Work Emotion d9r Wielen onder de Lexus

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden maar het is weer tijd voor wat warmer weer dus ik zeg, tijd voor nieuwe velgen :)

Ik heb afgelopen winter omdat mijn zomerbanden kaal waren besloten om de OEM 18 inch velgen die er nu onder liggen te gebruiken voor winter velgen en dus ook hiervoor winterbanden gekocht wat een duur grapje is geweest. Het idee was dus om rond deze tijd zomer velgen en banden te kopen.

Nu is mijn ultieme natte droom Volk Racing TE37 te bezitten alleen dat is me toch een beetje te duur aangezien ik pas een huis heb gekocht dus was ik verder gaan kijken en ben ik uiteindelijk uit gekomen op de Work Emotions d9r in het brons.

Nu is mijn vraag eigenlijk het volgende:
Passen de volgende maten onder de IS250 zonder de wielkasten uit te rollen?:

Voor: 19x8.5J ET38 (weet niet of ET 45 beter is?)
Achter: 19x9.5J ET38 (dit is de hoogste ET waarde die ik kan kiezen als ik 19x9.5J wil kopen..)

En wat voor banden raden jullie aan voor deze maten?
Ik ben van plan om volgend jaar pas te verlagen maar (niet extreem verlagen ofzo maar die wheel gap moet weg hehe)

Groet,
Tue
 

Bijlagen

  • photo5202.JPG
    photo5202.JPG
    226,5 KB · Weergaven: 41

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
235/35/19 +38 (beter dan +45)
275/30/19 +38 (helaas kan je niet naar lage 40 waarden)
verlagen moet je sowieso wil je je gaps kwijt ; als je behoorlijk gaat droppen kan je beter 265/30/19 overwegen
 

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
235/35/19 +38 (beter dan +45)
275/30/19 +38 (helaas kan je niet naar lage 40 waarden)
verlagen moet je sowieso wil je je gaps kwijt ; als je behoorlijk gaat droppen kan je beter 265/30/19 overwegen

Thanks GWS

Past 8.5J +38 op de voorwielen zonder iets te raken als ik hard moet remmen ofzo?
Past 9.5J +38 op de achterwielen zonder iets te raken?

Ik had ook op de amerikaanse sites gelezen dat sommige mensen met 10J breed rijden alleen ik weet niet of ze de wielkasten hebben uitgerold of niet... hehe :) Ik wil voorlopig in principe gewoon wielen er onder en rijden.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Als je bedoelt met hard remmen duikt de voorkant door het inveren ja dan past het nog steeds. Hard remmen op zich is niet het probleem. De zgn problemen ontstaan als je denkt dat je nog wel een speedbump kunt nemen met dezelfde snelheid als je voorheen deed met standaard 17 of 18 inch. Dat moet gewoon voortaan wat voorzichter. Verder ontstaat het schuureffect (rubbing) vooral bij maximale stuuruitslag. Dan hoor je pas het klagen over 'ja ik heb een beetje last van rubbing'. Das allemaal eenvoudig te verhelpen en hoef je nog steeds je wielkasten niet te rollen. De door jouw gekozen J maten vragen gewoon voor deze setup. Je hebt gekozen voor de looks then deal with it. Begrijp goed dat je looks pas volledig zijn inclusief verlagen. Het gaat je tegenvallen zonder verlagen kan ik je nu al voorspellen. En of alles perfect flush en pasmaat is moet je ook nog de banden in overweging meenemen. Stijve wangen zorgen natuurlijk eerder voor rubbing dan banden waar dat minder speelt. Wat je zegt, op clublexus is zo'n beetje elke maat en ET al voorbijgekomen maar niemand geeft graag toe dat ie heeft moeten rollen en pas na de verfbrander op de binnenvoering geen last meer van rubbing heeft.
 

IS250_Le

Nieuw hier
8 jul 2014
21
0
0
Als je bedoelt met hard remmen duikt de voorkant door het inveren ja dan past het nog steeds. Hard remmen op zich is niet het probleem. De zgn problemen ontstaan als je denkt dat je nog wel een speedbump kunt nemen met dezelfde snelheid als je voorheen deed met standaard 17 of 18 inch. Dat moet gewoon voortaan wat voorzichter. Verder ontstaat het schuureffect (rubbing) vooral bij maximale stuuruitslag. Dan hoor je pas het klagen over 'ja ik heb een beetje last van rubbing'. Das allemaal eenvoudig te verhelpen en hoef je nog steeds je wielkasten niet te rollen. De door jouw gekozen J maten vragen gewoon voor deze setup. Je hebt gekozen voor de looks then deal with it. Begrijp goed dat je looks pas volledig zijn inclusief verlagen. Het gaat je tegenvallen zonder verlagen kan ik je nu al voorspellen. En of alles perfect flush en pasmaat is moet je ook nog de banden in overweging meenemen. Stijve wangen zorgen natuurlijk eerder voor rubbing dan banden waar dat minder speelt. Wat je zegt, op clublexus is zo'n beetje elke maat en ET al voorbijgekomen maar niemand geeft graag toe dat ie heeft moeten rollen en pas na de verfbrander op de binnenvoering geen last meer van rubbing heeft.


We gaan het snel ondervinden. Alan had me zijn TEIN EDFC aangeboden waar ik geen nee kon zeggen (dat zei die ook haha) maar nu zijn de plannen omgegooid... het wordt nu dus eerst verlagen en dan heb ik meer inzicht op wat verstandiger is, 18 of 19 inch + ET waarden. Maar ik heb er nu winterbanden onder liggen en inderdaad zoals je zegt loopt die nu al aan als ik maximaal een kant op stuur bijv. bij inparkeren.. Maar bedankt voor de tips, ik ga eens kijken wat ik er van moet maken. Rollen enzo dat doe ik ook nog wel als het maar gaat passen :D
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Heb je mijn velgen topic al gevonden met de lumarai velgen daar staat de bandenmaat ook bij op de site van lumarai kan je de et waarde vinden ik heb achter 275/30/19 en past perfect met ruim 3cm verlaging van eibach