Xenon "draadje"

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Hallo Allemaal,

Op de een of andere manier is er geen "bevredigend" topic te vinden vwbt het inbouwen van Xenon in een CT
dus vandaar dat ik dit "Draadje" open in de hoop dat het een centraal punt wordt waar ideeen, tips en instructies over het inbouwen van Xenon zich opstapelen

Na enige twijfel toch maar een Xenon setje besteld voor mijn CT200H.
Ik heb mijn keuze laten vallen op een H11 setje 4300K van Lince.

Vanmiddag ontvangen en onmiddelijk ingebouwd. als volgt:
*Kap van de power control box en de kap boven de radiateur gedemonteerd door simpelweg de sluitdopjes in te drukken
*Aanzuigbuis van het luchtfilter losgehaald en opzij gemanoevreerd
*H11 lampje een slag tegen de klok indraaien en uit de lamp halen
*Contra stekker induwen en uit de lamp trekken.
*Daarna de Xenon lamp in omgekeerde volgorde er weer inzetten. (je kunt net tussen de koplamp unit en de carrosserie doorkijken om te zien of je de lamp in het gaatje duwt) wel even goed aanduwen om er zeker van te zijn dat de passing goed in elkaar valt
* De xenon lamp aansluiten op de ballast en de contrastekker van de lamp. Paarse draad is de plus en de wit zwarte is de min

Daarna kun je de andere kant precies zo doen.


Mijn bevindingen:

De rechterkant deed het in een keer maar de linkerkant weigerde eerst dienst. bij het loshalen van de ballast deed deze het wel. Ballast weer vast gezet en toen weer niet, Los, weer wel, en nu zit de ballast weer vast en doen allebei de lampen het (op hoop van zegen)

Onder de kap is weinig ruimte om je ballast mooi kwijt te kunnen.

Wie heeft zijn Ballast waar geplaatst vraag ik me af?

Ik heb mijn Ballast links voor de power controlbox en rechts naast de vul opening van de ruitenwisser vloeistof.
Aangezien het al donker begon te worden heb ik nog niet veel verder gekeken naar geschikte plekken. Ik ben zelf niet tevreden met de plaatsing van de rechter ballast zo dicht bij de vulpijp van de ruitenwisser vloeistof.

Ten tweede, zou de ballast, last kunnen hebben van de power control box zodat ie een paar keer weigerde?

Al met al.. het werkt maar ik ben zelf nog niet 100% happy met de plaatsing van de ballast,

Wie heeft nog meer ideeen en tips om netjes de ballast in te bouwen?


edit:
Het niet ontsteken van Xenon lijkt een voorkomend probleem te zijn zonder nog echt duidelijke oorzaak
zie: http://www.ct200hforum.com/forum/lexus- ... 500-k.html

Of dit alleen betrekking heeft op 55W of ook op 35W wordt me uit dit forum niet echt duidelijk.
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Bij bij brandt het hele zaakje nog steeds vrolijk. slim ballast heeft het probleem bij mij opgelost. (vermoedelijk door de externe starter die los aan de ballast hangt ipv ingebouwd)
 

kei

Nieuw hier
1 mei 2012
7
0
0
Vorig weekend Lince setje ge?nstalleerd (slimline ballast) werkt zonder problemen :).

Was wel een heel gepiel om rechter lamp te installeeren de H11 xenon lamp paste niet in de fitting heb klein stukje moeten afveilen van de plastieke nokjes van de lamp. Alles samen ben ik uurtje en 20 minuten bezig geweest gepiel heeft me dikke 45 minuten gekost. Plaatsing van ballast controleer ik van de week nog even aan rechterkant bij koelvloeistofvatje is er genoeg plaats en zit ballast goed vast aan linkerkant ben ik nog niet helemaal tevreden maar ik vermoed dat ballast perfect vastzit.
 

Algert

Nieuw hier
22 mrt 2012
18
0
0
Netjes.

Ik houd de boel op zijn plaats met dubbelzijdig klittenband. works like a dream. onder het koeltankje is genoeg ruimte inderdaad en links voor heb ik het beugeltje op zijn plek zitten met klittenband en daar de skimballast in geschoven. kappen erover en je ziet er niks meer van (al heb ik niet gecontroleerd of alles nog op de plaats zit :)
 

wesleyk12

Nieuw hier
16 feb 2012
7
0
0
kei zei:
Weslyk12 heb je het nu al kunnen testen? Ik ben namelijk ook ge?nteresseerd in het setje aangezien ik vaak over onverlichte landweggetjes rij.

Ik had last van een defecte lamp, deze heb ik omgeruild bij Lince en alles werkt nu naar behoren.
 

ardhout

Nieuw hier
9 jan 2013
7
0
0
Hallo allemaal,
Heb na het lezen van dit draadje ook een Xenon t6000K setje van Lince besteld voor mijn CT200h (H11 lamp)
Heb wel mijn vraagtekens bij het verbinden van de originele lampstekker (groen) en de draden van de ballast weerstand. Dit is niet echt een stekker maar een soort verbinding met pennetjes die ook niet te vergrendelen is.
Misschien sluit ik het verkeerd aan, de andere verbinding van Xenon lamp naar ballast weerstand gaat wel netjes met een vergrendelbare stekker.
Mijn vraag is of deze verbinding blijft zitten, ook na langere tijd?
 

Bijlagen

  • IMG_1409.jpg
    IMG_1409.jpg
    208,4 KB · Weergaven: 49

ardhout

Nieuw hier
9 jan 2013
7
0
0
Ok, dan ga ik er maar vanuit dat dit werkt. Misschien dat de trillingen en schokken die de stekker te 'verduren' krijgt meevallen omdat hij in de lucht hangt. Ik kom uit de machinebouw en dit soort verbindingen proberen we zo veel mogelijk te vermijden, vergrendelbare stekers geven minder problemen. Maar goed, misschien valt het mee. Anders kan er altijd nog een stukje tape omheen.
 

ardhout

Nieuw hier
9 jan 2013
7
0
0
Algert zei:
Ik kwam er vanochten achter na wat testen dat wanneer je de verlichting verzet van "auto" naar dimlicht de bestuurderszijde niet ontsteekt. Wanneer je de verlichting naar 0 draait en dan weer terug naar dimlicht dan ontsteekt de lamp wel. Dit lijkt in lijn te liggen met het aangehaalde topic in de eerste post.

Heb ondertussen ook een Lince setje ge?nstalleerd, de ballast weerstanden zijn eenvoudig met ty-wraps bevestigd.

Heb ook een keer gezien dat de lamp aan de bestuurderszijde niet ontstak. Heb nog niet kunnen testen van en naar welke verlichtingsstand dit gebeurde.
 

Bijlagen

  • IMG_1411.jpg
    IMG_1411.jpg
    212,1 KB · Weergaven: 51
  • IMG_1412.jpg
    IMG_1412.jpg
    216,8 KB · Weergaven: 54

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
je kan de stekkers makkelijk met isolatie tape vastmaken zodat deze dan niet meer los kan raken.. je kan vast wel aan dat spul komen op je werk :)

Nieuwe lampen en ballasten kunnen de eerste keer weleens moeite hebben met starten...

btw laat eens wat fotos van de voorkant zien! :)