Wie heeft ervaring met Toyota ADG Groningen?

  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

boudi

Actief
22 aug 2010
496
39
28
Hallo,

Sinds jaar en dag werd mijn Lexus altijd door Louwman Groningen onderhouden. Ik had zelfs mijn vaste monteur al die jaren.

Sinds enige tijd bestaat Louwman Groningen niet meer en is het overgenomen door een voor mij volslagen onbekende Toyota ADG.

De reviews liegen er niet om. Waarbij vooral bij aankoop van een nieuwe auto de reviews goed zijn (duh), blijkt vaak bij onderhoud er sinds de overname het e.e.a. te schorten aan het contact, de kwaliteit en tarieven. Met andere woorden...totaal Lexus-onwaardig.

Mijn gevoel zegt dan ook dat Toyota ADG is gedegradeerd tot een gemiddelde autogarage en niet meer dan dat. Aangezien mijn voertuig mijn 'kindje' is had ik bij Louwman altijd het gevoel dat ze respectvol met mijn voertuig omgingen. Nu is dat complete gevoel in theorie verdwenen en zie ik er feitelijk tegenop om de wagen aan een beurt te onderwerpen. Wie weet wat ze ermee doen en hoe voorzichtig ze ermee omgaan. En dan heb ik het nog niet eens over de tarieven.

Heeft iemand ervaring met deze club? En dan vooral gericht op contact, omgang, onderhoud en tarieven. Ik lees ze graag. Bedankt.
 
Vlak na de overname vond ik het warrig daar: ze konden mijn kenteken niet vinden (verkeerde database, namelijk Toyota), noteerden ze een verkeerd kenteken op de afspraak voor een onderhoudsbeurt (ligt het juiste materiaal dan wel klaar) en een verkeerde postcode van mijn adres.
En ik moest betalen voor de leenauto (was altijd gratis volgens mij).
Recent gaat alles een stuk beter, naar mijn ervaring.
Voor zover ik kan zien werken er ook nog steeds dezelfde mensen, dus dat scheelt.

PS. Uit nieuwsgierigheid even de reviews bekeken. Zie veel positieve!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Heb totaal geen ervaring met Groningen. Maar wat ik wel binnen de verschillende Lexus-dealers waar ik wél geweest ben zie/heb gezien, is dat het stuk baliemedewerkers en contact een rommeltje is. Terwijl men in de werkplaats degelijk werk levert. Zeer waarschijnlijk zijn de monteurs ook helemaal niet vervangen, dus je hoeft echt niet zomaar bang te zijn dat men nu een wrak van je auto maakt.
 
Zal niet in details treden, Maar NOOIT meer groningen. Daar gaat zoveel fout..........,
Aan de Lexusmonteur (Bert) mits die er nog werkt, kom er niet meer, ligt het niet
 
Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor de ervaringen. Ook hier weer ok/niet ok ervaringen. En dat is de rode draad wat ik her en der hoor en lees.

Ik ga contact met ze opnemen en vraag allereerst of mijn vaste monteur daar nog werkt. Zo ja, dan eis ik dat hij het onderhoud doet en afmeldt. En uiteraard opgaaf kosten.
 
Afgelopen najaar een prop in de band RV gekregen, nadat (uiteraard) eerst een schroef er uit gehaald was.
Kostte slecht 15,-, meen ik.
Dus dat viel mee.

Vanochtend was RV een stuk leger dan gisteren, dus even langsgegaan.
Nieuwe schroef! Dus een nieuwe prop.

Was gratis, service van de zaak!

Wou dat graag even vermelden: op zaterdag even tussendoor een probleem oplossen is al een hele service en dan nog gratis ook!
 
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje
Mijn ervaringen zijn zeer goed.
Laatst sierlijst bij wielkast los,op zaterdagmorgen heen gereden en omdat er geen monteur aanwezig heeft de man achter de balie mij even geholpen!!
Bij de jaarlijkse beurt word mn lexus van mijn werk opgehaald en weer terug gebracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: quattrootje en Lexus4me
Mijn zwager werkte bij de voorganger van ADG Groningen. Op die manier veel over gehoord, maar de auto daar zelf nooit officieel in onderhoud gehad. Dat gebeurde op de (semi-)vrije zaterdag van mijn zwager:p.

Zal niet in details treden, Maar NOOIT meer groningen. Daar gaat zoveel fout..........,
Aan de Lexusmonteur (Bert) mits die er nog werkt, kom er niet meer, ligt het niet

De kunde van Bert kan ik (van horen zeggen van bovengenoemde zwager) alleen maar onderschrijven.

