witte vlekken in de zijruiten ls 430

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
Hallo, ik heb een probleem ,er zitten in de rechter zij ruiten voor en achter aan de onderkant witte vlekken en het lijkt wel of ze steeds groter worden .kent iemand dat probleem en wat is er aan te doen .gr rob
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
66
0
Wat ik zo lees heb jij last van delaminatie. Mocht je nog garantie hebben, dan moeten alle ramen vervangen worden. Dit schijnt vooral veel voor te komen bij veiligheidsglas.

Mocht je geen garantie hebben, dan zou je even kunnen proberen bij de glas specialist, carglass of zo, langs te gaan. Je zou ook nog jouw verzekering kunnen aanspreken, maar ik denk niet dat ze dat vergoeden.

Hier zijn eeen paar links:
http://www.2carpros.com/questions/toyot ... lamination
http://xwebforums.org/showthread.php?t=7106
 

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
dus daar is niets meer aan te doen ,alleen nieuwe ruiten laten plaatsen ,wat zouden die kosten incl. montage .of weet iemand een lexus monteur die dat doen kan ?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Eigenlijk zou dit niet mogen gebeuren met een auto uit deze klasse en dat nog wel binnen 10 jaar,
in feite zou dit onder garantie moeten vallen, je mag er vanuit gaan dat (dubbelglas) autoruiten die op een of andere manier geplakt zijn ofzo, niet van elkaar los mogen komen of een ander mankement vertonen.
:X

Misschien heeft het nut, om als er meer LS 430 rijders de zelfde problemen hebben deze eens te verzamelen en bij
de importeur te informeren wat hier de oplossing voor zou kunnen zijn.
:baseball:

Persoonlijk ben ik van mening dat dit een auto-leven lang niet mag gebeuren en de ruiten kosteloos vervangen zouden moeten worden, want je mag er vanuit gaan dat delen van de auto die veel langer dan de garantie mee zouden moeten gaan dat ook daadwerkelijk doen
 

rob rutgers

Hoort erbij
24 jan 2012
28
0
0
ik heb het bij lexus in Arnhem al eens nagevraagd maar die zeggen dat het een bekend probleem is bij de 430 en dat ze daar toen 3jaar garantie op hadden gegeven ,maar hij is nu dus 11jaar oud dus zal het niet lukken ,maar misschien wel met meerdere 430 rijders ,ik kom wel naar de meeting in juni en kunnen het er eens over hebben ,gr rob
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Kan mij voorstellen dat dit het aanwoord van de dealer is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens,
de algemene garantie was 3 jaar maar de carrosserie garantie is 12 jaar en volgens mij valt dit onder de carrosserie garantie, dit is voor mij gelijk aan roest van binnenuit.

Infomeer daarom ergens anders als bij degene die garantie moet verlenen, bovag geschillencommissie of zoiets,
want helaas is garantie geven voor velen iets anders dan garantie verlenen
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
116
0
Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan kom je hoogstwaarschijnlijk bedrogen uit:

Lexus 12 jaar carrosseriegarantie:
Deze garantie geldt voor doorroesten van binnenuit, als dit te wijten is aan materiaal- of productiefouten. Ook hier geldt geen kilometerbeperking. Onder 'carrosserie' vallen in dit kader alle originele Lexus plaatwerkdelen zoals de motorkap, de portieren, de achterklep en de bodemplaat, maar niet de delen die aan de carrosserie bevestigd zijn zoals lijsten, bumpers en scharnieren.

Daarnaast heb je dan nadrukkelijk genoemd uitsluiting van andere zaken, o.a. glas en materiaalfouten, waarbij max. 3 jaar dekking als redelijke termijn is bedacht. Men gaat ervan uit dat materiaalfouten binnen die periode tevoorschijn komen. Daarna wordt e.e.a. gezien als 'natuurlijke' slijtage..

