wiellager vervangen

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
iemand die en how to heeft voor het vervangen van de wiel lagers voorzijde bij een altezza (gelijk aan IS200 / IS300) ??

mijn lagers zijn hoorbaar en als ik lange stukken of snelle stukken rij dan stinkt me auto en daarvan verdenk ik ook de lagers.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
valt toch mee... met een goede pers ben je in 2 uur max 3 weer klaar beide kanten... Let op als je de boel loshaalt dat je je abs snoer loshaalt....
 

meowww

Nieuw hier
26 mrt 2016
3
0
0
Je zegt dat je een geluid hoort... Als je hem opgekrikt hebt en je het wiel met de hand heeel weinig draait voel en hoor je dan een zanderig geluid? Ik had ook een vreemd gezang in mijn voorwiel (nee de kogels waren niet dronken) er begon iets te galmen bij een bepaalde snelheid en dat galmde met dezelfde toonhoogte door als de snelheid weer lager werd. Me suf gezocht en het bleek uiteindelijk te komen door de oil-seal aan de binnenkant van het lager. Ik kwam erachter doordat een druppeltje olie achter de naaf het geluid telkens voor even oploste. In het seal zit zo'n spiraalveertje dat om de as loopt, en omdat het rubber van de oilseal helemaal vergaan was kwam dat spiraaltje op de as. Inderdaad de hele fusee uit moeten bouwen en naaf eruit moeten persen, en ik had al een nieuw lager gekocht, maar de oude zag er nog zo goed uit dat ik het bij de vervanging van het oil seal heb gelaten. Ik zeg dit omdat je niet duidelijk zegt wat voor geluid het precies is en je iets ruikt na een rit; misschien is dat wel het rubber van de seal. Veel succes!