Verder totaal geen ervaring met ADG Groningen. Wel met de vrienden uit Assen. Dat was aanvankelijk niet heel prettig. Met veel pijn en moeite (en een flinke zak geld) zijn problemen toen aanvankelijk opgelost. In ieder geval voor een jaar...
 
De merkdealers moet je vertrouwen op hun "blauwe ogen" en overal gaat er wel eens wat fout, blijft mensenwerk maar zou niet mogen gebeuren.
Communicatie is vaak de grootste boosdoener.
Ook waar de mijne nu in onderhoud is heb ik wel mijn lichte twijfels.
Moet er binnenkort maar even langs om wat te bespreken en laten zien. Dan kunnen zij ook conclusie trekken over het gedane.
Soms moet je ze ook een kans geven om het juiste te doen dus dat is even afwachten.
 
De merkdealers moet je vertrouwen op hun "blauwe ogen" en overal gaat er wel eens wat fout, blijft mensenwerk maar zou niet mogen gebeuren.
Communicatie is vaak de grootste boosdoener.
Ook waar de mijne nu in onderhoud is heb ik wel mijn lichte twijfels.
Moet er binnenkort maar even langs om wat te bespreken en laten zien. Dan kunnen zij ook conclusie trekken over het gedane.
Soms moet je ze ook een kans geven om het juiste te doen dus dat is even afwachten.
Klopt! Communicatie is vaak het probleem waardoor de verwachtingen van de klant, receptie en monteur verschillend kunnen zijn. Dus? Bij twijfel altijd zorgen dat je vooraf (en liefst ook achteraf) de monteur (die aan jouw auto gaat sleutelen) of de werkplaats chef spreekt.
 
Exact dat ging mis bij mij in Breda. Ik gaf iets aan, maar dan werd dat halfbakken of niet gedaan. Vervolgens kwam de monteur er niet (goed) uit en ging met de serviceadviseurs in gesprek. Als je dan vroeg of je direct met de monteur kon spreken... Ja dat was allemaal ingewikkeld... Want men kon het op de werkorder toevoegen en dan kwam het ook goed....
Terwijl ik het idee had dat de monteurs zelf welwillend waren. Maar de koers die men daar voert, behoudt een scheiding via de serviceadviseurs tussen klant en monteur. Dat was erg jammer. Men moet eens een voorbeeld nemen aan Volvo en dan doel ik nog niet eens op enkel Lexus. Bij een reparatie of beurt neemt de monteur zelf de sleutel aan, belt zelf tussentijds bij bijzonderheden en belt vervolgens dat de auto klaar is. Bij aflevering draagt hij ook weer de sleutel terug over aan de klant. Dus als je eens wat meer wil weten of wat technischer bent, dan heeft dit grote voordelen, daarbij draagt het goed bij aan transparantie. Het lijntje loopt gewoon weg 1-op-1 zonder ruis. Immers hoe verder je verhaal gaat, hoe meer ruis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en D43m0n
Inderdaad, wat heeft dit dan voor toegevoegde waarde als je als klant de monteur niet zelf spreekt:

Dit houdt in dat de Lexus dealer uw Lexus bij u komt ophalen en/of vervangend vervoer voor u achterlaat. Uw Lexus wordt altijd door een vaste servicemonteur behandeld
Men moet eens een voorbeeld nemen aan Volvo en dan doel ik nog niet eens op enkel Lexus. Bij een reparatie of beurt neemt de monteur zelf de sleutel aan, belt zelf tussentijds bij bijzonderheden en belt vervolgens dat de auto klaar is.
Ik heb een Volvo overwogen ware het niet dat recente producten niet zo’n beste reputatie hebben als de gemiddelde Lexus. Bijvoorbeeld:

U heeft altijd rechtstreeks contact met een Personal Service Technician (PST). De PST is verantwoordelijk voor het onderhoud en werkzaamheden aan uw Volvo: van de afspraak tot de factuur. De PST neemt de auto in ontvangst, voert de werkzaamheden uit en licht de uitgevoerde werkzaamheden toe bij overdracht.
En dit is ook een sterke propositie, zoiets zou bij mij wel helpen met klantbinding:

Als enige automerk ter wereld geeft Volvo u levenslange garantie* op originele Volvo onderdelen. Zo betaalt u nooit twee keer voor dezelfde reparatie. Deze garantie geldt vanaf montage van het vervangende onderdeel en dekt materiaal- en montagefouten zolang u de Volvo in uw bezit heeft, ongeacht kilometerstand en bouwjaar.

Maar, vooralsnog en nog steeds ben ik heel, heel, héél erg blij met mijn Lexus!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h