Vrijwel elke fabrikant heeft een soortgelijke clausule voor glas.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Glas slijt niet, behalve dan wat steenslag e.d, dit is duidelijk een productiefout, zoals je ook wel hebt bij terugroep actie''s die buiten de garantie periode vallen en nogmaals het is natuurlijk van de gekke dat bij een auto van bijna 100.000 euro de gelijmde lagen van je autoruiten loslaten, dit is en blijft een productiefout !!
Volgens bovenstaande berichten een bekend probleem bij de Lexus Dealer, enkel nu openbaart dit zich na de z.g. garantie periode , productiefouten die later te voorschijn komen zitten er wel vanaf dag 1 in.
Als het mijn auto zou zijn zou ik toch ergens mijn " garantie-recht" proberen te halen en het er niet zomaar bij laten zitten

Dit is dan ook hele slechte reclame voor een merk dat pretendeert 1 van de beste auto's van de wereld te maken
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Bij een auto van 11 jaar oud kun je geen garantie meer verwachten. Dit probleem is er ook bij de BMW 7 serie, S-klasse en sommige Jaguars. Het kan voorkomen maar niet bij elke auto. Sneu maar helaas. Sommige merken hebben een coulance regeling maar ook hier is niet altijd wat van te verwachten. En om dit meteen als slechte reclame te noemen gaat mij wat te ver. Lexus heeft een goede service maar je kunt ook te veel verwachten. Er zijn ook slopers waar de ramen nog inzitten en die kun je overzetten. Roest van binnenuit is ook zo'n thema, alleen als je elk jaar de boel laat controleren is er garantie maar vraag Mercedes E-klasse eigenaren maar eens over hoe Mercedes dit verwerkt. Nou niks dus. Heel vaag gebied. Als je een oudere auto rijdt zitten daar kosten aan vast en sommige dingen gebeuren nu eenmaal. Rechtbijstandverzekering kan iets proberen maar wordt vaak ook duur plus soms proberen ze het niet eens op te lossen. Een zijruit is nog te vervangen, een voor of achterruit is een ander verhaal. Verder is een Lexus een uitstekende auto waar vele andere merken niet eens in de buurt komen. Ik ken door mijn werk vele mensen met de Duitse topmerken in bezit plus de problemen. Dan zeg ik breek me de bek niet open hoe die behandeld worden. Dan doet Lexus het niet verkeerd. :D
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
116
0
Je mag garantie verwachten over de technische levensduur van een auto, gelijk het wettelijk conformiteitsbeginsel. Daarbij is het ook van belang of de auto 2e hands is gekocht, evenals leeftijd. In dit geval is de verkopende partij het aanspreekpunt voor garantie, niet de fabrikant of importeur.

Daarbij wordt ook in aanmerking genomen wat er precies 'defect' raakt en of dat essentieel is. In dit geval lijkt het niet te gaan om iets wat de algehele werking en/of veiligheid van de auto be?nvloed, maar meer iets van cosmetische aard. Juridisch gezien (en na 11 jaar) zal dit dus wel wat voeten in de aarde hebben.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
@Henny: maar een LS430 roest ook van binnen uit, in de portieren.

Degenen die zo'n auto hebben; Moet je maar eens kijken bij de bevestigingen van de kunststof afdekplaten die op de portieren zitten aan de binnenkant van de deur, schrik je soms van hoe dat er uit ziet. Mijne had er 206.000 op staan en er waren complete gaten in de deur gerot waar deze plastic pluggen er doorheen komen. Er zit een ander portier in, maar die heeft het ook, alleen dan niet in die mate dat het laswerk is. Let wel, de mijne is de eerste van 2001, wellicht dat nieuwere er geen last van hebben

Alleen dit is een beetje off topic.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Jelmer zei:
@Henny: maar een LS430 roest ook van binnen uit, in de portieren.
Alleen dit is een beetje off topic.

Dit is natuurlijk een hele slechte zaak,
12 jaar garantie op roest en dergelijke,
natuurlijk al een tijdtje aan het roesten,
maar ja, :eek:
wie kijk er nu dagelijks in zijn portieren