Wielkasten spuiten NX

Timo_87

Hoort erbij
13 mei 2024
59
61
18
Hallo iedereen,

Ik zou graag de wielkasten van m'n auto in dezelfde kleur willen laten spuiten in plaats van de standaard zwarte kleur. Iemand tips ?

Hieronder een voorbeeld, vind het persoonlijk wel mooier :eyes:

Lexus-NX-300h-AWD-Luxury-Line-Hybrid-Leer-Trekhaak-10.webp

Standaard:

2015-Lexus-NX-300h-front-three-quarter-view-3.jpeg

Bedankt voor het kijken.

Het is dat je zelf aangeeft dat je het persoonlijk mooier vindt.
Mijn tip is echter om het niet te doen. Maar ook dat is persoonlijk.
Ik vind het verre van mooi om die lijsten in kleur te laten spuiten.

• Leuk
Waarderingen: Timo_87
Zitten nog wel meer aanpassingen op die bovenste, dus verkijk je niet op alleen de wielkasten voor het gehele effect.
Ikzelf zou het ook niet doen. Precies goed zoals ie is.

• Leuk
Waarderingen: Timo_87 en Bassj
Ik zou een goede spuiter zoeken en vragen of ze verwachten wel een exacte kleurmatch te kunnen krijgen.
Dat zou nog weleens lastig kunnen worden, omdat het een ander materiaal is. Het kleurverschil zal overigens wel héél klein zijn en 99% van de mensen zal het niet zien, maar ik zou me daar persoonlijk aan gaan storen.

Hebben die delen niet een klein reliëf ipv dat ze volledig glad zijn?

• Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975 en Timo_87
Zelf vind ik het wel mooier, in dezelfde kleur.
Ik denk dat je hiervoor naar professionele autospuiterij moet gaan.
Kunststof werkt anders dan metaal, het is meer flexibel en reageert anders op temperatuur.
Zal een speciale lak op moeten, voor zover ik weet.
(Ik heb jaren de boekhouding gedaan voor een autospuiterij, veel gehoord, maar ik mis de technische kennis)

• Leuk
Ik zou een goede spuiter zoeken en vragen of ze verwachten wel een exacte kleurmatch te kunnen krijgen.
Dat zou nog weleens lastig kunnen worden, omdat het een ander materiaal is. Het kleurverschil zal overigens wel héél klein zijn en 99% van de mensen zal het niet zien, maar ik zou me daar persoonlijk aan gaan storen.

Hebben die delen niet een klein reliëf ipv dat ze volledig glad zijn?
Die zwarte randen hebben inderdaad reliëf en volgens mij kun je dat niet wegspuiten, blijf je zien. Ik zou me alleen daar al groenen geel aan ergeren nog los van het feit dat ik het in dezelfde kleur niet mooi vind. Maar smaak is persoonlijk ;)

• Leuk
Waarderingen: Citrofiel1975 en Timo_87
De beste tip lijkt me:

Rijd eens langs bij een spuiterij bij je in de buurt. Die kunnen je het beste adviseren wat mogelijk is, met welk resultaat, met welke lak en/of onderdelen en met welk prijskaartje.

• Leuk
Zitten nog wel meer aanpassingen op die bovenste, dus verkijk je niet op alleen de wielkasten voor het gehele effect.
Ikzelf zou het ook niet doen. Precies goed zoals ie is.
Klopt, heeft ook een andere achterbumper, treeplanken en spatlappen. Ziet er wat sportiever uit

Lexus-NX-300h-AWD-Luxury-Line-Hybrid-Leer-Trekhaak-8.webp

Bedankt voor alle reacties en tips. Ik zal inderdaad maar langs een spuiterij gaan en vanuit daar kijken wat de mogelijkheden zijn. (y)

• Leuk
Waarderingen: ConwayT91 en Bassj
Uitlaten zijn ook bijzonder, origineel zit er aan de rechterkant 1 pijp die je niet ziet van achteren......😉

• Leuk
Uitlaten zijn ook bijzonder, origineel zit er aan de rechterkant 1 pijp die je niet ziet van achteren......😉
Klopt, viel mij ook op.

Is blijkbaar een TRD diffuser:

Geeft toch wel een andere look aan de NX, iets sportiever.

Dan is de uitlaat ook van TRD denk ik.
Sportiever? Misschien..... Mooi? Mwah..... Gelukkig heel persoonlijk, ieder zijn ding. Ik ben heel erg van het origineel. Ik walg bijvoorbeeld van "gerestaureerde" oldtimers die ze dan "sportiever" gemaakt hebben; verlaagde kevers of T1 busjes..... :eek:

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en Timo_87
Ik vind de zwarte wielkast omlijsting ook minder fraai, bij deze generatie NX zou ik het origineel laten. Voor mij ziet deze NX met gespoten lijsten eruit alof het een DIY klusje is geweest. Niet fraai, maar dat is persoonlijk.
Achterkant is verschrikkelijk 🙈

Bij de huidige generatie NX had ik liever de gespoten lijsten van de huidige generatie RX willen zien. Bij de nieuwe RX is dat heel subtiel en fraai gedaan, zoals Audi dat ook zo mooi kan. Ik snap sowieso die ongespoten lijsten van de NX niet. Ziet er goedkoop uit en niet Lexus waardig in mijn ogen.

Maar zoals anderen ook opmerken, ieder zijn ding! Beauty is in the eye of the beholder...

• Leuk
Waarderingen: robtp09