bumper kan maken of op zoek naar een nieuwe bumper en die dan laten spuiten (tips welkom) daarnaast ben ik ook nog wel benieuwd naar een adres in de omgeving Nijmegen met ervaring met Lexus om de auto een beurt te laten geven.
 
Gefeliciteerd met je SportCross. :D Misschien kan je voor onderhoud naar Scholten (Toyo Dealer). Heb daar persoonlijk geen ervaring mee. Maar haal wel onderdelen voor de Lexus bij een andere vestiging van hun. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Colombiaan
Wel goed idee! Er zit in Arnhem (daar werk ik ook) ook een Lexus-dealer maar weet nog niet of ik wel bij een dealer terecht wil.
 
Voordeel van dealer is dat het onderhoud wel volgens de eisen van Lexus gaat. Nadeel zal in dit geval waarschijnlijk aan de duurdere kant zijn. Duurder dan bijvoorbeeld een universele garage. Is helemaal aan jou. Succes met je keuze maken.