wrapping

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
hallo,
wat zou namelijk koste voor een lexus is200 helemaal te bestickeren heb al eens prijzen opgezocht
maar die zijn niet goedkoper als opnieuw spuiten 3 A 4000 is geen uitzondering zou het niet goedkoper gaan ?

gr dieter
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
ik heb ook altijd gehoord dat een goeie wrap (bijna) net zoveel kost als het opnieuw laten spuiten van de auto.

Voordeel bij een wrap is, dat je, wanneer je het zat bent, de wrap er weer vanaf kan halen, wat met overspuiten niet echt lukt.

Wanneer je geen "vrindje" bij een spuiterij hebt en je een andere kleur wil dan je nu hebt en dit ook nog eens goed wil laten doen, ben je wel meer kwijt dan 4000 euro, denk ik . Ik heb ooit een auto laten overspuiten in dezelfde kleur en dat kostenplaatje kwam toen uit op 2700-2800 euro, dat was ongeveer 2 jr terug.
Dat ging om een lichte schade welke ik had, welke vergoed werd door de verzekering en heb toen een deal gemaakt met de spuiter om de auto in het geheel over te spuiten in de vrije uurtjes van de spuiter. Afspraak was in drie weken, maar dat werden er uiteindelijk 6 weken. kostte mijzelf destijds 2000 euro.
Maar bij betaling had mijnheer er toch wel spijt van dat hij de prijsafspraak al gemaakt had.
Ik had hem vooraf gevraagd wat het zou kosten om een andere kleur te gebruiken en toen gaf hij aan dat het dan wel ongeveer het dubbele zou worden omdat je dan ook binnen moet spuiten; motorhok, zithok en bagagehok.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Alor zei:
Dat is ook het nadeel van wrappen, als je de deur/motorruim of koffer opentrekt zie je je orginele kleur.

Er zijn er die de binnenkanten mee doen, enkel motorruimte weet ik niet.
Deze demonteren meestal ook de lichten en dergelijke op alles mooi weg te werken.

Voor een complete wrap moet je toch 2000? ? 2500? rekenen dacht ik.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Tja, ik zag al aanbiedingen staan voor 1000 excl. btw.

Als je dan even doorzoekt lijken er nogal wat verschillen te bestaan in kwaliteit materiaal, glans, (on)zichtbare naadjes, conform Esteban en eerder aangaven. Goedkoop lijkt mij enigszins garant te staan voor een teleurstelling.. Met een beetje kwaliteit zie je de prijs al naar de 3K schieten.

Had je al iets in gedachten qua kleur of mat/glans look?
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
GPS-10 zei:
Tja, ik zag al aanbiedingen staan voor 1000 excl. btw.

Als je dan even doorzoekt lijken er nogal wat verschillen te bestaan in kwaliteit materiaal, glans, (on)zichtbare naadjes, conform Esteban en eerder aangaven. Goedkoop lijkt mij enigszins garant te staan voor een teleurstelling.. Met een beetje kwaliteit zie je de prijs al naar de 3K schieten.

Had je al iets in gedachten qua kleur of mat/glans look?
ik had iets in gedachte met carbon look maar niet heel de auto maar accenten en leggen met carbon look
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ok, van helemaal tot deels, dat kan een slok dineros schelen.. ;)

B.v. motorkap, dak en kofferbakdeksel etc.

Ik zou beginnen te informeren naar (3D)carbonfolie en kwalitatieve verschillen, of desnoods wat offertes aan te vragen voor wat je precies wilt (of had je dat al gedaan?). Goed spul en werk is helaas erg prijzig.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Heb hier voor mijn vorige auto uitgebreid info en offertes voor gevraagd. Een goed wrap is duurder dan een goede spuitbeurt. Als je goed wil wrappen moet je de sluitkanten ook laten doen, anders zie je de originele kleur nog doorschijnen en dan moet het met een goede folie gedaan worden (3m of oracle).
Volledig herspuiten kan relatief goedkoop als je een goede spuiter vindt die het zwart wil doen en je zelf wat demontage doet. Daarbij hoeven bij een Sedan maar 2 ruiten uitgesneden te worden. Tussen 2 en 3000 euro moet haalbaar zijn. Voor wrappen mag je tussen de 4 en 6 tellen. Enige voordeel van wrappen is dat je het er weer af kunt halen en dat de lak eronder beschermd blijft.
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Dure grap dat wrappen maar staat bij sommige auto's heel mooi.
En toch zijn er auto's die gewrapped zijn, waarbij het dus echt niet staat.
Ik zelf heb toen destijds mijn dak laten doen in het zwart en heb er geen spijt van, en als ik het zat ben trek ik het er gewoon vanaf, dat is wel een voordeel.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
jah maar een stickertje dat u 3000 euro heeft gekost trek je er zomaar niet af
dat is dan letterlijk u geld in de vuilbak steken :p