Wiellager

Herman71

Nieuw hier
25 aug 2019
2
0
1
Hallo allemaal,

Voor mijn Lexus LS430 uit 2002 zou ik het achterste wiellager willen vervangen, weet iemand misschien een degelijk merk wat ook Een beetje een redelijke prijs heeft, want ik weet dat je bij de dealer de hoofdprijs betaald.

Met vriendelijke groet,
Herman 👍
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
674
594
93
Ik zou wegblijven van in China vervaardigde lagers. Ze zijn vaak wel goedkoper, maar de kwaliteit wil wel eens tekort schieten. Met lagers van SKF, Timken, NTN, FAG, Koyo, en NSK val je je meestal weinig builen. Of al die bedrijven een geschikt lagertype aanbieden zul je bij de fabrikanten moeten nagaan. Als het andere lager net zo oud is en dus aan een zelfde belastingcyclus is blootgesteld is het wellicht verstandig zowel links als rechts de vervanging uit te voeren. Het voordeel van winkelen bij de dealer is dat je mag aannemen daar de juiste lagerset te krijgen - het juiste type vinden bij een willekeurige lagerleverancier kan een tijdrovende zaak zijn. Ook de montage bij de dealer zal normaliter correct worden uitgevoerd met geschikt gereedschap - dat niet altijd aanwezig is in een gemiddelde hobbywerkplaats. Montage dient op de juiste manier en zorgvuldig te geburen - het "monteren" met een stevige hamer als gereedschap is niet aan te raden....