Wireless Carplay module

Johnny Le

Hoort erbij
8 sep 2024
54
55
18
Dag allen,
Zojuist een draadloze carplay module geïnstalleerd.
Tot zover de klusjes op een schaal van 1 makkelijk tot 10 moeilijk:
- tanken (1)
- vervangen interieurlampjes naar LED (2),
- zonwering plaatsen (3),
- schoonmaken ventilator hybride accu (5),
- module automatisch in/uit klappen zijspiegels (7),
- module carplay (8)
 
Zo, lekker bezig ! Hoe ging het inbouwen ? Wil ook nog wel CarPlay aan de auto toevoegen maar kijk een beetje tegenop het inbouwen. En werkt het een beetje draadloos ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Zo, lekker bezig ! Hoe ging het inbouwen ? Wil ook nog wel CarPlay aan de auto toevoegen maar kijk een beetje tegenop het inbouwen. En werkt het een beetje draadloos ?
Hey Timo,
In het begin is het even zoeken naar hoeveel kracht en in welke hoek je panelen losmaakt, je wil namelijk niets kapotbreken.
Als je het doorhebt, gaat het makkelijker zoals bij mij de volgende dag voor de 2e keer.
Dingen die ik tegenkwam:
- De versnellingspook, dat ijzeren ding is scherp en staat in de weg als je de radio uit de rack wil halen, wees hier voorzichtig mee, doe er een doek omheen
- Het kleine paneeltje vóór het beeldscherm wik je van rechts naar links, althans bij mij het geval. Doe je het anders, is de kans groot dat het breekt. Het terugzetten is vice versa, dus eerst links erin, dan naar rechts werken.
- De originele bedrading van de auto is erg kort, je kan de radio en scherm niet even ergens neerleggen, tenzij je alle kabels losmaakt (wat ik niet heb gedaan).
- Het beeldscherm heeft onderaan twee scherpe bevestigingbeugeltjes, ook hier een doek eronder plaatsen, anders gaat het mooie leer scheuren!
- Bij mij zat achter het scherm een klein zwarte module, hierdoor had ik geen ruimte voor de carplay module. Deze auto-module heb ik losgeschroeft van het scherm en zo paste de carplay-module plus de eerder losgemaakte module achter het scherm.
- Op deze manier hoefde ik maar 1 kabel vanuit het radio-gedeelte door naar boven bij het scherm te geleiden (met een stuk stugge 2,5mm stroomdraad)
- Ik heb dus NIET de carplay module in de handschoenen/dashboardkast geplaatst.
- Raak de bouten/moeren niet kwijt in de middenconsole. Ik had bijna alles weer op de plek, totdat er ééntje achter/onder de radio viel, moest de hele radio er weer uit :)
- Had na installatie problemen met een flikkerend scherm, deze is opgelost door een tip van de verkoper.
- Draadloos is stabiel. Carplay, Bluetooth en WI-FI alles binnen 3 seconden geladen.

Ik keek er ook tegenop. Eenmaal begonnen, had ik de smaak te pakken. Veel succes (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Timo_87
Welke heb jij erin zitten?
Die van Road Top
Draadloze Carplay Voor Lexus Nx Rx Is Es Gs Rc Ct Ls Lx C Ux 2014-2019, Met Android Mirror Lin...png